Brandweer 'deskundige' Fred Vos

Auteur Topic: Brandweer 'deskundige' Fred Vos  (gelezen 108297 keer)

0 gebruikers (en 38 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #40 Gepost op: 10 februari 2007, 21:10:56
@ Palmpie en volgende
Bedankt voor jullie faire verwelkoming.

@ Heer Peter 71
Uw reactie begrijp ik wel. Maar U weet niet dat ik in de afgelopen 20 jaar op het Nibra en elders mijn 'know how'heb aangeboden en werd verwezen naar: 'don't call us...we call you....'. Ik kan dat bewijzen.
De herstructurering officiersopleiding, begin jaren '90, heb ik van een betaald advies voorzien aan het Nibra en er daarna nooit meer iets over gehoord.

De gevaren van poederblussers heb ik onbetaald gemeld aan de Hoofdinspecteur. Zijn plaatsvervanger schreef mij na anderhalf jaar terug dat ik mij maar in de Europese normcommissie moest laten uitverkeizen door de blusmiddelen industrie.
Vat u hem?

Met vriendelijke groet,
Fred Vos.
Fred,
ik heb de afgelopen weken wat tijd gestoken om erachter te komen wie nu precies Fred Vos is.En ik ben daarbij nogal het een en ander tegengekomen aan documentatie,toch makkelijk dat internet  ;)
En ik besef me weldegelijk dat de brandweer nederland tot voor kort een haast onneembare vesting was.Ten aanzien van verandering van procedures,of verandering van denkwijze voor wat betreft incidentafhandeling.En dat we als brandweer nu bezig zijn met een inhaalslag wat dat aangaande,ik noem alleen maar een de profesionalisering van de brandweer en de totstand koming van de veiligheidsregio,s.

Maar u doet vrij krachtige uitspraken als opheffing van een korps als Velsen,omdat zij in uw ogen geen goede incidentbestrijding hebben gedaan.Kunt u dan begrijpen dat dat soort uitspraken alleen maar weerstand oproept bij brandweermensen?

Jaap Goos

• Gast
Reactie #41 Gepost op: 10 februari 2007, 21:15:54
Heeft u ook de ruime hoeveelheid acetyleenflessen (Twee volledig gevulde batterijen en een x aantal losse flessen) waargenomen die rondom het luik stonden op het achterdek en volop werden aangestraald door het vuur wat uit het luik op het achterschip kwam......die gezien onze veiligheid iets meer aandacht vroegen dan de daadwerkelijke brand aan boord van het schip?
Naaah......dat kon u niet weten. Wat u wel kon weten en dat neem ik u ten zeerste kwalijk, hoezeer de korpsen moeten vechten voor hun imago. Het imago dat door uw generatie is neergezet! U heeft met uw opmerkingen in een twintigtal minuten meer kapot gemaakt dan dat wij in minimaal 10 jaren kunnen opbouwen!
Bedankt meneer Vos! :'(

Fred Vos

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #42 Gepost op: 10 februari 2007, 21:21:58
Peter 71 schreef eerder:
"Ik wordt altijd kotsmiddelijk van mensen zoals meneer Vos,zelf niet terplaatse geweest maar wel met een oordeel klaar staan.En inderdaad het progamma Netwerk heeft nu een zeer eenzijdig verhaal neergezet,zonder dat er gesproken is met de mensen die betrokken zijn geweest bij de bluswerkzaamheden.Nu  schreeuwt er iemand een hoop lucht,en zet daarmee de brandweer Velsen kompleet voor joker.Terwijl al die brandweermensen tijdens die brand hun uiterste best hebben gedaan om die brand zo snel mogelijk te blussen.Maar al die verhalen over meneertje Vos zo lezende kunnen we die meneertje Vos beter maar gaan boycotten,en mag ik hopen dat hij binnen brandweer nederland nergens meer binnenkomt."

Ik heb het verloop van de brand kunnen zien aan de beelden van de patrijspoorten en de intensiteitssporen op de huid van het schip in verloop van dagen. Ik heb berichten gekregen als aangesteld onderzoeker van de mensen aan boord en ik hoor deze nog zelf; de afspraken zijn ala lang voor dit bericht gemaakt.
Uw grove 'ausradieren' intentie wordt door mij , helaas te laat anders had ik niet eerder op uw bericht gereageerd, herkend, het zegt vooral  iets over de mentaliteit binnen de (foto) redactie van Incident.

Als u informatie hebt over de 'uiteste best'die de mensen van velsen hebben gedaan, en de resultaten die daarmee voor het schip zijn bereikt, lijkt het mij van belang dat u dat eerst publiceert; de lezer kan dan zelf oordelen.
De 'lucht'en de 'joker'slaan op u en uw opdrachtgevers terug; dat moge duidelijk zijn. Verkoopt het nog, dat Incident?

Nu ik u en de kennelijke 'Incident' mentaliteit heb herkend, zal ik op uw berichten bij voorkeur niet meer reageren.

Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul

Rene112

• Gast
Reactie #43 Gepost op: 10 februari 2007, 21:32:22
..... het zegt vooral  iets over de mentaliteit binnen de (foto) redactie van Incident.

Citaat
Verkoopt het nog, dat Incident?

Nu ik u en de kennelijke 'Incident' mentaliteit heb herkend, zal ik op uw berichten bij voorkeur niet meer reageren.

Ik vermoed dat u via de website van het tijdschrift Incident op dit hulpverleningsforum terecht bent gekomen?

Zover ik weet zijn het tijdschrift en dit forum twee totaal verschillende zaken. Op een enkele uitzondering na, zullen de leden van dit hulpverleningsforum geen enkele relatie met het tijdschrift Incident hebben.

groeten,
René de Caluwé

(overigens welkom op dit forum, en ook ik hoop op een goede inhoudelijke discussie)

Fred Vos

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #44 Gepost op: 10 februari 2007, 21:33:14
@ Jaap Goos.
Denkt u nu werkelijk dat ik me het 'gevaar'van moderne acetyleenflessen niet kan voorstellen.
In de PG stonden dergelijke flessen in een afgesloten ruimte waarvan de vloer bol stond van de hitte.

Mijn gevaarlijkste 'brand' was een gasfles die bij de afsluiter was aangestoken door een geestelijke labiel figuur.
In een douchecel/badkamer. De bovenkant van de fles stond roodgloeiend.
Mijn mensen naar buiten en ik naar binnen; hand verbrand en fles dicht (vlam door lagedruk straal uit.)
Mijn autospuitbezetting met de buik ingetrokken toen ik de fles in het plantsoen liet leeglopen.
Bij het avondeten kon ik mijn bestek echter niet meer stilhouden. (Jan van Schaffelaarplantsoen, Kazerne Teunis.A'dam.)

Wat zijn uw wapenfeiten?
Met vriendelijke groet,
Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 10 februari 2007, 21:33:51
Peter71 heeft, zover ik weet, niets met het blad 'incident' te maken  :)  Ik denk dat je twee personen door elkaar haald. Gezien zijn laatste reacties lijkt me dat er wel een discussie mogelijk is met peter71  ;)

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #46 Gepost op: 10 februari 2007, 21:36:53
@ Jaap Goos.
Denkt u nu werkelijk dat ik me het 'gevaar'van moderne acetyleenflessen niet kan voorstellen.
In de PG stonden dergelijke flessen in een afgesloten ruimte waarvan de vloer bol stond van de hitte.

Mijn gevaarlijkste 'brand' was een gasfles die bij de afsluiter was aangestoken door een geestelijke labiel figuur.
In een douchecel/badkamer. De bovenkant van de fles stond roodgloeiend.
Mijn mensen naar buiten en ik naar binnen; hand verbrand en fles dicht (vlam door lagedruk straal uit.)
Mijn autospuitbezetting met de buik ingetrokken toen ik de fles in het plantsoen liet leeglopen.
Bij het avondeten kon ik mijn bestek echter niet meer stilhouden. (Jan van Schaffelaarplantsoen, Kazerne Teunis.A'dam.)

Wat zijn uw wapenfeiten?
Met vriendelijke groet,
Fred Vos.

Laten we a.u.b. niet gaan discussiëren wie de 'grootste' heeft  ;) ;D :-X Jaap maakte een punt dat bij de inzet rekening gehouden is met de aanwezige acethyleen flessen....  ;) Hoe had jij dat gedaan?  :)

Fred Vos

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 10 februari 2007, 21:39:48
@ de heer Caluwe,

Voor u antwoordt zou ik eerst goed de beschikbare informatie raadplegen. 'Incident'werd gebruikt als 'autoriteitsargument' door de fotograaf Ko.  Ik was niet op hun site en wil daar ook niet heen. Wellicht wilt u de lezer wel in die richting wijzen?

Dank voor uw hartelijke welkom overigens.
Met vriendelijke groet,
Fred Vos.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #48 Gepost op: 10 februari 2007, 21:41:37
Peter71 heeft, zover ik weet, niets met het blad 'incident' te maken  :)  Ik denk dat je twee personen door elkaar haald. Gezien zijn laatste reacties lijkt me dat er wel een discussie mogelijk is met peter71  ;)
Inderdaad,ik wil hier op een normale manier discusieren.Mijn eerdere uitspraak is gedaan na het zien van de aflevering van Netwerk, er zijn een aantal zaken erg kort door de bocht gezegt door mij.En ik heb ook werkelijk niets met het mooie blad Incident van doen ;D

Rene112

• Gast
Reactie #49 Gepost op: 10 februari 2007, 21:42:31
In de uitzending van Netwerk liet u zowel verbaal als non-verbaal grote verbazing blijken over het ontbreken van een aanvalsplan voor dit schip. Ik ben zeer benieuwd wat u precies bedoelt met een aanvalsplan.

Gaat het in uw uitspraken/reacties om een aanvalsplan zoals we dat kennen uit landelijke richtlijnen (gedetaileerde objectinformatie en uitgewerkte scenario's met bijbehorende wijze van optreden)?
Of bedoelde u een aanvalsplan zoals "leken" het zullen uitleggen, namelijk een plan dat je met elkaar bedenkt en afspreekt om het incident te gaan bestrijden?

Als u daadwerkelijk een "echt" aanvalsplan bedoelde, vraag ik mij af of u zich gerealiseerd heeft dat door uw uitspraken in de uitzending, de kijker het idee kreeg dat iedereen bij de brandweer zou moeten weten dat je voor dergelijke schepen een aanvalsplan moet hebben.

Nou kan het natuurlijk zijn dat ik, net als vele collega's :-\, niet goed opgelet heb de laaste jaren, maar van een verplichting of richtlijn voor dit soort aanvalsplannen had ik nog niet gehoord.

Misschien kunt u e.e.a. toelichten?

groeten,
René de Caluwé