Rugklachten en ambulancezorg

Auteur Topic: Rugklachten en ambulancezorg  (gelezen 4883 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 12 februari 2007, 21:36:32
Ik weet zelf niet hoe groot het probleem in de Ambulancezorg is, maar bij het personeel in Verzorgings- en met name Verpleeghuizen is dit een zeer groot probleem (ook bij mij)

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #11 Gepost op: 12 februari 2007, 22:41:38
Ik weet zelf niet hoe groot het probleem in de Ambulancezorg is, maar bij het personeel in Verzorgings- en met name Verpleeghuizen is dit een zeer groot probleem (ook bij mij)

Hier een tweede... Men zegt wel dat de juiste tiltechnieken ten alle tijden toegepast moeten worden, maar soms is dat simpelweg onmogelijk. Ik denk met name aan mensen die onder de ontlasting zitten of zich agressief gedragen...
Arts  www.alphalog.nl

harold

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 24 februari 2007, 12:45:42
Sterker nog. Als je in een verpleeghuis in de grote mappen over tiltechnieken en ergonomie kijkt dan zie je richtlijnen staan in de trend van....nooit iemand van de grond rapen zonder een tillift te gebruiken omdat het te belastend is voor je rug.

Kijk, aan dat soort richtlijnen hebben ambulancemensen helemaal niks. En dan gaat het niet eens over alle rare bochten waarin je je moet wringen om bij verkeersslachtoffers te komen of mensen die in kleine ruimtes zijn gevallen. Trap op, trap af, over een muurtje heen springen, klein steil houten laddertje op met je koffer en je zuurstoffles, en nog meer van dat soort grappen. Dan heb je nog het verschijnsel dat mensen in de toekomst gemiddeld zwaarder zullen worden. Ik zie zelf toch met enige regelmaat mensen die boven de 100 kilo wegen en af en toe zit daar ook iemand bij die rond de 150 kilo weegt.
Voor de extreme gevallen is tilassistentie vragen geen punt van discussie, maar om alle grensgevallen tilassistentie te vragen terwijl het druk is in de regio?