Brandweer 'deskundige' Fred Vos

Auteur Topic: Brandweer 'deskundige' Fred Vos  (gelezen 108453 keer)

0 gebruikers (en 64 gasten bekijken dit topic.

poster

• Forum gebruiker
Reactie #150 Gepost op: 19 februari 2007, 15:10:20
Palmpie:

lees maar verder bij Familie en omwonenden laten het er niet bij zitten en dan onder: discussieer mee
Daar wordt dhr Vos meerdere malen genoemd.

gevonden met trefwoorden weerwater en Vos
Als de brand weer brandt, blust de brandweer de brand weer

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #151 Gepost op: 19 februari 2007, 16:37:59
Palmpie:

lees maar verder bij Familie en omwonenden laten het er niet bij zitten en dan onder: discussieer mee
Daar wordt dhr Vos meerdere malen genoemd.

gevonden met trefwoorden weerwater en Vos

Ok.... maar om nu in een discussie (hier) te gaan verwijzen naar andere discussie.... ::) ::) ??? Dan wordt het niet erg 'helder'... ;)

Als je dan citaten over Spijkenisse / europoort erbij gaat halen.... ::) ::)

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #152 Gepost op: 19 februari 2007, 17:16:01
Palmpie Dit topic gaat toch over de heer Vos en zijn gedrag ??

Dus gaat het ook over wat hij bij andere incidenten aan (betaalde en niet betaalde) activiteiten gedaan heeft..

Ik moet trouwens zeggen dat ik dit topic erg veel op elkaar vliegen afvangen lijkt..  (Komt we trouwens wel bekend voor..)  Volgens mij moeten we het hier misschien niet meer hebben over de persoon Fred Vos.

Maar kunnen op dit topic wel een slotje doen, en Fred Vos uitdagen om zijn kennis en bijdrage te leveren op andere meer inhoudelijke topics.
Verder is een cursusje feedback geven en krijgen ook wel op z'n plaats.. Ik stel voor dat een cursus van GITP communicatie stijlen misschien wat voor sommigen hier is...

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #153 Gepost op: 19 februari 2007, 17:18:40
Palmpie Dit topic gaat toch over de heer Vos en zijn gedrag ??

Dus gaat het ook over wat hij bij andere incidenten aan (betaalde en niet betaalde) activiteiten gedaan heeft..

Ik moet trouwens zeggen dat ik dit topic erg veel op elkaar vliegen afvangen lijkt..  (Komt we trouwens wel bekend voor..)  Volgens mij moeten we het hier misschien niet meer hebben over de persoon Fred Vos.

Maar kunnen op dit topic wel een slotje doen, en Fred Vos uitdagen om zijn kennis en bijdrage te leveren op andere meer inhoudelijke topics.
Verder is een cursusje feedback geven en krijgen ook wel op z'n plaats.. Ik stel voor dat een cursus van GITP communicatie stijlen misschien wat voor sommigen hier is...

Als er nu een duidelijk citaat van Fred Vos gestaan had of een reactie over Fred Vos.... ::) ::) ;) plus er staan heel veel onderwerpen open op het forum waarop hij kan reageren als hij zin / tijd heeft... ;) :) Hij kan zelfs een eigen topic beginnen als hij daar zin / tijd voor heeft...  ;) ;D ;D :)

Van slotjes in een topic houden we niet van... ;) Pas als er niet meer fatsoenlijk gediscussieerd  wordt en/of de forum regels overtreden worden gaat er een slot op.... :)
 (ik dacht dat jij dat toch wel wist.....  ??? ??? ;))

Er stond trouwens in dit topic nog een vraag open:

(...))

Ik ben trouwens wel benieuwd wat een onwettige preventie ambtenaar precies inhoud.... ::) ::) ??? ;)

Fred Vos

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #154 Gepost op: 19 februari 2007, 20:14:51
@ Palmpie

Een onwettige preventie ambtenaar is eenieder, met uitzondering van de commandant van de regionale brandweer, die een advies uitbrengt aan het bevoegd gezag, waar hij geen gezagsrelatie mee mag hebben, over brandpreventie, vooraf aan vergunningen, (bestuurs)maatregelen en strafrechtelijke vervolging volgens de BBV en Bouwverorordening.
Hij is de wettelijke adviseur volgens de AwB, het Vuurwerkbesluit (boven een maximum gewicht), de WRZO en het besluit BRZO, het IVB (gevarenanalyse beneden de kwantitatieve grenzen volgens  de Wet Milieubeheer), en de Brandweerwet 1985 met/inclusief de AMvB's over de Bedrijfsbrandweer.

Wie leidt u in hemelsnaam op en stelt u aan, dat u nog met die vragen zit?

Met vriendelijke groet,
Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #155 Gepost op: 19 februari 2007, 20:40:37
@ Palmpie

Een onwettige preventie ambtenaar is eenieder, met uitzondering van de commandant van de regionale brandweer, die een advies uitbrengt aan het bevoegd gezag, waar hij geen gezagsrelatie mee mag hebben, over brandpreventie, vooraf aan vergunningen, (bestuurs)maatregelen en strafrechtelijke vervolging volgens de BBV en Bouwverorordening.
Hij is de wettelijke adviseur volgens de AwB, het Vuurwerkbesluit (boven een maximum gewicht), de WRZO en het besluit BRZO, het IVB (gevarenanalyse beneden de kwantitatieve grenzen volgens  de Wet Milieubeheer), en de Brandweerwet 1985 met/inclusief de AMvB's over de Bedrijfsbrandweer.

Wie leidt u in hemelsnaam op en stelt u aan, dat u nog met die vragen zit?

Met vriendelijke groet,
Fred Vos.

Het zal weer wel aan mij liggen maar als ik je goed begrijp zijn alle gemeentelijke preventie medewerkers illegaal bezig... ??? ??? ;D ;D ;D :D ::) ::) ::) 8)

---------------------------------------------------------------------

Brandweerwet 1985 (geldend op: 19-02-2007)

http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/deeplink/law1/title=Brandweerwet%201985

(...)

Artikel 1
1.   Er is in elke gemeente een gemeentelijke brandweer, behoudens indien ingevolge samenwerking met andere gemeenten een regeling ter zake tot stand gekomen is.
2.   Burgemeester en wethouders regelen de organisatie, het beheer en de taak van de gemeentelijke brandweer.
3.   De regels inzake de organisatie betreffen in elk geval de personeels- en materieelssterkte. Bij algemene maatregel van bestuur kunnen over de minimumsterkte voorschriften worden gegeven.
4.   Burgemeester en wethouders hebben de zorg voor:
a.   het voorkomen, beperken en bestrijden van brand, het beperken van brandgevaar, het voorkomen en beperken van ongevallen bij brand en al hetgeen daarmee verband houdt
;
b.   het beperken en bestrijden van gevaar voor mensen en dieren bij ongevallen anders dan bij brand.
5.   Burgemeester en wethouders zijn belast met het benoemen, schorsen en ontslaan van het personeel van de gemeentelijke brandweer.
6.   De taak van de brandweer bestaat in elk geval uit de feitelijke uitvoering van werkzaamheden ter zake van de in het vierde lid genoemde onderwerpen alsmede ter zake van het beperken en bestrijden van rampen en zware ongevallen als bedoeld in artikel 1 van de Wet rampen en zware ongevallen.

(...)
-----------------------------------------------------------------

Volgens mij als je lid 4a in relatie met lid 5 en 6 leest is het voor mij duidelijk.....  ;) :) ;D

Alleen ik moet je gelijk geven dat artikel 4 enige verwarring sticht... ;)

----------------------------------------------------------------
(...)

Artikel 4
1.   Bij de regeling als bedoeld in artikel 3, eerste lid, wordt een openbaar lichaam met de aanduiding regionale brandweer ingesteld. Het openbaar lichaam is rechtspersoon. Bij deze regeling worden door de deelnemende gemeenten aan het bestuur van de regionale brandweer in elk geval de volgende taken opgedragen:
1°.   Het zorgdragen voor:
a.   het instellen en in stand houden van een regionale brandweeralarmcentrale;
b.   het aanschaffen en beheren van gemeenschappelijk materieel;
c.   het benoemen, schorsen en ontslaan van de commandant en het overige personeel van de regionale brandweer en het vaststellen van een instructie voor het personeel;
d.   het beschikbaar stellen van personeel en materieel in de gevallen, bedoeld in de artikelen 8 en 9;
e.   het voorbereiden van de coördinatie bij de bestrijding van rampen en zware ongevallen;
f.   het voorbereiden van de organisatie voor het optreden van de brandweer in buitengewone omstandigheden en het regelen van de operationele leiding bij de bestrijding van rampen en zware ongevallen;
g.   het verzamelen en evalueren van gegevens ten behoeve van de waarschuwing en alarmering van de bevolking in geval van een ramp of een zwaar ongeval of van ernstige vrees voor het ontstaan daarvan;
h.   het waarschuwen van de bevolking door middel van het sirenenet, het verkennen van gevaarlijke stoffen en het verrichten van ontsmetting;
2°.   het vaststellen van:
a.   een beheersplan als bedoeld in artikel 5 van de Wet rampen en zware ongevallen;
b.   een organisatieplan als bedoeld in artikel 4a.
3°.   het adviseren van de colleges van burgemeester en wethouders:
a.   op het gebied van de brandpreventie,
b.   ter zake van voorbereidende maatregelen op het gebied van de brandbestrijding en -beperking in bepaalde objecten,
c.   over het aanschaffen van materieel, een en ander overeenkomstig de in de regeling neergelegde regels.
4°.   het verzorgen van:
a.   oefeningen met het oog op het optreden in groter verband;
b.   opleidingen.
2.   De regeling bevat bepalingen omtrent onderlinge bijstand bij het beperken en bestrijden van brand en bij de hulpverlening bij ongevallen en rampen, alsmede omtrent de feitelijke leiding over de brandweer bij het optreden in groter verband.

(...)
---------------------------------------------------------------------------

Maar er staat nergens dat brandpreventie een exclusieve taak is van de regionale brandweer. Als je nl. artikel 1 lid 4 in relatie met lid 5 en 6 leest heb je gewoon twee lagen preventie medewerkers.... ;) Echt weer de overheid.... ;) :)

Fred Vos

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #156 Gepost op: 19 februari 2007, 21:53:11
@ Palmpie
Uw wijze van lezen is de mijne niet.
U laat de AwB en al de samenhangende andere door mij genoemde wetten en besluiten, 'gemakshalve' voor uw standpunt en/of baan, buiten beschouwng. U treedt daarmee in de voetsporen van de, in de recente historie, 'ambtenaren' die door hun nalatigheid de repressieve brandweerlieden voor een 'Mission Impossible 'stelden.
U hoeft het mij niet verder uit te leggen; probeer het met hun weduwen.

Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #157 Gepost op: 19 februari 2007, 22:08:49
@ Palmpie
Uw wijze van lezen is de mijne niet.
U laat de AwB en al de samenhangende andere door mij genoemde wetten en besluiten, 'gemakshalve' voor uw standpunt en/of baan, buiten beschouwng. U treedt daarmee in de voetsporen van de, in de recente historie, 'ambtenaren' die door hun nalatigheid de repressieve brandweerlieden voor een 'Mission Impossible 'stelden.
U hoeft het mij niet verder uit te leggen; probeer het met hun weduwen.

Fred Vos.

Als dit je stijl van discussiëren is, triest..... :-X :-X :-X :-X Je bent blijkbaar nog van de oude stempel waar nog een wereld van verschil zat tussen preventie en repressie, preventisten waren toch alleen maar afgekeurde brandwachten.... Je poogt hier op het forum ook bewust of onbewust verdeeldheid te zaaien..... Triest, niet meer van deze tijd en tekenend voor de persoon... :-X :-X

Misschien weet je het niet want je bent al een tijdje niet meer actief binnen de overheid maar de meeste preventisten in de gemiddelde gemeente zitten ook in de rode wagen als er brand is.....

Fred Vos

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #158 Gepost op: 19 februari 2007, 22:18:32
@ Palmpie

Herhaald bericht: "vraag het de weduwen; voordat u zich presenteert als quasi geloofwaardige en op resultaat presterende brandpreventie ambtenaar; die de represieve inzet prepareert.." Geef daarbij uw CV en uw (voor)opleidng. ('Daubert rules.')

Fred Vos.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #159 Gepost op: 19 februari 2007, 22:28:50
@ Palmpie

Herhaald bericht: "vraag het de weduwen; voordat u zich presenteert als quasi geloofwaardige en op resultaat presterende brandpreventie ambtenaar; die de represieve inzet prepareert.." Geef daarbij uw CV en uw (voor)opleidng. ('Daubert rules.')

Fred Vos.

Ik heb niet zo de behoefte om te laten zien wie de grootste heeft....  :-X Als jij die strijd wil winnen.... ga je gang... :-X  (foto niet gewenst  ::))

Hier op het forum wordt je beoordeeld op je (nuttige) bijdragen....  ;)

Zonde om het nogmaals op te schrijven vandaar een herhaling:
Als dit je stijl van discussiëren is, triest..... :-X :-X :-X :-X Je bent blijkbaar nog van de oude stempel waar nog een wereld van verschil zat tussen preventie en repressie, preventisten waren toch alleen maar afgekeurde brandwachten.... Je poogt hier op het forum ook bewust of onbewust verdeeldheid te zaaien..... Triest, niet meer van deze tijd en tekenend voor de persoon... :-X :-X

Misschien weet je het niet want je bent al een tijdje niet meer actief binnen de overheid maar de meeste preventisten in de gemiddelde gemeente zitten ook in de rode wagen als er brand is.....