Hallo,
Mijns inziens zitten jullie er allemaal naast,maargoed....dat zal blijken uit mijn onderdstaande verhaaltje.
In ons korps zitten op alle Tankautospuiten (4 stuks) de zogenaamde "aanvalstassen".
Naast de gewone aanvalskorf liggen er op elke tankautospuit 2 aanvalstassen.In de ene aanvalstas zitten 2 aanvalsslangen,in de andere aanvalstas zit 1 aanvalsslang + 1 straalpijp + een aantal Storz-afsluitdeksels + een Storz verloop van 2 duims naar anderhalf duims.
De slangen zijn geen 2 duimers maar 1 1/2 (anderhalf) duimers.Veel handelbaarder en lichter/sneller in gebruik dan 2 duimers.
Wij gebruiken ze bijvoorbeeld in flats en/of hoogbouw waar droge stijgleidingen aanwezig zijn.De aanvalsploeg neemt de 2 aanvalstasjes mee naar boven en sluit ze aan op het desbetreffende afnamepunt.
In beide tasjes zitten natuurlijk ook diverse koppelingssleutels en bendelstukken.
Ook in combinatie met het CAFS-systeem zijn deze anderhalfsduims slangen uitermate geschikt.Je tilt de slang met 1 hand zo op,zeer flexibel dus.Bij een scheepsbrand (motorruimte) afgelopen zomer ben ik m.b.v. deze slangen naar binnen geweest om het vuur te bestrijden.Het heeft als het ware hetzelfde voordeel als een HD-slang.Flexibel,handelbaar,snel inzetbaar en in combinatie met CAFS ook nog eens licht in gebruik.
Hoop dat het een beetje duidelijk is zo.Als ik er toch helemaal naast zit hoor ik het graag.
Groet,
Steve