jup zeer onverantwoord en ik denk dat men had moeten wachten op de brandweer....
Misschien moeten we dat ook even aan die bewoner vragen ?
Goh, hebben ze ook eens goed werk gedaan! Maar hoe vaak gaat het mis en moet er een agent naar het ziekenhuis, terwijl er verder geen slachtoffoers waren?
Politie heeft bij een CIN/Grip situatie belang aangezien zij altijd de oorzaak moeten onderzoeken voor het proces verbaal, verder kan een GRIP ook worden gegeven bij een bom melding en dan is het juist de politie die nodig is. Ik heb genoeg noodplan procedures op de site liggen die dit staven.
Maar onderzoek komt niet op de eerste plaats (ook niet in je noodplan procedure mag ik hopen). Ook bij een GRIP situatie staat de politie niet vooraan, maar zal de plaats van het COPI altijd in het veilige gebied zijn. Ook bij een bommelding.
Dus nog steeds geen reden om met of zonder masker ergens te gaan staan, waar je gevaar kan lopen. En om terug te komen op vorige berichten; er wordt geredeneerd dat de politie ademlucht zou moeten krijgen om in de rook te staan. Maar hoe zit dat met een gifwolk of een een chemische gaswolk? Dan gaan de agenten er toch ook niet in staan?
Anders zou je ze ook niet meer naar ongevallen hoeven te sturen... Wat dan wil je toch ook bovenalles de ambulance?
Voor de "simpele" aanrijdingen rijdt met in Rijnmond al niet meer. En daarnaast; bij een ongeval zit het iets anders dan bij brand.
Bij een ongaval kan de politie direkt aan de gang, zowel met afzetting als sporenonderzoek e.d., bij brand kan men wel afzetten, maar sporenonderzoek e.d. kan pas als het object vrij is gegeven. Opvang hoeft ook niet binnen 5 minuten geregeld te worden, meestal.
Daarnaast is het maar de vraag waar het incident is (m.b.t. tot alle genoemde voorbeelden); zit je in een stad, dan is er meestal toch wel een surveillancevoertuig in de buurt. In het landelijke gebied niet, dus daar kan het wel nut hebben Daarnaast speelt ook nog mee dat je met "toeters en bellen" niet altijd sneller hoeft te zijn (in de stad dan).
Maar bovenal; ik zeg
niet dat ze
niet moeten komen, ik stel alleen de reden van het "prio 1" rijden en het hebben van ademlucht ter discussie!
Maar ik denk dat idd een oneindige conversatie wordt... En dat we te ver uitwijken van het onderwerp.