@ Engeltje
Uw lafheid blijkt uit:
"En ik vermoed dat uw belangen stiekem nog een stuk minder integer zijn dan die van de adviesbureau's. Maar dat is slechts een vermoeden, natuurlijk... "
Stiekem en minder integer als vermoeden bij Yacht BV Het lijkt al wat op de DGMR offerte.
Integer is iemand, of niet. Een stuk minder integer dan... is daarmee een semantisch en logisch onzinnige vergelijking.
Iemand die integer is en beseft wat dat inhoudt, maakt zo'n denkfout niet.
En u schreef:
"Mhhh... is dit dezelfde Fred Vos die een aantal posts geleden aanhaalde dat het bij de verdediging van de verdachte niet per-se om het achterhalen van de waarheid gaat, maar om het verdedigen van de verdachte? Dat lijkt me nogal een belang! En ik neem aan dat u voor uw optreden in de rechtszaal ook een vergoeding krijgt?"
U impliceert hier dat een beedigde en benoemde deskunidge door de rechter-commissaris tot "de verdediging" behoort.
U moet nog zoveel bijleren; een slechte zaak voor een commercieel adviseur..
De tarieven liggen wettelijk vast en zijn zeker niet op 'commercieel' niveau.
Dat ligt anders als het OM (onwettig) inhuurt dan is 'the sky the limit'; vraag dat maar aan DGMR
Ook schreef u:
"De mate waarin u succes boekt, wil wellicht iets zeggen over uw denkbeelden en motivatie. Het is fijn je achter complottheorieen te kunnen verbergen, maar op een gegeven moment houdt dat ook op."
Ik breng u in herinnering dat u een complot van adviseurs voorstelde; ik gebruikte dat woord niet.
Voor een complot is een goede organisatie en intelligentie nodig. dat acht ik voor de genoemde adviseurs afwezig.
(Intelligentei is daarbij ongelijk aan sluwheid, voordat u dat ook al niet weet.)
Het leek of u zich zorgen maakte om mijn inkomsten:
"Wordt de spoeling dan niet wat dun door uw eigen toedoen?"
Ja. dat wil ik ook zo houden, materieel heb ik mijn schaapjes allang op het droge en wil mijn 'paerlen niet voor de zwijnen werpen'.
Het raadsel dat u tot slot opgaf geeft uw infantiele denkhouding weer.
@ Peter71
U schreef:
"Ik zie dat de bak met modder weer tot aan de rand in gevuld,en dat het moddergevecht weer is gestart.Maar weet een ieder eigenlijk nog waar het overgaat,en dat meneer Vos tot opheden nog niet met resultaten is gekomen.Tja,iedere keer is zijn TVoptreden weer een mengeling tussen een komedie,en een dieptrieste soap. Maar iedere keer zet hij zichzelf voor schut,en iedere keer trekt het hoger kader zich niets aan van de heer Vos.De reden kent een ieder "
Als er met modder gegooid wordt in mijn richting is dat ook altijd het moment dat u bijspringt.
Op die momenten kunt u zelfs meerdere zinnen achter elkaar schrijven (grammaticaal kijken we niet zo nauw).
Dan is dat nog ergens goed voor.
Of iemand zich van mij iets aantrekt is voor mij pas van belang als die iemand ook tot iets behoorlijks in staat is.
Aan dat criteruium voldoet noch u, noch uw 'hoger kader'. (Slijmen en inlikken noemden wij uw uitlatingen bij de brandweer Amsterdam; het had u daar promt een passende en blijvende bijnaam verschaft.)
Dat mijn TV- optreden tegelijkertijd de kenmerken van een komedie en een dieptrieste (bestaat zoiets?) soap vertoonde, in uw ogen, beschouw ik als een overdreven compliment; het zou dan neerkomen op: 'Grote Kunst". (TV prijs?)
Een ex-kamerlid (en vele anderen) complimenteerde(n) mij ook na Netwerk met de duidelijkheid van de probleemstelling (vooral te danken aan het herhaald op ander wijze bevragen en daarna monteren door de verslaggeefster overigens), maar men was zeker niet zo overdreven en slijmerig als u dat nu doet.
Volgende keer beter,
Fred Vos.