Aanvalstassen op TS

Auteur Topic: Aanvalstassen op TS  (gelezen 8516 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Sander Koelman

• Forum gebruiker
  • -ALPHA- DHR KOELMAN GRAAG TEL. CONTACT MET DE KAZE
Gepost op: 3 februari 2007, 13:35:12
Hallo collega-hulpverleners,

Ik ben op zoek naar mensen die in hun korps aanvalstassen gebruiken ipv de aanvalskorf. Ik weet dat 1 buurkorps hier deze gebruikt, maar ben op zoek naar meerdere ervaringen( positief en negatief, voor en nadelen ten opzichte vd korf etc)

Alvast bedankt

Firechief P

• Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #1 Gepost op: 3 februari 2007, 13:42:42
Kun je het fenomeen aanvaltassen eens uitleggen? Klinkt mij onbekend in de oren dus ben wel benieuwd wat het is.

Bedankt!  8)

Sander Koelman

• Forum gebruiker
  • -ALPHA- DHR KOELMAN GRAAG TEL. CONTACT MET DE KAZE
Reactie #2 Gepost op: 3 februari 2007, 14:46:36
Kort gezegt: ( als ik goed geinformeerd ben)

Soort grote 'schoudertassen' , alwaar de materialen,( straalpijpen, slangen, verdeelstuk en andere armaturen) in zitten. Dus ipv een aanvalskorf met materiaal, heb je nu een grote tas over je schouder hangen.

fire dept vincent

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 3 februari 2007, 20:05:22
Dat lijkt mij niet echt verstandig, het is meestal allemaal zwaar daarom zit er (meestal) op een aanfalskorf wieletjes onder zodat je niet heel het volle gewicht hoeft te dragen.

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]

knarf

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 4 februari 2007, 16:13:15
Als je de inhoud van een aanvalskrat verdeeld over twee tassen dan wordt het veel beter te hanteren. Je kunt bijv de trappen in een flat veel makkelijker op. Met een schoudertas heb je ook nog twee handen vrij. Je kunt ze makkelijk ophijsen met een touw of laten zakken natuurlijk. Je zou het eens moeten uitproberen

Guust

• Senior gebruiker
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #5 Gepost op: 4 februari 2007, 21:00:06
Zijn er ook nog foto's van te vinden.

ArieScanner

• Senior gebruiker
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #6 Gepost op: 4 februari 2007, 21:05:56
Het is dus meer het principe van de grote tassen die het MMT ook gebruikt. Alleen deze zijn al heel zwaar en lijkt me dat brandweermateriaal veel zwaarder is...
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl

Coen

• Forum gebruiker
  • Brandweer 4 Life
Reactie #7 Gepost op: 5 februari 2007, 10:51:14
Welja, nog twee tassen erbij. Die kunnen mooi bij dat ademluchttoestel, die portofoon, onze explosiemeter en de nieuwe warmtebeeldcamera hangen.
Een domme leert van zijn eigen fouten, een slimme van de fouten van een ander. Deel daarom de kennis die je hebt!

Just'in

• Forum gebruiker
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #8 Gepost op: 5 februari 2007, 13:02:24
Ik dnek dat het niet helemaal duidelijk is bij een ieder, bij ons hier in het Zaanse is iig de nieuwe 58633 uitgerust met 2 kleinere aanvalskratten. Deze zijn beter hanteerbaar en volgens mij ook voorzien van een draagband. Waarom gekozen voor een kleiner voormaat ipv bijv. en grote met wieltjes; dit is handzamer in hoogbouw, krappe trappenhuizen enz. Dus dat andere korpsen kiezen voor hanteerbare tassen vind ik niet zo'n gek idee.

Welja, nog twee tassen erbij. Die kunnen mooi bij dat ademluchttoestel, die portofoon, onze explosiemeter en de nieuwe warmtebeeldcamera hangen.

Ik weet niet in welk korps jij zit, maar wij nemen over het algemeen onze aanvalskratten niet mee naar binnen ???
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."

Rolanddeg

• Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #9 Gepost op: 5 februari 2007, 13:08:22
Effe voor de duidelijkheid, ik neem aan dat dít bedoeld wordt met 'aanvalskrat'?: