Brandweer 'deskundige' Fred Vos

Auteur Topic: Brandweer 'deskundige' Fred Vos  (gelezen 108369 keer)

0 gebruikers (en 74 gasten bekijken dit topic.

Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #30 Gepost op: 7 februari 2007, 00:08:21

Wat betreft de reactie van Rene op de persvoorlichting en de opbouw van een dossier met tekeningen, vergunningen e.d.: Draai het eens om, de pers moet niet om (bij wijze van spreken) 12.00 alles willen weten van een brand die om 11.00 uur begint. Men moet eens wat geduldiger zijn en de verantwoordelijken de tijd geven eerst de belangrijke zaken als directe bestrijding en zorg voor omwonenden te regelen. Daarna kan de pers aan de beurt komen. En op vragen die nog niet kunnen worden beantwoord moeten geen eigen interpretaies worden gegeven door de pers.
Ik besef dat dit in de huidige tijd van informatiedrang moeilijk is maar we laten ons anders wel meeslepen in de eisen van niet-direct betrokkenen zoals pers.


Het voorstel van Rene is denk ik heel goed. Als dat in de draaiboeken wordt vastgelegd is het voor iedereen duidelijk waar de informatie naar toe moet en waar deze vervolgens te halen is. Nu loop je het risico dat iemand die zich telefonisch meld zijn ei niet kwijt kan. Dat die informatie op de eerste plaats bestemd is als ondersteuning van de operationale en bestuurlijke platformen staat buiten kijf. Dat vervolgens ook de persvoorlichters er wat mee kunnen is denk ik alleen maar voordelig. Beter snel goede informatie als iedereen in onzekerheid te laten.

Bovendien gaat het hier niet alleen om het eigen belang van de pers maar ook het belang van de bevolking. De per is bij uitstek degene die de bevolking weet te bereiken (of andersom want diverse redacties hebben veel telefoontjes van bezorgde burgers ontvangen). De brand begon om 8:45 en om 14:00, dus na 5 uur was er nog geen informatie te krijgen. Met uitzondering van de persvoorlichter ter plaatse wezen alle instanties verwezen elkaar. Toen er persberichten kwamen schijnt RTV-NH in eerste instantie geen bericht te hebben gekregen.
Wel denk ik dat het op dat momentl primair gaat om info die direct van belang is (ramen en deuren sluiten, afgesloten wegen, etc). Info over aanvalsplannen, vergunningen e.d. komen later aan de orde.

Wat er mis is gegaan op dit vlak weet ik niet (ik weet wel wat meer, maar niet genoeg). Dat men de nadruk heeft gelegd op het incident en dat de pers een beetje is vergeten neem ik niemand kwalijk maar dat het anders moet is wel duidelijk. Ik wil niet zeggen dat de pers een spreekbuis is van de overheid maar in dit soort gevallen is de pers wel vaak een doorgeefluik in de richting van de bevolking. Daarnaast heeft de pers een informerende en controlerende taak. Als er geen autonome pers zou zijn, wie informeert ons dan. Wat zouden wij dan weten van het reilen en zeilen van de overheid? Nee, een vrije pers kan je niet missen. Wel is het bij dit soort incidenten een samenspel tussen crisismanagement en pers. En daarom zal dat opgenomen moeten worden in de draaiboeken.


JoostV

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 8 februari 2007, 13:56:44
Ohja, Rescue heeft het over brandexperts van de Marine?
Weet niet of die er zijn maar als ze er zijn heb je er bij een dergelijke brand volgens mij helemaal niks aan.
Een brand op een vriestrawler is zeer specifiek, en das wel gebleken.


Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
Reactie #32 Gepost op: 10 februari 2007, 16:22:28
Auteur: Fred Vos
Datum:   10-02-2007 11:56

Uw discussie over mijn Netwerk optreden heb ik gelezen; ik stel me maar even voor daarover las ik een aantal vragen.

Hierbij valt op dat er, naast begrijpelijke emoties en 'op de man' argumenten, ook zeer redelijk en genuanceerd wordt gediscussieerd.

Op de achtergrond ben ik al jaren bezig de 2e kamer te informeren over het feit dat de brandweer niet kan leren van brand- en rampenonderzoek omdat de (oude) Inspectie de ware toedracht verdraaid en/of afdekt.

Ook dat de regionale taken volgens de Brandweerwet, waaronder het houden van oefeningen en het verzorgen van opleidingen, nauwelijks worden ingevuld.

Voor de brandpreventie zette ik journalisten van het AD, na de Volendam brand, op het spoor van de 'vergeten' gebruiksvergunning. Ik maakte daarbij duidelijk dat door jarenlang genegeerde brandpreventie, de operationele brandweerlieden,regelmatig gedood of verwond raakten. Harderwijk, Motorkade A'dam, Vuurwerkramp e.d.

In mijn tijd bij de Amsterdamse brandweer (12 jaar) heb ik me, ook wetenschappelijk, ingezet voor de verbetering van het optreden en de veiligheid van repressieve brandweerlieden. Tijdens de brandwacht examens liepen wij als instructeurs vrijwel altijd wat brandwonden op om een weigering, bijvoorbeeld van afdaling via een ladder naar een vuurhaard, zelf te beproeven. Als de weigering daardoor terecht bleek leverde dat een goede score op voor betrokkenen.

De gaspakken procedures zijn door mij ontwikkeld met hulpmiddelen voor werk op rails etc. Waarbij ik eiste dat de OVD voorop ging als 'brains' bij OGS.
Direct toen ik naar de RBA vetrok was dit al weer teruggedraaid.
De duikers en de gaspakdragers werden door mij voorzien van complete verzorging, toelagen en veiligheidsreglementen.
Ook heb ik me als inspanningsfysioloog (afgestudeerd aan de VU) sterk gemaakt voor wol/ katoen als de beste kleding voor repressie/binnenaanval.
Dat is ook bij een TNO onderzoek gebleken maar vanwege vriendschappelijk relaties tussen Inspectie en een leverancier werd het rapport wat 'bijgesteld' en loopt iedereen nu in een pak dat 'heat stroke' uitlokt.
De lichtgewichtflessen met menggas tegen (hart)overbelasting, masker helm combinatie, heupdragen, ik deed het allemaal voor U.
Ik had respect voor mijn mensen als zij ook presteerden.
Als het gevaarlijk was ging ik als leider altijd voorop met minimale ondersteuning om de risico's te verkleinen;
Noblesse oblige. Als men meer weet, moet men dat op de juiste plaats onverwijld beschikbaar stellen, was mijn houding.

Die houding kostte mij en de directeur van de RBA later de kop.
'Het land' en de bijklussers in de VNG, waren niet gediend van professionele eisen te stellen aan officieren. Toen ik tientallen personen moest opleiden, in een paar dagen, tot OVD, heb ik dat geweigerd.
'Vrijwillige officieren' noemde men dat.
Toen ik blootlegde dat deze vrijwel allemaal een vaste dag aanstelling op zak hadden, meer dan de helft nog nooit een autospuit van binnen had gezien en op de Harskamp niet een ladder naar de eerste verdieping durfde te bestijgen werd men boos. En heeft men ons weggelobbied.
Deze figuren hebben de afgelopen 20 jaar leidinggegeven.
Preventie hoefden zij ook niet; dat deed Bouw en Woningtoezicht wel zeiden de leden van de omvangrijke begeleidingscommissie tijdens de rijke lunch.

Als Hoofd Officiersopleiding zei ik toen: Nein Danke! Ik doe niet mee.
Met een gouden handdruk kon ik daarop internationaal mijn geliefde vak uitoefenen.
Supertankers geblust in de Perzische Golf, Aanvalsplan verstrekt voor een tankfarmbrand in Thessaloniki, Adviezen voor een scheepsmetaalbrand gegeven (geen CO2!!) in New York, Een gifschip op de noordkust van Spanje voor de Spaanse regring de leiding gekregen over de gehele Rampenbestrijding; waarbij ik de brandweer van Santiogo heb gespaard van de dood. (Zij wilden met schuim natrium containers gaan blusssen!)
De Olympic Dream (volgeladen benzinetanker) op de Noordzee is door mijn aanvalsplan met bruggenhoofden en minimale personele blootstelling (ik zette ze aan een klaverjastoernooi en controleerde zelf aan dek de ontwikkelingen) na twee dagen explosievrij in Rotterdam afgemeerd 90% lading en schip behouden.

(Op deze sites noemde iemand dat een 'buitenbrandje''. Interessant denkbeeld vanuit de luie stoel.)
Dank zij mijn grondige en onafhankelijke onderzoek naar de Herculesramp zijn de drie luchtmachtofficieren vrijgesproken van 'dood door schuld' en werden de teamleden gerehabiliteerd. Niemand in brandweer Nederland sprak een woord ter verdediging.

Nu weet u ongeveer over wie u oordeelt op deze site.
In Netwerk gaf ik commentaar op uitlatingen van de brandweerleiding en een mededeling van een brandweerman in de krant dat het wel 1000 graden was en 'dus' te warm. Dat heeft deze nooit kunnen vaststellen en overleven.
Bovendien waren op de eerste uren er allerlei insluitende werkzaamheden met en zonder schuim mogelijk die de accommodatie/machinekamer en de bak hadden beschermd mogelijk Dit, zonder binnenaanval in het ruim of werkdek.
Inmiddels heb ik de boot onderzocht.
Het grote achterdek biedt enorm veel plaats om in volledige dekking vanuit een bruggenhoofd onderdrukkende acties te ondernemen. Zeker ook gelet op de windrichting op de dag van deze brand. Het (achter) dek is vrijwel volledig onaangetast gebleven; dat geldt ook voor het overige dekgedeelte.

In mijn verdere onderzoek zal ik graag spreken met alle betrokkenen die de eerste beslissingen hebben genomen en informatie over de toestand kunnen geven.
Uiteraard dient hierbij ook de brandpreventie en preparatie tegen het licht te worden gehouden vanwege de (on)mogelijkheden die daaruit kunnen ontstaan voor de repressie.

Via, via, werd mij te kennen gegeven dat de burgermeester een spreekverbod zal opleggen; we zullen zien. Wie serieus wil leren heeft niets te verbergen.

Met vriendelijk groet,

Drs. Fred W.J. Vos Fellow of the Institution of Fire Engineers.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #33 Gepost op: 10 februari 2007, 16:43:19
Leuk dat je reageert op het forum!!  :)

Laten we er een goede inhoudelijke discussie van maken!  ;)


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #34 Gepost op: 10 februari 2007, 18:07:04
Leuk dat je reageert op het forum!!  :)
Laten we er een goede inhoudelijke discussie van maken!  ;)

Helemaal mee eens er wordt veel te veel geoordeeld door mensen die er zelf ook niet bij waren, nog de kennis en de ervaring hebben om dat op zo'n afstand te kunen doen. Het feit dat iemand inhoudelijke kritiek levert (ook al ben je het met de vorm en/of inhoud niet eens) mag geen reden zijn om het op de man te gaan spelen, je maakt daarmee grotere  fouten als de gene die je al of niet terecht bekritiseert.

Wat het idee van Peter betreft, de marine heeft inderdaad hele goede mensen die uitgebreid getraind zijn in het onder controlle brengen van scheepsbranden.

Ik ben benieuwd hoe de discussie (hopelijk nu alleen nog op basis van zakelijke/vaktechnische argumenten) zich nu verder ontwikkelt, in het verleden heeft scheepsbrandbestrijding namelijk ook mijn interesse gehad.

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #35 Gepost op: 10 februari 2007, 19:45:41
Beste Fred,
dat je de tijd neemt om op dit forum te reageren waardeer ik ten zeerste, waarvoor dank.
Jammer dat je dit meer genuanceerde commentaar niet op Netwerk hebt gegeven.
Ik houd de tekst van mijn column (http://incidentnet.kovanleeuwen.nl/sbvn) dan ook staande.

Auteur: Fred Vos
Datum:   10-02-2007 11:56

Inmiddels heb ik de boot onderzocht.


Aan boord of op basis van tekeningen en/of foto's?

Auteur: Fred Vos
Datum:   10-02-2007 11:56

Het grote achterdek biedt enorm veel plaats om in volledige dekking vanuit een bruggenhoofd onderdrukkende acties te ondernemen. Zeker ook gelet op de windrichting op de dag van deze brand. Het (achter) dek is vrijwel volledig onaangetast gebleven; dat geldt ook voor het overige dekgedeelte.


De foto's die ik gezien heb geven een beeld van een vrij chaotisch achterdek
wat vol lag met spullen. Of dit voor de brand ook al zo was weet ik uiteraard niet.
Wel weet ik wel dat het achterdek van een hektrawler geen terras is waar je
makkelijk in en uitloopt. Hoe snel hadden de brandweerlieden het achterdek
kunnen verlaten als het fout was gegaan?

Auteur: Fred Vos
Datum:   10-02-2007 11:56

In mijn verdere onderzoek zal ik graag spreken met alle betrokkenen die de eerste beslissingen hebben genomen en informatie over de toestand kunnen geven.


Daar zijn we allemaal benieuwd naar.

Auteur: Fred Vos
Datum:   10-02-2007 11:56

Via, via, werd mij te kennen gegeven dat de burgermeester een spreekverbod zal opleggen; we zullen zien. Wie serieus wil leren heeft niets te verbergen.


Het spreekverbod is al een feit. Of het is om iets te verbergen of omdat men eerst
de zaak op een rijtje wil krijgen zal later moeten blijken.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #36 Gepost op: 10 februari 2007, 20:07:50
Auteur: Fred Vos
Datum:   10-02-2007 11:56

Uw discussie over mijn Netwerk optreden heb ik gelezen; ik stel me maar even voor daarover las ik een aantal vragen.

Hierbij valt op dat er, naast begrijpelijke emoties en 'op de man' argumenten, ook zeer redelijk en genuanceerd wordt gediscussieerd.

Op de achtergrond ben ik al jaren bezig de 2e kamer te informeren over het feit dat de brandweer niet kan leren van brand- en rampenonderzoek omdat de (oude) Inspectie de ware toedracht verdraaid en/of afdekt.

Ook dat de regionale taken volgens de Brandweerwet, waaronder het houden van oefeningen en het verzorgen van opleidingen, nauwelijks worden ingevuld.

Voor de brandpreventie zette ik journalisten van het AD, na de Volendam brand, op het spoor van de 'vergeten' gebruiksvergunning. Ik maakte daarbij duidelijk dat door jarenlang genegeerde brandpreventie, de operationele brandweerlieden,regelmatig gedood of verwond raakten. Harderwijk, Motorkade A'dam, Vuurwerkramp e.d.

In mijn tijd bij de Amsterdamse brandweer (12 jaar) heb ik me, ook wetenschappelijk, ingezet voor de verbetering van het optreden en de veiligheid van repressieve brandweerlieden. Tijdens de brandwacht examens liepen wij als instructeurs vrijwel altijd wat brandwonden op om een weigering, bijvoorbeeld van afdaling via een ladder naar een vuurhaard, zelf te beproeven. Als de weigering daardoor terecht bleek leverde dat een goede score op voor betrokkenen.

De gaspakken procedures zijn door mij ontwikkeld met hulpmiddelen voor werk op rails etc. Waarbij ik eiste dat de OVD voorop ging als 'brains' bij OGS.
Direct toen ik naar de RBA vetrok was dit al weer teruggedraaid.
De duikers en de gaspakdragers werden door mij voorzien van complete verzorging, toelagen en veiligheidsreglementen.
Ook heb ik me als inspanningsfysioloog (afgestudeerd aan de VU) sterk gemaakt voor wol/ katoen als de beste kleding voor repressie/binnenaanval.
Dat is ook bij een TNO onderzoek gebleken maar vanwege vriendschappelijk relaties tussen Inspectie en een leverancier werd het rapport wat 'bijgesteld' en loopt iedereen nu in een pak dat 'heat stroke' uitlokt.
De lichtgewichtflessen met menggas tegen (hart)overbelasting, masker helm combinatie, heupdragen, ik deed het allemaal voor U.
Ik had respect voor mijn mensen als zij ook presteerden.
Als het gevaarlijk was ging ik als leider altijd voorop met minimale ondersteuning om de risico's te verkleinen;
Noblesse oblige. Als men meer weet, moet men dat op de juiste plaats onverwijld beschikbaar stellen, was mijn houding.

Die houding kostte mij en de directeur van de RBA later de kop.
'Het land' en de bijklussers in de VNG, waren niet gediend van professionele eisen te stellen aan officieren. Toen ik tientallen personen moest opleiden, in een paar dagen, tot OVD, heb ik dat geweigerd.
'Vrijwillige officieren' noemde men dat.
Toen ik blootlegde dat deze vrijwel allemaal een vaste dag aanstelling op zak hadden, meer dan de helft nog nooit een autospuit van binnen had gezien en op de Harskamp niet een ladder naar de eerste verdieping durfde te bestijgen werd men boos. En heeft men ons weggelobbied.
Deze figuren hebben de afgelopen 20 jaar leidinggegeven.
Preventie hoefden zij ook niet; dat deed Bouw en Woningtoezicht wel zeiden de leden van de omvangrijke begeleidingscommissie tijdens de rijke lunch.

Als Hoofd Officiersopleiding zei ik toen: Nein Danke! Ik doe niet mee.
Met een gouden handdruk kon ik daarop internationaal mijn geliefde vak uitoefenen.
Supertankers geblust in de Perzische Golf, Aanvalsplan verstrekt voor een tankfarmbrand in Thessaloniki, Adviezen voor een scheepsmetaalbrand gegeven (geen CO2!!) in New York, Een gifschip op de noordkust van Spanje voor de Spaanse regring de leiding gekregen over de gehele Rampenbestrijding; waarbij ik de brandweer van Santiogo heb gespaard van de dood. (Zij wilden met schuim natrium containers gaan blusssen!)
De Olympic Dream (volgeladen benzinetanker) op de Noordzee is door mijn aanvalsplan met bruggenhoofden en minimale personele blootstelling (ik zette ze aan een klaverjastoernooi en controleerde zelf aan dek de ontwikkelingen) na twee dagen explosievrij in Rotterdam afgemeerd 90% lading en schip behouden.

(Op deze sites noemde iemand dat een 'buitenbrandje''. Interessant denkbeeld vanuit de luie stoel.)
Dank zij mijn grondige en onafhankelijke onderzoek naar de Herculesramp zijn de drie luchtmachtofficieren vrijgesproken van 'dood door schuld' en werden de teamleden gerehabiliteerd. Niemand in brandweer Nederland sprak een woord ter verdediging.

Nu weet u ongeveer over wie u oordeelt op deze site.
In Netwerk gaf ik commentaar op uitlatingen van de brandweerleiding en een mededeling van een brandweerman in de krant dat het wel 1000 graden was en 'dus' te warm. Dat heeft deze nooit kunnen vaststellen en overleven.
Bovendien waren op de eerste uren er allerlei insluitende werkzaamheden met en zonder schuim mogelijk die de accommodatie/machinekamer en de bak hadden beschermd mogelijk Dit, zonder binnenaanval in het ruim of werkdek.
Inmiddels heb ik de boot onderzocht.
Het grote achterdek biedt enorm veel plaats om in volledige dekking vanuit een bruggenhoofd onderdrukkende acties te ondernemen. Zeker ook gelet op de windrichting op de dag van deze brand. Het (achter) dek is vrijwel volledig onaangetast gebleven; dat geldt ook voor het overige dekgedeelte.

In mijn verdere onderzoek zal ik graag spreken met alle betrokkenen die de eerste beslissingen hebben genomen en informatie over de toestand kunnen geven.
Uiteraard dient hierbij ook de brandpreventie en preparatie tegen het licht te worden gehouden vanwege de (on)mogelijkheden die daaruit kunnen ontstaan voor de repressie.

Via, via, werd mij te kennen gegeven dat de burgermeester een spreekverbod zal opleggen; we zullen zien. Wie serieus wil leren heeft niets te verbergen.

Met vriendelijk groet,

Drs. Fred W.J. Vos Fellow of the Institution of Fire Engineers.

Als je zo begaan met met ons als brandweermensen,heb je toch een erg ongelukkig woordkeuze toegepast,om over het moment van nog maar te zwijgen.
je zal als brandweer deskundige toch niet willen ontkennen dat er door de collega,s terplaatsen er ontzettend hard is gewerkt om deze brand tot een goed einde te brengen.Door je in een progamma als Netwerk op die manier je verhaal te doen,kweek je alleen maat tegenstand op.

Vindt je ook niet dat als je het allemaal erg goed weet,het  beter is om deze kennis over te brengen aan de korpsen die erg veel met scheepsbranden te maken hebben.Of dit zelfs ruimer op te nemen in de opleidingsstof,zowel voor officieren als manschappen.Denk eens aan de man Kusters die zijn kennis van hulpverlening heeft overgebracht op alle korpsen,en nog steeds doet.Pas als je je kennis van zaken overbrengt aan de korpsen zal je een wederzijds respect opbouwen,niet door neerbuigende verhalen te publiceren


Willem58

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 129
Reactie #37 Gepost op: 10 februari 2007, 20:32:51
Ja Peter,

Dat was mijn eerste reactie ook, je weet wel, de beste stuurlui ......... en ik twijfel geen moment aan de geloofwaardig-en deskundigheid van dhr. Vos, maar ook niet aan de deskundigheid van de collegas die in eerste instantie de inzet bepaald hebben.


Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
Reactie #38 Gepost op: 10 februari 2007, 20:44:21
De heer Ko van Leeuwen heeft een, voor mij beledigend,  standpunt ingenomen als fotograaf in Incident.

Zijn vraag nu: of ik wel zelf aan boord ben geweest, nadat ik hier gemeld heb dat ik het schip heb onderzocht, is opnieuw beledigend. De fotograaf Van Leeuwen meent mijn observaties ter plaatse, die mogelijk in procedures een rol gaan spelen, te kunnen 'counteren' met wat hij op foto's heeft gezien. Ik zou zeggen heer Van Leeuwen kom van uw.... en ga zelf kijken.
De achterste gangway was een uitstekende, nu nog volledig intacte bovenwindse route, als u toevallig voorbij komt.
Wellicht zijn er lezers die uw waarnemingen, deskundigheid en ervaring op waarde schatten. Ik hoor daar vooralsnog, zonder geloofsbrieven, niet bij.

Op het achterdek stonden/staan opgesneden 200 liter drums met resten van ontbrandbare vloeistoffen (oplosmiddelen).
Dat zal op uw foto's niet zichtbaar zijn evenmin als de licht ontvlambare plastic zakken 'all over the place'.
Mijn rits van mijn fijnstof beschermende overall ging kapot; ik vond een vervanging in zo'n plastic zak, er liggen er nog meer dus ga uw gang.
Immers ik ben bezorgd omtrent eventuele fijnstof/asbest vezels   en heb daar al mijn contacten ook voor gewaarschuwd.  Zo ben ik dan ook wel weer.
Vertelt u de lezers eens over uw wapenfeiten als maatschappelijk betrokken burger onder levensbedreigende omstandigheden?

Mijn reacties op Netwerk waren 'aangegeven' op wat het bevoegde gezag en brandweerlieden idaar over meenden te moeten zeggen. Het was een re..actie, geen actie. Als media man zou u beter moeten weten.

Met vriendelijke goret,
Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
Reactie #39 Gepost op: 10 februari 2007, 20:55:43
@ Palmpie en volgende
Bedankt voor jullie faire verwelkoming.

@ Heer Peter 71
Uw reactie begrijp ik wel. Maar U weet niet dat ik in de afgelopen 20 jaar op het Nibra en elders mijn 'know how'heb aangeboden en werd verwezen naar: 'don't call us...we call you....'. Ik kan dat bewijzen.
De herstructurering officiersopleiding, begin jaren '90, heb ik van een betaald advies voorzien aan het Nibra en er daarna nooit meer iets over gehoord.

De gevaren van poederblussers heb ik onbetaald gemeld aan de Hoofdinspecteur. Zijn plaatsvervanger schreef mij na anderhalf jaar terug dat ik mij maar in de Europese normcommissie moest laten uitverkeizen door de blusmiddelen industrie.
Vat u hem?

Met vriendelijke groet,
Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul