Dat zou dan inderdaad een ongewensd signaal zijn, maar vind je het dan wèl een goed signaal om de brandweer met (bijvoorbeeld) chemiepak en de politie 2 meter er naast zonder adembescheming te laten lopen?
Zoals ik al eerder aangaf, die agenten moeten daar net als de rest van Nederland niet staan!
Behalve die ene zeldzame uitzondering waar inzet van de politie in het gevarengebied absoluut geen uitstel dult en de taak ook niet door anderen waargenomen kan worden. Maar ik zie dat dus vaker gebeuren voor ambu personeel als voor politiepersoneel.
Bovendien heeft iedere agent ook nog eens zijn eigen verantwoording en gezond verstand.
Wanneer ik in wat voor functie dan ook naast iemand in gaspak gezet wordt zonder enige vorm van bescherming dan was het eerste wat ik deed toch vragen wie er hier overdreef, als dat niet de man of vrouw in gaspak was, dan zou ik netjes maar vlot vertrekken.
Het is een beetje om als een politieagent in zomer tenu neergezet worden naast iemand in kogelvrijkleding, met helm op etc achter wat zandzakken.
Als die man zegt dat hij die spullen echt niet voor de sier aan heeft en er zonder die spullen niet over zou peinzen om daar te gaan staan, dan is er voor mij maar 1 devies en dat is wegwezen daar.