Ik volg dit topic al een tijdje, maar een praktische vraag aan oma:
Waar laten de politiemensen of HART-paramedics in Doha de adembescherming en bluskleding?
En hoe zie je dat voor je in de Nederlandse politievoertuigen? Want als ik elders op het forum kijk zitten de Tourans al zo goed als vol...
Overigens: als ik het goed lees gaat men (politie / HART) in Doha ook niet bij elke brand een pand binnen, maar maakt men een inschatting of dat veilig genoeg kan gebeuren. Daar zal vast een deel training bij horen en een deel gezond verstand...
Ik denk dat het grootste probleem in Nederland is, dat de regering totaal onvoldoende investeert in trainingen / opleidingen en materialen / hulpmiddelen bij de politie. Zonder over de juiste vaardigheden te beschikken (waaronder inschattingsvermogen!) adembescherming gebruiken en een pand binnen gaan is vragen om problemen.
Daarnaast is ons gezond verstand vaak ondergeschikt aan regelgeving en juridische consequenties...
Samenvattend: ik vind het nog niet een heel gek idee om een aantal agenten op te leiden om om te gaan met adembescherming, maar zou ook denken in de richting van HART-paramedics. En men moet eens wat meer multidisciplinair denken.
Hmmm... Dat gezegd hebbende: Een paar brandweermensen op de waterkanonnen van de ME zetten?