Grote brand Praktische Vormingschool - Haarlem 3-2-2007

Auteur Topic: Grote brand Praktische Vormingschool - Haarlem 3-2-2007  (gelezen 4081 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #10 Gepost op: 3 februari 2007, 23:33:37

Er zullen wel foto's te komen staan op 1 v/d 2 beverwijk site's? :)


Beverwijk????

Nee, kijk straks maar op www.abradio.nl


RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #11 Gepost op: 4 februari 2007, 00:02:43
Beverwijk????

Nee, kijk straks maar op www.abradio.nl


Beverwijk???   Ja, Beverwijk!!!   ;)

Ze staan er straks op hoor.

Ach, ik vond al dat ik lang in mijn bed lag. Was ik niet meer gewend de laatste dagen... ;D ;D


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #12 Gepost op: 4 februari 2007, 00:09:16
Beverwijk???   Ja, Beverwijk!!!   ;)
Ze staan er straks op hoor.

Hey Ruud, ik wist niet dat jij op de bok zat. En toch ter plaatse geweest begrijp ik.

Ach, ik vond al dat ik lang in mijn bed lag. Was ik niet meer gewend de laatste dagen... ;D ;D

Je bent de enigste niet ;)


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #13 Gepost op: 4 februari 2007, 00:15:17
Beide topics samengevoegd  ;)
Nurse powerrrrr


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Reactie #14 Gepost op: 4 februari 2007, 01:00:47
Zaterdagavond werden de TS746 en AL752 gealarmeerd voor een binnenbrand in een school aan de Oosterhoutlaan in Haarlem. Tijdens het aanrijden van de voertuigen werd er door de AC opgeschaald naar "middelbrand" vanwege de vele 1-1-2 belletjes en dat de brand uitslaand was. Ook de politie die snel terplaatse was had via de meldkamer laten weten dat het een behoorlijke brand zou zijn. Hierop werden de TS744, HA786/ADM575 en de OVD-597. Door de eerst aankomende voertuigen werd er opgeschaald naar "grote brand". Hierop werden ook de ROGS594 en HOVD592 gealarmeerd. De TS741, VC-591, HA583/COH590, 586/501 dompelpomp uit Beverwijk waren wel gealarmeerd maar hoefde uiteindelijk niet ter plaatse te komen aangezien er in een later stadium werd afgeschaald naar "middelbrand". Op de binnenplaats van de school was een noodlokaal met een schuur die in de brand stonden. Vanaf de voorkant van het gebouw leek het alsof de hele school in de brand stond. Na een verkenning werd de brand benaderd vanaf 2 kanten waarvoor de slangen door geforceerde deuren naar de binnenplaats waren gebracht. Met 3 stralen lagedruk was de brand snel onder controle en kon worden voorkomen dat bijna alle  aangrenzende lokalen schade opliepen. Een naastgelegen bejaardehuis had weinig last van de rook  waardoor de bewoners niet geevacueerd hoefde te worden. Ondertussenw as ook Logistiek opgestart om de inwendige mens te voorzien en kwam ter plaatse met de 782 en 783. Nadat alles was gecontroleerd konden alle voertuigen weer retour naar de kazerne en kon Salvage aan de slag.
 
tekst en foto's Arno de Kock   www.brandweerhaarlem.nl


[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Reactie #15 Gepost op: 4 februari 2007, 01:02:08
2007 wordt het jaar voor Kennemerland ..... :D

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


Sander-K

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 370
Reactie #16 Gepost op: 4 februari 2007, 01:15:41
Brand in Oost Ter Hout school in Haarlem

Haarlem - In de school voor praktische vorming aan de Oosterhoutlaan in Haarlem is zaterdagavond rond 22:55 uur brand uitgebroken.

De school is gevestigd in een monumentaal pand gelegen aan het Spaarne vlak achter de Haarlemmerhout.

Bij aankomst van de brandweer was de brand uitslaand. De brand woedde op de binnenplaats van het schoolgebouw in een tijdelijke aanbouw van de school.

De brandweer had het vuur snel over controle. De schade aan het monumentale pand is aanzienlijk. Volgens de eerste berichten kunnen de leerlingen maandag gewoon naar school.

Bron en Foto's: www.abradio.nl


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Reactie #17 Gepost op: 4 februari 2007, 03:51:28
2007 wordt het jaar voor Kennemerland ..... :D

Foto's Jeffrey Koper K3

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Reactie #18 Gepost op: 4 februari 2007, 03:53:36
ja ja...

K2 was ook mee met de mannen...

Foto: Jan Kol Jr.



[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #19 Gepost op: 4 februari 2007, 12:47:05
Beide topics samengevoegd  ;)
Goed bezig patries, soms doe je wel goed  ;D ;D ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid