Klopt in opdracht van de Reanimatie Raad (NRR) en de KNRM heb ik hieraan meegewerkt.
Ik kan je vertellen dat qua gebruik het niks uitmaakt met welke AED je werkt. Alle AED's herkende de VF als dat moest en niet als het er niet was. Het fabeltje dat het klappen van de boot door de golven storing zou veroorzaken is gelijk uit de wereld geholpen.
Alle AED's hebben de brandingproeven doorstaan. En geloof me dat er flinke bakken water zijn binnengekomen.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de ZOLL.
Goedkoper in aanschaf maar dezelfde kwaliteiten
Betere service
Altijd bereikbaar en bereidwillend.
Goedkoper in vervanging electroden, accu (batterijen). Zelfs als je de aed na gebruik laat uitlezen en toestuurt naar Zoll krijg je kosteloss nieuwe electroden.
Houdbaarheid electroden 5 jaar ipv 2. Scheelt aanschaf kosten.
Accu (batterijen) goedkoper in aanschaf
Zoll is alleen niet compatibel met de LP12. Maar ook daar hebben ze een trucje op door een koppelstukje. kost wel € 100,-.
Maar een medtronic kost >3000euro en de Zoll AEDplus € 1850,-. Die honderd euro bespaar je toch al flink.
Als iemand meer info wil over de test dag van de ZRB of die van de NRR/KNRM, stuur me maar een mailtje....
De medtronic Expres kost geloof ik nu rond de 1750 euro, en daarmee goedkoper dan de Zoll, De specificaties zijn exact gelijk als de CRplus..
Ik ben erg benieuwd naar de resultaten van de KNRM en NRR test..
Want hoe test je nu bijvoorbeeld echt dat er een VF is of niet ? en nog belangrijker hoe reageert de AED op de schommelende beweging van de patient aanboord en geeft de AED bijvoorbeeld geen melding "Beweging waargenomen, stop beweging.."
Met de drie knops variant van de LP500 kan je zelf de analyse fase starten (is in nederland weinig geleverd), zodat je zelf kan inschatten in de golven of je over je slachtoffer word heen gegooid, maar met de meesten AED kan dat juist niet.. En juist in een boot of bij voorbeeld in een helicopter wil je zelf daar toch controlle over houden..