Aan deze test hebben W. de Vries en forum-ganger "Het Reddertje" meegewerkt. Ik denk dat je daar wel een volledig testverslag van kan krijgen.
RR (een zeelands onderonsje)
Klopt in opdracht van de Reanimatie Raad (NRR) en de KNRM heb ik hieraan meegewerkt.
Ik kan je vertellen dat qua gebruik het niks uitmaakt met welke AED je werkt. Alle AED's herkende de VF als dat moest en niet als het er niet was. Het fabeltje dat het klappen van de boot door de golven storing zou veroorzaken is gelijk uit de wereld geholpen.
Alle AED's hebben de brandingproeven doorstaan. En geloof me dat er flinke bakken water zijn binnengekomen.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de ZOLL.
Goedkoper in aanschaf maar dezelfde kwaliteiten
Betere service
Altijd bereikbaar en bereidwillend.
Goedkoper in vervanging electroden, accu (batterijen). Zelfs als je de aed na gebruik laat uitlezen en toestuurt naar Zoll krijg je kosteloss nieuwe electroden.
Houdbaarheid electroden 5 jaar ipv 2. Scheelt aanschaf kosten.
Accu (batterijen) goedkoper in aanschaf
Zoll is alleen niet compatibel met de LP12. Maar ook daar hebben ze een trucje op door een koppelstukje. kost wel € 100,-.
Maar een medtronic kost >3000euro en de Zoll AEDplus € 1850,-. Die honderd euro bespaar je toch al flink.
Als iemand meer info wil over de test dag van de ZRB of die van de NRR/KNRM, stuur me maar een mailtje....