Brandweer 'deskundige' Fred Vos

Auteur Topic: Brandweer 'deskundige' Fred Vos  (gelezen 108446 keer)

0 gebruikers (en 70 gasten bekijken dit topic.

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #130 Gepost op: 18 februari 2007, 13:29:12
Geachte heer Vos,

kunt u mij ook vertellen wáárom u zeer regelmatig de woorden "ik","mij" en "mijn" in uw betoog terug laat komen? Het leest nogal onplezierig en roept bij mij persoonlijk de reactie op dat u zichzelf blijkbaar enórm belangrijk vindt. In een ver verleden heb ik ook Nederlandse les genoten en daar moesten we er altijd voor waken dat we dit soort woorden zoveel mogelijk moesten mijden zodat een verhaal niet al te veel naar "jou" kant dreigde door te slaan. Tevens staat het veel professioneler en respectvoller tegenover de andere gesprekspartner om deze in zijn waarde te laten. En met deze bewoording wekt u niet de indruk dat u daar ook daadwerkelijk oren naar heeft.  :-\

Dit is enigszins off-topic maar in elk van uw postings u zie ik dit verschijnsel met grote regelmaat terugkomen.Tevens heb ik u hier al eerder over aangesproken (zie de posting van 13 Februari 2007, 12:42:48) maar daar heeft u tot op heden nog geen reactie op gegeven. Wellicht dat u er deze keer níet overheen leest en mij -en waarschijnlijk vele mede forummers- een bevredigend antwoord zou kunnen verschaffen.  :|

Met vriendelijke groet,

Dirk.

Fred Vos

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #131 Gepost op: 18 februari 2007, 15:37:20
Geachte heer Dirk,

Uw opmerkingen heb ik (sorry er was niemand anders) gelezen maar wist er niet veel op te zeggen.
Mijn stijl van rapporteren is 'actief' in de eerste persoon enkelvoud. Zo heb ik dat geleerd.
Als men verantwoordelijkheid wil nemen voor oordelen, conclusies en standpunten kan dat niet anders.
Vroeger deed men dat wel met de 'pluralis majestatis' (1e persoon meervoud).

Het is mij bekend dat veel rapporten opgesteld worden, de Ongevallenraad heeft daar ook een handje van, waaruit niet kan blijken wie de verantwoordelijkheid draagt voor de waarnemingen vooraf aan de conclusies en de uiteindelijke tekst.

Ook verbergt men zich wel achter 'de commissie is van mening' of 'de Raad trekt de conclusie....'
Een commissie, of Raad, of groep, kan niet denken en dus ook niet concluderen. wel kunnen ze het gezamenlijk over concept conclusies eens worden. Ik sta/stond vaak alleen, en rapporteer en schrijf als zodanig: 1e persoon enkelvoud: ik neem de verantwoording voor mijn uitspraken en verberg mij niet.

U schreef eerder over mij :
Met bovenstaand stukje ben ik het in grote lijnen eens. Ik ben totaal geen deskundige in deze brandweerdiscussie en die laat ik dan ook voor wat het is. Ik schrijft Dirk.
Waar ik mij wél enorm aan stoor is uw veelvuldig gebruik van woorden als "ik", "mij" en "mijn"  . Waar ik mij wel enorm aan stoor, schrijft Dirk, aan de woorden ‘ik’, ‘mij’ en ‘mijn’, die hij, daartoe ook  in de zinnen  daarvoor zelf kwistig gebruikt.

Leest u zelf maar eens terug in -bijvoorbeeld- uw eerste posting.  Deze woorden geven (waarschijnlijk onbewust) aan hoe goed en geweldig ú wel niet bent.
Helderziend is Dirk; ziet tot in het onbewuste. Maar als pot verwijt hij de ketel. Zelfhaat Dirk? Als we toch aan het psychologiseren slaan?

Dit soort mensen (Soort mensen dat Dirk kent.) roepen bij persoonlijk mij nou niet de meeste sympathie op omdat men met dit soort woorden veelal suggereert dat de andere partij totaal onbelangrijk of nietszeggend is.
Bij mij persoonlijk, schrijft Dirk, suggereert dat veelal, dat de andere partij totaal onbelangrijk of nietszeggend is.
Dat zou bij u zomaar kunnen Dirk, daar ga ik niet over.
U maakt dat soort, volgens u gesuggereerde minderwaardigheidservaringen kennelijk vaak mee. Het zal u niet verbazen dat ik daar geen inlevend gevoel bij heb.
Dat u zich anoniem hier manifesteert is in ieder geval geen teken van moed, belangrijke positie of erudiete welsprekendheid.

En dat is mijn inziens geen goede insteek voor het benaderen van de andere partij. kunt u mij ook vertellen wáárom u zeer regelmatig de woorden "ik","mij" en "mijn" in uw betoog terug laat komen?
'Mijn inziens' schrijft Dirk.

Wel Dirk daarom; omdat ik het liefst namens mijzelf, uit eigen ervaring als ontplooide persoon, spreek.
Dat heeft u niet graag Dirk? Jammer voor u. Lees maar wat anders dan, er is genoeg.
Wat wentelt u zich toch in autosuggestieve minderwaardigheid door mijn voor u onverteerbare teksten te blijven lezen!
Arme Dirk, hij pijnigt zichzelf onnodig.

Het leest nogal onplezierig en roept bij mij persoonlijk de reactie op dat u zichzelf blijkbaar enórm belangrijk vindt.
Ik vind mijzelf zeker belangrijk Dirk, mijn intieme relaties vinden dat ook en omgekeerd.

In een ver verleden heb ik ook Nederlandse les genoten en daar moesten we er altijd voor waken dat we dit soort woorden zoveel mogelijk moesten mijden zodat een verhaal niet al te veel naar "jou" kant dreigde door te slaan. Tevens staat het veel professioneler en respectvoller tegenover de andere gesprekspartner om deze in zijn waarde te laten. En met deze bewoording wekt u niet de indruk dat u daar ook daadwerkelijk oren naar heeft.
U blijkt een gehoorzaam kind van de poldercultuur te zijn geweest. Zoals mijn Spaanse vriend daarover zei:
“Een eunuch is zeer geschikt om in een koor te zingen, maar niet om iets tot stand te brengen.”  
Telt u zelf nu maar de ‘ikjes’, ’we’s en ‘mij’s’ in uw zinnen; een slechte leerling was u wel, Dirk.

Dit is enigszins off-topic maar in elk van uw postings u zie ik dit verschijnsel met grote regelmaat terugkomen. Tevens heb ik u hier al eerder over aangesproken (zie de posting van 13 Februari 2007, 12:42:48) maar daar heeft u tot op heden nog geen reactie op gegeven. Wellicht dat u er deze keer níet overheen leest en mij -en waarschijnlijk vele mede forummers-
..zie ik….heb ik…mij en vele met mij….die Dirk. U bent in de war.
En zoekt de warme beschutting van een groep die u misschien niet wil opnemen.
Maar dat zullen anonieme personen nooit in virtuele groepen hoeven te ervaren.
Goede therapie voor u, Dirk, zo’n off-topic discussie over mij?
Ik zou hulp zoeken bij iemand met een echte gave, voor het nog erger wordt met u in autosuggestieve seances.

Door het keer op keer over mij te hebben spreekt u zichzelf ook tegen; u werkt mee aan uw door autosuggestie verkregen beeld van iemand met een ‘hoogmoedsverknettering’.
Self fullfilling prophecy, heet dat in de psychologie. U zoekt daarbij de negatieve variant.
Het Pygmalion effect (My Fair Lady) is de positieve variant; als u mij aanmoedigt om nog meer te ontplooien dan wordt ik steeds ‘mooier’ en beter.
Uw (taal)opvoeding bevatte de negatieve variant, triest voor u Dirk.
(Plato vroeg zich al af: Wie voedt de opvoeders op?)
Zoek hulp Dirk, ik hou er mee op en wilde u dat eerder besparen; nu u erom smeekt regaeer ik voor deze ene keer.

Met vriendelijke groet,
Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
Reactie #132 Gepost op: 18 februari 2007, 16:15:12
Geachte psycholoog Vos,

bedankt voor uw verhelderende tips. Hier kan ik écht wat mee :|. Wellicht dat als u de volgende keer weer in uw -klaarblijkelijk ietwat stoffige- (glazen) bol kijkt, er ook gelijk een adres en telefoonnnummer bij kunt kunt toveren zodat ik snel met de door u geadviseerde therapie kan beginnen! ;)

Met vriendelijke groet,

Dirk.

Gast

• Gast
Reactie #133 Gepost op: 18 februari 2007, 16:22:26
Dirk, "troost je" want op al datgeen je werd medegedeeld zijn 2 hele simpele uitspraken, ook uit de psychologie afkomstig, van kracht:

1- Je kunt alleen in anderen datgene zien en herkennen wat al deel van jezelf is, bewust of onbewust. Alle observaties over jou komen dus alleen voort uit een herkennen en projecteren van al aanwezige eigen kenmerken en eigenschappen, anders kun je het niet herkennen in een ander.

2- Als je met 1 vinger naar een ander wijst, wijzen er nog altijd 3 naar jezelf.

Fred Vos

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #134 Gepost op: 18 februari 2007, 17:00:19
@NikonDirk

Beste Dirk,

Zoals u dit nu beantwoordt met humor.....chapeau!
Dan zal het allemaal wel loslopen en kan er een normaal contact ontstaan, als u wil.
Wellicht begrijpen we elkaar dan ook nog. De bol afgestoft?

Met vriendelijke groet,

Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
Reactie #135 Gepost op: 18 februari 2007, 17:04:03
Geachte heer Vos,

nee, ik bedank voor uw welwillende aanbod. Denk dat we het betreffende dit onderwerp hierbij moeten laten.

Met vriendelijke groet.

Dirk.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #136 Gepost op: 18 februari 2007, 18:16:01
Ter info:

http://www.ochtenden.nl/afleveringen/26337675/

Audio link volgen en dan na 48 tot 57 minuten...   :)

en

http://zoeken.rechtspraak.nl LJN: AV1832, Raad van State, 200502029/1 over: http://www.jordaangoudenreael.nl/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=74

(...)

2.3.    Appellanten komen op tegen het oordeel van de rechtbank dat het dagelijks bestuur de gebruiksvergunning terecht heeft gehandhaafd. Vaststaat dat aan [vergunninghoudster] een revisievergunning als bedoeld in artikel 8.4, eerste lid, onder b, van de Wet milieubeheer, is verleend die met de uitspraak van de Voorzitter van de Afdeling van 11 juli 2000, inzake no199902158/1 en 199902158/2, in rechte niet meer aantastbaar is en waarbij de grieven van appellanten ter zake van brandoverslag en -doorslag op dan wel naar de naastgelegen woningen ongegrond zijn geoordeeld. Het dagelijks bestuur heeft bij de beslissing op bezwaar niet ten onterechte als uitgangspunt genomen dat de milieuvergunning betrekking heeft op het voorkomen dan wel zoveel mogelijk beperken van nadelige gevolgen voor de omgeving tengevolge van het in werking hebben van de inrichting, waaronder overslaande brand en branddoorslag, en dat de gebruiksvergunning ziet op het gebruik van het pand. Het dagelijks bestuur heeft aldus terecht de bezwaren van appellanten die zien op aspecten die reeds door de verleende milieuvergunning worden bestreken niet betrokken bij de beoordeling van de aanvraag om de gebruiksvergunning. De grieven van appellanten die betrekking hebben op de veiligheidsrisico's voor de aangrenzende woningen tengevolge van brandoverslag en -doorslag dienen in deze procedure buiten beschouwing te blijven. Voorts heeft de commandant van de brandweer Amsterdam, blijkens de krachtens mandaat namens het dagelijks bestuur door hem verleende gebruiksvergunning, het gebruik van het pand overeenkomstig die vergunning voldoende brandveilig geoordeeld. Appellanten hebben niet aannemelijk gemaakt dat het dagelijks bestuur zich niet op het standpunt heeft mogen stellen dat met de aan de gebruiksvergunning verbonden voorwaarden, een voldoende brandveilig gebruik als bedoeld in artikel 6.1.5, aanhef en onder a, van de bouwverordening kan worden bereikt. De stelling van appellanten dat het pand niet voldoet aan het Bouwbesluit 2003, faalt reeds omdat zodanige strijdigheid in artikel 6.1.5 niet als weigeringsgrond is genoemd. Evenmin noopt het "Brandpreventiebeleid bestaande bouw gemeente Amsterdam" van juni 2002 tot weigering van een gebruiksvergunning in een geval als het onderhavige waarin de brandveiligheid van een pand mede is gewaarborgd door de voorschriften die zijn verbonden aan een milieuvergunning voor een daarin gevestigde inrichting.
(...)

Even om de boel in perspectief te zetten: ik heb ook gezocht naar positieve uitspraken op www.rechtspraak.nl !!!  :)

Fred Vos

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #137 Gepost op: 18 februari 2007, 19:09:19
@ Palmpie

Dank voor uw relevante link voor deze discussiedraad; creatief speurwerk van de moderator.
De zondebokken zijn de brandwachts die 'liepen te suffen na afloop', volgens de bureau onderzoekers van het Nibra.

Terwijl hun dood vooral werd veroorzaakt bij/door explosies, tijden hun aanvallend optreden.
Explosies, zoals de Motorkade en Enschede, die niet door hun leiiding waren voorzien (hoezo Marbon?), vooral niet binnen een aanvalsplan, en waar de preventieve maatregelen nog niet waren afgedwongen (wel opgesteld) voor de Motorkade, of 'geen prioriteit' hadden volgens de preventieofficier (Enschede).
Die officier, u raad het al, die later op het Nibra werkte ten tijde van deze radio uitzending.
Ik werd opnieuw heel boos bij het terugluisteren van deze valsheid; maar dat zakt weer.

Met vriendelijke groet,
Fred Vos.

Fred Vos

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #138 Gepost op: 18 februari 2007, 19:55:06
@ Palmpie

Uit uw citaten wordt het probleem (verffabriek tussen de huizen in een woonblok met een kluis met een explosieluik gericht op een nabij keukenraam). Het hoofd afdeling preventie van Amsterdam heeft in 1995 verklaard dat hij geen advies wilde opstellen omdat de noodzakelijke preventiemaatregelen onuitvoerbaar waren; de fabriek moest daar weg volgens hem.

Mijn oude collega's van de nabije kazernes zeiden dat zij niet zouden ingrijpen in het pand. Buurtbewoners zitten als ratten in de val. Een bureau adviseur verklaarde dat de brandweer binnen twee minuten ter plaatse kon zijn. Dat is waar maar ze beloofden niet naar binnen te gaan met stralen in een pand dat van de ene straat doorloopt naar de gracht en tonnen aan brandbare vloeistoffen en pigmenten bevat met 'doortochtende' houten verdiepingen.

Rechtspraak kent andere (formele) afwikkelingen dan een gevarenanalyse; die in strijd met de wet en de IVB nooit is gepresenteerd vooraf aan de vergunningverlening. De vergunning was (1996) ingetrokken op advies van Commandeur 1e klas Bijlsma, op zijn gevarenanalyse (hij stopte daarna met preventie; ik weet niet waarom).
Maar de fabrikant won het beroep op formele fouten van het bevoegd gezag. Argos besteedde hier ooit een uur aan op de radio: verffabriek Bok. Ook hier geldt dat ik mijn gelijk niet wil halen over een ramp, maar ik hou mijn hart vast.

Ook 2e kamerlid Van Heteren (PvdA) is ooit wezen kijken ter plaatse en was zeer verontrust.
De bestuursrechtspraak (Raad van State) mag zich niet met de Brandweerwet bemoeien! Raar maar waar.
Zij heeft daartoe ook geen deskundigen op het wetenschappelijk bureau van de RvS. (Zie AwB.)

De Inspectie (en de minister Remkes) weigerde herhaald een toetsing op zijn Inspectiefunctie volgens de Brandweerwet over de Brandweerzorg. De gebruiksvergunning is afgegeven 'omdat' er ooit een Hinderwet vergunning was afgegeven die formeel onjuist is ingetrokken. Economische schade dreigde daarop voor de gemeente; dan maar gokken met de buurt en de repressieve brandweer. Er is kennelijk wel een brandweerofficier (niet Bijlsma!) te vinden die tekent voor 'geen bezwaar' zonder het pand ooit bezocht te hebben en daarbij een gevarenanalyse op te stellen.

Als u mijn 'mislukkingen' (en zogenaamd dus mijn kwaliiteiten) wil 'meten' via de rechtspraak, dan is dat eenvoudig; de rol van de juristen voert daarbij de boventoon; deskundigen vindt men maar lastig om te begrijpen, met al die onwennige brandweertermen. Brandweercommandanten spraken in 1988 af (zie B&B) dat zij het brandoorzaak onderzoek zouden doen. Niet dus. Daardoor kwamen er allerlei ex-rechercheurs als premieagers in actie om voor de verzekeraar bij brand te bewijzen dat de verzekerde dat zelf wel heeft gedaan. Hun collega's helpen hen een handje via tip- en toongelden.
Ik sta aan het begin van een lange strijd tegen deze georganiseerde (Staats) terroristische praktijken.
Ook hier wreekt zich de taakverzaking van de (onpartijdig beoogde) brandweerofficieren door de jaren heen.
Officieren werden in mijn tijd als bijzonder opsporingsambtenaar daartoe beedigd en zwegen.

Zoekt u vooral verder, maar verdiept u zich ook even in de zaken, in plaats van die ondoordringbare citaten uit rechtsoverwegingen hier neonvuurrood in te plakken. Helpt die kleur voor het bereiken van inzicht eigenlijk?

Met vriendelijke groet,
Fred Vos.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #139 Gepost op: 18 februari 2007, 20:11:44
Ik heb alleen maar op F.W.J Vos gezocht op www.rechtspraak.nl . Gezien je staat van dienst verwachtte ik daar heel wat uitspraken te vinden, positieve en negatieve uitspraken.... :) Ik kwam alleen je getuigen oproep van de rechtbank voor Enschede tegen en bovenstaande uitspraak.

Ik ben wel benieuwd over uitspraak no199902158/1 en 199902158/2. De databank RvS gaat maar terug tot 2001... :-X Zoals ik het nu lees wordt er in die revisievergunning al brandpreventieve maatregelen voorgeschreven.  :)