Brandweer 'deskundige' Fred Vos

Auteur Topic: Brandweer 'deskundige' Fred Vos  (gelezen 108264 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #360 Gepost op: 23 oktober 2007, 22:26:36

Fred Vos  ;)

Ooit gehoord van 'er zijn meer hondjes die fikkie heten' ???

Het stuit me gigantisch tegen de borst dat hier over iemand wordt gesproken alsof het Bokito is. Je mag het dan niet met hem eens zijn, maar laten we aub wel respectvol blijven. Hij kan zich hier niet verweren als ik het goed begrijp, dat maakt het wel erg makkelijk...

Dus kap alsjeblieft met dat geouwehoer en ga liever inhoudelijk op zijn kritiek in >:(
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #361 Gepost op: 23 oktober 2007, 22:36:50
Ooit gehoord van 'er zijn meer hondjes die fikkie heten' ???

Het stuit me gigantisch tegen de borst dat hier over iemand wordt gesproken alsof het Bokito is. Je mag het dan niet met hem eens zijn, maar laten we aub wel respectvol blijven. Hij kan zich hier niet verweren als ik het goed begrijp, dat maakt het wel erg makkelijk...

Dus kap alsjeblieft met dat geouwehoer en ga liever inhoudelijk op zijn kritiek in >:(

Toen dit lid nog kon reageren is iedereen zo'n beetje voor de "Bonte Hond" uitgemaakt. Met de een na de ander wenste mijnheer niet meer te willen praten, men moest onder psychiatrische behandeling, en de "Zum Kotsen's" waren in die tijd ook niet aan te slepen. Dan vindt ik het persoonlijk niet zo vreemd dat dit topic door mij nu even niet meer zo serieus genomen wordt. Bij voorbaat mijn excuses....  :D

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #362 Gepost op: 23 oktober 2007, 22:53:50
Nu even naar de feiten. Ik vond in de uitzending Fred 'aardig' genuanceerd overkomen in vergelijking met eerdere uitspraken. Je kon duidelijk merken aan de vragen dat de reporter op 'bloed' uit was... Viel me een beetje tegen van de EO.... :-X

jacky x

• verpleegkundige, vrijwillig brandweerman
  • Forum gebruiker
Reactie #363 Gepost op: 2 november 2007, 12:04:33
Fred Vos mocht weer eens optreden op tv. Natuurlijk klopte er weer niets van wat de brandweer had gedaan. Achteraf is alles makkelijk te verklaren. En volgens de omstanders duur het wel een half uur voordat de brandweer Amersfoort ter plaatse was

zie netwerk

Nouja, ik vond het wel meevallen dit keer hoor. Ik vond zijn reacties beoorlijk netjes en niet bepaald kwetsend, in tegenstelling tot sommige eerdere uistpraken. En ja, die opmerking over grote branden... op het moment dát er ergens brand uitbreekt gaat het toch al fout toch? De brandweer is er puur om schade te beperken als er zo'n brand uitbreekt.

Ik vond trouwens de uitzending zelf eerder een beetje flauw. eEr komt nauwelijks een deskundige aan het woord, m.u.v. meneer Vos en alles wordt gebaseerd op de uitspraken van de burgers die te horen aan hun reactie er weinig verstand van hebben.

Alleen meneer Vos, wat bedoelde u precies met die uitspraak over grote branden die niet goed worden aangepakt?

groetjes allemaal, Jacky x
Veterdiploma EHBO diploma 1BA2AA2 Vis-diploma( vissen tot max 5 kilo) Fiets-behendigheids-diploma Fiets-niet-behendigheids-diploma

Engeltje

• Forum gebruiker
Reactie #364 Gepost op: 27 december 2007, 11:34:30
Onze grote vriend is op de VARA debatplaats ook bezig, zo te zien...

http://debatplaats.vara.nl/forum/listthreads?forum=217944

Discussie gaat over de strafrechterlijke vervolgbaarheid van ambtenaren.

En op rechtenforum.nl is hij zich bezig aan het houden met de discussie Peter vs. Joran...  O0
Mijn motto: "live fast, die young and leave a damn' goodlooking corpse"

Engeltje

• Forum gebruiker
Reactie #365 Gepost op: 21 februari 2008, 00:20:50

hv-engeltje

• brandweervrouw, instructeur EHBO - brandweer en aanverwante zaken
  • Forum gebruiker
  • Instructeur: van alle markten thuis
Reactie #366 Gepost op: 22 februari 2008, 14:23:20
Die man is ook op alle vlakken onderlegd  ??? Maar ik weet liever een heleboel van een beetje, dan in dit geval, een beetje van een heleboel ;)
It's me!

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #367 Gepost op: 18 mei 2008, 00:07:15
http://www.destentor.nl/regio/hardenberg/hardenberg/3133919/Onderzoek-brand-gestaakt.ece

Onderzoek brand gestaakt

door Sander Wageman. zaterdag 17 mei 2008 | 03:39 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 17 mei 2008 | 08:06
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten

HARDENBERG - De brandweer in Hardenberg staakt het onderzoek naar de brand die 7 april het fietsenhok van het Vechtdal College in de as legde. De benodigde documentatie is niet meer te achterhalen en daarmee is het incident voor de brandweer afgedaan.

Volgens voormalig hoofd opleidingen bij de brandweeracademie Fred Vos is dat onbegrijpelijk.

Eerder zei de brandweer te willen achterhalen van welk materiaal het dak was gemaakt, omdat het erg snel vlam vatte. Daarvoor klopte het eerst bij het gemeentehuis aan, maar daar kon men de papieren nergens vinden. Vervolgens is de brandweer bij de school langs gegaan. Ook daar waren de papieren niet aanwezig. Dat terwijl volgens de gemeente de school verplicht is om die informatie te kunnen overhandigen.

Fred Vos, die onder meer de vuurwerkexplosie in Enschede en de cafébrand in Volendam onderzocht, begrijpt niets van de houding van de brandweer. " Als er brandgevaarlijk materiaal wordt opgestald, zoals bromfietsen, dan moet er een bouw- en gebruiksvergunning aanwezig zijn. Het is bovendien de taak van de brandweer om op de hoogte te zijn van de brandveiligheid van een gebouw. Als een blusteam achteraf zegt dat het verbaasd is over de snelheid waarmee zo'n dak brandt, dan waren ze dus niet goed op de hoogte."

De brand ontstond vorige maand nadat een brommer in het fietsenhok vlam vatte. Zo'n tachtig brommers en scooters raakten door de vlammenzee beschadigd.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #368 Gepost op: 18 mei 2008, 22:43:06
Over de streken van Vos gesproken:

Ik heb hem nog helemaal niet gehoord over de fik van het jaar. Is 'ie op vakantie?

Engeltje

• Forum gebruiker
Reactie #369 Gepost op: 19 mei 2008, 13:06:48
Je gaat de hand die je voert toch niet bijten? Fred en TU-delft zijn vriendjes!  ;D

http://www.sannevandermost.nl/dynamics/modules/SFIL0100/view.php?fil_Id=856&download=true

en dan met ctrl-F even zoeken op 'delft'