Mijn visie; doe wat je kunt doen op een (zo veilig mogelijke) manier, tot waar je in staat bent.
Het redden van levens, al dan niet het in gevaar brengen van je eigen leven komt gewoon voor, alle regeltjes en voorschriften zijn leuk, maar niet altijd even haalbaar.
Ik ben het hier volledig mee eens.je moet wel een hele harde spijker zijn,om een slachtoffer te laten liggen,terwijl je die pijlsnel te pakken kan krijgen.Zelfs als brandweerman vergeten we wel eens even de regeltjes,om toch dat slachtoffer te pakken te krijgen.Alleen als je genoodzaakt bent om langer in een pand te blijven,bv omdat je nog opzoek moet naar het slachtoffer,begin er dan als agent zijnde niet aan.
Als wij als brandweer binnen zijn,hebben we de beschermende kleding en ademlucht.Maar we hebben ook die HD-straal bij ons om en direct af te kunnen blussen.En om eventueel onze terugweg weer veilig te krijgen.En die middelen heeft een agent simpelweg niet.
Zou je een politieauto uitrusten met ademlucht ben je ook nog eens verplicht de daar aan hangende opleidingen en oefeningen te volgen.Heeft de huidige agent wel zoveel tijd?
Ik denk dat als er echt gezocht moet gaan worden naar een slachtoffer in een brandend pand,dat de agent even de beheersing moet hebben om buiten te blijven.En het werk aan ons moet overlaten,wij zijn ervoor getraint,en hebben de middelen.