Mag ik daarop ook reageren vanuit mijn deskundigheid (preventie).
Als we deze redenering doortrekken zou elke schip wat in Rotterdam aanlegt een GBV moeten hebben....
Lijkt me een beetje overdreven. Als er op zee brand uitbreekt is het wel/niet hebben van een vergunning ook geen issue...
Ik denk dat je ook wel weet hoe veel de gemeentes investeren in preventie personeel. Na volendam is er even een hoos aan vacatures geweest maar uit de media heb je al kunnen vernemen dat het zelfs met dat personeel niet lukt om alle gebouwen te voorzien van een gebruiksvergunning en daarna de gebouwen nog te controleren...
Als dus boten ook een GBV moeten hebben zullen er keuzes gemaakt moeten worden....
Het ligt dus m.i. aan de politiek, als het aan mij lag zou ieder object dat ik ken een GBV krijgen, dat er niet voldoende menskracht is. Ik denk dat dat voor iedere preventist geld dat hij zoveel mogelijk veiligheid wil maar dat hij beperkt wordt in de tijd die hij per object kan besteden!
Alleen met uw kritiek richt u zich op de brandweerman en niet op de politiek. U 'valt' de uitvoerders aan terwijl die hun stinkende best doen. Dat is juist het pijnpunt wat u opgeroepen hebt. Als u kritiek wil geven dan moet u wijzen op de 'hogere' krijgsheren en niet naar de werkvloer.
(...)
Daar had ik het oevr in Netwerk en ook over de (brandpreventieve) afwezigehid van een gebruiksvergunning (Brandbeveiligingsverordening) voor deze werkzaamheden. Wat zei ik daaomtrent verkeerd?
Met vriendelijke goret,
Fred Vos.
Uit de BBV van Rotterdam (de stad met de meeste schepen. Als het ergens nodig is is het daar wel):
http://www.bds.rotterdam.nl/content.jsp?objectid=116115Hoofdstuk 2 Brandveilig gebruik
Paragraaf l Vergunning
Artikel 2. 1. 1 Vergunning gebruik inrichting
1 . Het is verboden zonder of in afwijking van een vergunning van burgemeester en
wethouders een inrichting in gebruik te hebben of te houden, waarin:
a. meer dan vijftig personen tegelijk aanwezig zullen zijn;
b . bedrijfsmatig de in artikel 2.2.2 bedoelde stoffen zullen worden opgeslagen;
c. aan meer dan tien personen bedrijfsmatig of in het kader van verzorging nachtverblijf
zal worden verschaft;
d. aan personen in het kader van de Wet op de bejaardenoorden huisvesting zal worden verschaft;
e. aan meer dan tien personen jonger dan twaalf jaar of aan meer dan tien lichamelijk
en/of geestelijk gehandicapte personen dagverblijf zal worden verschaft.
Onder welke categorie valt een boot als geheel?
Het zou net kunnen voor de acetyleen maar dan moet ook iedere bouwplaats, lasbedrijf, enz, enz een GBV hebben....
(Hoppa, weer een blik preventisten opentrekkend!!
) En dan is de discussie nog of dat alleen voor de flessen geld of van de voorpiek tot de asschacht...