Marechaussee ingezet voor politietaken

Auteur Topic: Marechaussee ingezet voor politietaken  (gelezen 15188 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #10 Gepost op: 23 november 2005, 19:04:29
Dus de KMar welke in de late en nachtdienst in Amsterdam op meldingen van de Meldkamer Amsterdam rijden, hebben ook alleen met militairen te maken?? Dacht het niet.
Die rijden surveillance tussen de objecten met een militaire status in Amsterdam... en liusteren ondertussen de meldkamer Politie uit ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 23 november 2005, 19:31:23
Mmmm, ik maak toch heel andere dingen met deze KMar-collega's mee.
Rijden gewoon met de meldingen mee, net als de noodhulp.
Niet dat het mij uitmaakt, jaren geleden toen ik nog jong was, was het heel normaal in Amsterdam om een collega en een KMar-collega samen op een pitwagen te zien.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #12 Gepost op: 23 november 2005, 19:35:12
Mmmm, ik maak toch heel andere dingen met deze KMar-collega's mee.
Rijden gewoon met de meldingen mee, net als de noodhulp.
Niet dat het mij uitmaakt, jaren geleden toen ik nog jong was, was het heel normaal in Amsterdam om een collega en een KMar-collega samen op een pitwagen te zien.
Klopt....zoals ik het schrijf is zoals je het in je PV gaat zetten ;).... en ik zou ook graag bij een politieauto instappen....lijkt me onwijs leerzaam om te doen.. maar goed...vanaf 12 december ben ik ook weer 99.06 of .07 ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 23 november 2005, 20:03:26
Klopt....zoals ik het schrijf is zoals je het in je PV gaat zetten ;).... en ik zou ook graag bij een politieauto instappen....lijkt me onwijs leerzaam om te doen.. maar goed...vanaf 12 december ben ik ook weer 99.06 of .07 ;)

Dan ga ik je wel horen 00.43 ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 23 november 2005, 20:54:55
dubbel nul drieenveertig
das hondenbrigade/ paarden toch?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #15 Gepost op: 23 november 2005, 21:42:56
dubbel nul drieenveertig
das hondenbrigade/ paarden toch?
Volgens mij de beredenen en dan in Amsterdam-Oost (D3) ....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #16 Gepost op: 23 november 2005, 21:46:30
hondengeleider hebben de roepnummers: 0024/25/26/27

mvg
Mike


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #17 Gepost op: 23 november 2005, 21:47:49
hondengeleider hebben de roepnummers: 0024/25/26/27

mvg
Mike


Dan ff vraagje van mij tussendoor...00.21...is dat een explo/speurhondengeleider ofzo? Die hoor je maar heel af en toe...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #18 Gepost op: 23 november 2005, 22:29:55
ja, dat klopt

mvg
mike


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #19 Gepost op: 15 april 2006, 19:28:25
http://zoeken.rechtspraak.nl/zoeken/dtluitspraak.asp?searchtype=ljn&ljn=AW1766&u_ljn=AW1766

Door de Koninklijke marechaussee is onbevoegd een controle verricht in het kader van de Wegenverkeerswet 1994. Ingevolge artikel 6, vierde lid, van de Politiewet 1993 is de Koninklijke marechaussee bevoegd tot optreden in de gevallen waarin zij bij de uitoefening van de aan haar opgedragen (politie)taken stuit op strafbare feiten. Van de uitoefening van een dergelijke taak is hier echter geen sprake. Ingevolge artikel 6, eerste lid, aanhef en onder d van de Politiewet 1993 is aan de Koninklijke marechaussee een eigen taak toebedeeld, zij het dat die taak niet zelfstandig kan worden uitgeoefend, doch alleen bij wijze van assistentieverlening in samenwerking met de politie. In casu was echter geen sprake van assistentieverlening, doch van een zelfstandig uitgevoerde controle.

(....)



http://zoeken.rechtspraak.nl/zoeken/dtluitspraak.asp?searchtype=ljn&ljn=AW1763&u_ljn=AW1763

Doorzoeking vond plaats in het kader van vermoedelijke overtreding atrikel 197a WvSr. Ambtenaren van de Koninklijke Marechaussee hebben onbevoegdelijk opgetreden in het kader van de opsporing van overtreding van de Opiumwet.

(...)