@ Palmpie
Met uw beschrijvende statistiek bewijst u niets! Toon de statistieken over de causaal aantoonbare 'reddingen' van de brandweer die dit aantal hebben beperkt en toon de onderzoeken bij de dodelijke ongevallen die aantoonden dat de brandweer hierbij niet had kunnen redden.
Dan hebben we het nog niet over de grote aantallen brandweerlieden die in Nederland overlijden zonder behoorlijk onderzoek naar de oorzaak via falende preventie die door mij is aangetoond en door 2e kamerleden als probleem is geaccepteeerd.
Uw bloemlezing over rookmelders is een flauwe retorische truc. Dergelijke detectie en waarschuwingsmiddelen worden gekocht door de burger en weigren soms ook volgens uw bloemlezing.
Moet ik bewondering hebben voor de brandweerzorg dat mensen worden opgeroepen zoiets aan te schaffen?
Is dat soms een intellectueel hoogstaande prestatie om telkens over 'naar huis' te schrijven?
Ik weet de de meeste mensen zich zelf redden binnen de 6-8 minuten voordat de brandweer aanwezig is...
Beweer ik dat dit geheel aan de brandweer ligt??
Hoe langer de brand duurt hoe lager de kansen zijn voor een succes volle redding...
Ik praat over het totale plaatje van brandveiligheid dat begint met de bereikbaarheid en eindigt (bij een incident) met nazorg. Wederom, zoals ik al eerder betoogd hebben de eigenaars / gebruikers / bewoners van een pand de meeste invloed op de brandveiligheid tijdens het gebruik.
Aan alle goede / slechte zaken op het conto van de brandweer schrijven durf ik me niet te wagen, ik leef in een meer realistischer wereld....
Als jij rookmelders wilt afdoen als een retorische truc...... Ik noem het een waarde volle investering in de veiligheid die net als alle voorzieningen geen 100% veiligheid garanderen...
(...)
Door de rechters werden/worden de ondernemers een kennis toegedicht die zij nergens kunnen opdoen.
Dus de rechters in Nederland zien het ook al helemaal verkeerd!?!
Waarom nemen ondernemers dan wel cursussen om klant gerichter te zijn, cursussen hoe ze beter bier moeten tappen, enz maar nemen ze geen cursussen in brandveiligheid??
Is dat dan geen fout van de ondernemer?
(...)
U mag weten dat ik de heer J. Veerman en de heer R. Bakker, heb/had beloofd dat ik alleen onderzoek doe met de waarschuwing dat als ik iets tegen de verzoeker vindt ik dat in ernstig geval (WvSr), meldt aan justitie.
(Dat geldt voor al mijn onderzoeken in brandzaken trouwens. Dat schrikt wel af, maar ik zeg het toch.)
Bovendien kan de materiele inhoud van mijn onderzoeksverslagen door niemand worden gewijzigd/aangepast op feiten en oordelen daaromtrent. Als verzoekers mij misinformeren meldt ik dat ook.
(Nee, Palmpie dat is niet erg commercieel dat weet ik. Maar 'jouw' commandanten spraken in 1988 af, dat zij de oorzaken van brand zouden onderzoeken; ik ben benieuwd en zie uit naar het onderzoeks verslag van de brandweer Velsen.)
Prima streven die meer adviseurs vandaag in hun voorwaarden opnemen!
Een paar weken geleden ben ik nog door een adviseur benaderd waarvan de klant zaken deed die in gingen tegen de regelgeving.
Je weet dat overtreden van 6.2.1 strafbaar is, volgens artikel 12 van de bouwverordening. Hoe is het afgelopen met je aangifte?
Of heb je zelf voor rechter gespeeld en besloten dat het niet relevant was?
Zo vond ik het een ernstige omissie dat niemand heeft onderzocht wat de mogelijk bijdrage was van een gasgeiser ('t Hemeltje nevenruimte).
Dit omdat na de eerste bluspogingen ((waak)vlam uit?) er een blauwe steekvlam werd gezien vanuit die hoek bij de keuken en een barkeeper van zijn kruk werd gestoten en bewusteloos raakte.
Toen ik mijn onderzoek deed; was die ruimte al gesloopt. Uiteraard levert dit geen belastend feit op maar is mogelijk wel belangrijk als (deel)verklaring voor de toedracht. Justitie repte er niet over en men liet TNO een test doen waarbij de belangrijkste (w.o. ventilatie) factoren zijn weggelaten. (Geen getuigen gehoord hieraan vooraf.)
Hierbij werden variabelen gemeten die elk leven ter plaatse acuut had beeindigd, dus 'niet representatief' zou het oordeel moeten zijn.
Men was tevreden en zij deden het ook maar voor het eerst; dat is ook wat waard, nietwaar?
In je rapport kom ik daarover niets tegen?
Wat onderzocht de brandweer op brandtechnisch gebied ? Niets! Geen eigen nieuwsgierigheid.
(...)
Fred Vos.
Het brandonderzoek is inderdaad jarenlang een ondergeschoven taak geweest. Rustig gezegd, er werd niets aan gedaan door de brandweer! Schijnt ook weer een zaak van geld te zijn...
. Gelukkig gaat dit in een project samen met BiZa opgepakt worden:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article48667131.ece?rss in Apeldoorn draait een pilot die een landelijke uitrol moet krijgen!
Maar ik neem aan dat dit ook geen nieuws voor je is.....
I