Brandweer 'deskundige' Fred Vos

Auteur Topic: Brandweer 'deskundige' Fred Vos  (gelezen 108310 keer)

0 gebruikers (en 40 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #380 Gepost op: 20 februari 2009, 23:34:53
Hij heeft het wél voor elkaar (buiten het feit of hij al dan niet gelijk heeft) 20 minuten bij netwerk op tv, 38 pagina´s op het forum. (Landelijke) Aandacht genoeg dus .....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Engeltje

• Forum gebruiker
Reactie #381 Gepost op: 26 februari 2009, 13:58:18
en 'bij ons' op http://www.brandpreventieforum.nl gaat hij nu ook aan de gang...  ;D
Mijn motto: "live fast, die young and leave a damn' goodlooking corpse"

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #382 Gepost op: 26 februari 2009, 14:03:20
en 'bij ons' op http://www.brandpreventieforum.nl gaat hij nu ook aan de gang...  ;D

Hier is hij nog steeds geband... maar hij leest wel mee  :)

Engeltje

• Forum gebruiker
Reactie #383 Gepost op: 25 juni 2009, 14:50:22
Mijn motto: "live fast, die young and leave a damn' goodlooking corpse"

jacky x

• verpleegkundige, vrijwillig brandweerman
  • Forum gebruiker
Reactie #384 Gepost op: 29 juni 2009, 14:50:11
Bij zijn reactie over brandweervrijwilliger begrijp ik hem overigens wel. Ik vind mezelf officeel geen vrijwilliger maar een parttimer gezien het aantal uren dat ik er (betaald) in steek.

Overigens vind ik 'vrijwilliger' wel een mooie term om daarmee de partimers aan te duiden: bij vernieuwing hoeft niet álles aan de kant worden gezet. ;)
Veterdiploma EHBO diploma 1BA2AA2 Vis-diploma( vissen tot max 5 kilo) Fiets-behendigheids-diploma Fiets-niet-behendigheids-diploma

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #385 Gepost op: 1 juli 2009, 20:47:57
Bij zijn reactie over brandweervrijwilliger begrijp ik hem overigens wel. Ik vind mezelf officeel geen vrijwilliger maar een parttimer gezien het aantal uren dat ik er (betaald) in steek.

Overigens vind ik 'vrijwilliger' wel een mooie term om daarmee de partimers aan te duiden: bij vernieuwing hoeft niet álles aan de kant worden gezet. ;)

Volgens mij krijg je een vergoeding volgens het VNG. Dit blijft een vergoeding en is dus geen volledig betaalde baan. Het is namelijk nog steeds zo dat de vrijwilligers het nog steeds naast hun fulltime baan doen...

Vrijwilligers zijn gewoon vakgekken, die erg veel tijd in de brandweer steken en daar een, inmiddels, redelijke vergoeding voor krijgen...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

hv-engeltje

• brandweervrouw, instructeur EHBO - brandweer en aanverwante zaken
  • Forum gebruiker
  • Instructeur: van alle markten thuis
Reactie #386 Gepost op: 9 juli 2009, 10:52:23
The story continues

http://www.nujij.nl/home/fred-vos.1548142.lynkx?tab=Reacties

Ik dacht dat het nu wel eens over zou zijn. Hij gaat zlefs in op de brand in Arnemuiden van inmiddels weer anderhalf jaar geleden. Ik weet niet hoor, maar kun je iemand ook aan laten klagen voor het continu spuien van ongegronde kritiek? Ik begin hem nu wel echt zat te raken. Het is echt een kapitein op de wal en hij heeft volgens mij nog nooit een schip van binnen gezien  ???
It's me!

Zeeland

• Brandweer
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #387 Gepost op: 31 augustus 2011, 20:04:13
Eenvandaag heeft nav de brand bij Chemiepak in Moerdijk hem om zijn mening gevraag volgens mij.
lees de laatste alinea van dit artikel...
http://www.eenvandaag.nl/binnenland/36962/chemie_pack_moerdijk_overtrad_stelselmatig_de_regels

mike

• Senior gebruiker
Reactie #388 Gepost op: 31 augustus 2011, 20:13:16
Eenvandaag heeft nav de brand bij Chemiepak in Moerdijk hem om zijn mening gevraag volgens mij.
lees de laatste alinea van dit artikel...
http://www.eenvandaag.nl/binnenland/36962/chemie_pack_moerdijk_overtrad_stelselmatig_de_regels

Das ook het probleem met meneer Vos. Volgens zijn mening is alles wat de Brandweer in Nederland doet verkeerd. Niet zo raar dat de brandweer Nederland niet zit te wachten op de mening van Meneer Vos. Detail ook is dat bij diverse grote rechtszaken(Schiphol brand, vuurwerkramp Enschede) het "deskundigheid" rapport van meneer Vos compleet van de tafel is geveegd door de dames en heren rechters. 0,0 wetenschappelijke onderbouwing....

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #389 Gepost op: 1 september 2011, 14:23:00
Ik denk dat het nog helemaal niet ontbreekt aan inhoudelijke kennis en deskundigheid, maar dat het schort aan de wijze waarop Vos de boodschap verpakt. Op dat forum van hem heeft hij nog regelmatig wel een punt, maar hoe het wordt geformuleerd inclusief persoonlijke aanvallen lijkt er vaak niet op. Gelijk hebben is één ding, maar het ook goed overdragen op anderen is een heel ander verhaal.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill