Marechaussee ingezet voor politietaken

Auteur Topic: Marechaussee ingezet voor politietaken  (gelezen 15216 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Ralf89

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #40 Gepost op: 5 februari 2007, 18:19:34
Hebben deze KMar VW's dezelfde 'vandaalbestendigheid' als de politie ME bussen?  ??? ??? ???
Volgens mij niet. Het is in ieder geval niet te zien aan de buitenkant.


Sonic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • Kmar/Politie geïnteresseerde
Reactie #41 Gepost op: 5 februari 2007, 22:11:55
Idd wel een goede zaak dat ze weer eens ingezet zijn ;)

En idd de busjes zijn op de Ramen na niet echt vandalisme "proof"....
De meeste busjes worden ook gewoon ingezet als patrouille busjes, alleen worden dan de opzet Ramen verwijderd(op het voorraam en de 2 zijramen)


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 7 februari 2007, 20:21:40
Als jullie nou eens heel erg goed gaan kijken naar de rest van de ramen en dan naar de ramen van de vuistbussen van Amsterdam, dan zal je dus zien dat het geen gewone standaardramen zijn. Op het voorraam en de beide zijportieren zitten voorzetramen en de rest zijn speciale ramen.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #43 Gepost op: 7 februari 2007, 20:44:36
Als jullie nou eens heel erg goed gaan kijken naar de rest van de ramen en dan naar de ramen van de vuistbussen van Amsterdam, dan zal je dus zien dat het geen gewone standaardramen zijn. Op het voorraam en de beide zijportieren zitten voorzetramen en de rest zijn speciale ramen.

Als je nou eens heel erg goed gaat lezen, ook in andere topics, dan zie je dat we daar allang achter waren ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 7 februari 2007, 20:53:42
Als je nou eens heel erg goed gaat lezen, ook in andere topics, dan zie je dat we daar allang achter waren ;)

Nou ik lees HIER tochiets anders.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #45 Gepost op: 7 februari 2007, 21:29:14
Nou ik lees HIER tochiets anders.

Vandaar dat ik het ook even zeg ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Brigosaurus

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 9 februari 2007, 13:00:46
Ondersteunig door de Kmar in ME-taak is helemaal niet nieuw. De Kmar kent al sinds de kroningsrellen inzet naast de politie. Dat ze bij het voetbal werden ingezet is wél nieuw. Ik denk dat het een heel voorzichtige stap is in de richting van een landelijke politie waarbij de raakvlakken met de Kmar steeds groter worden. Essentieel verschil blijft echter wel dat een Marechaussee een militair is en onder het ministerie van Defensie valt. Een politiefunctionaris valt te allen tijde onder Binnenlandse Zaken. Het vreemde (nouja, vreemde) is dat ze allebei artikel 140 ambtenaren zijn. Algemeen Opsporingsambtenaar met exact dezelfde bevoegdheden en verplichtingen. Wat mij betreft zijn ze meer dan welkom. Wij dienders stinken immers allemaal hetzelfde.

Het wordt alleen wel tijd dat ze overstappen van blik naar tupperware als hun wagenpark hen lief is.

(anders rijd ík ze wel rond hoor)


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 9 februari 2007, 23:56:11
De Kmar kent al sinds de kroningsrellen inzet naast de politie. Een politiefunctionaris valt te allen tijde onder Binnenlandse Zaken.

Het vreemde (nouja, vreemde) is dat ze allebei artikel 140 ambtenaren zijn.

De Kmar deed dit al bij het Palingoproer in de Amsterdamse Jordaan in de jaren 30 en ook in het midden van de jaren 60, tijdens de bouwvakrellen in Amsterdam, was de ME van de KMar ook al als bijstand in Amsterdam.

En politie& KMar zijn artikel 141 ambtenaren.


Brigosaurus

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 10 februari 2007, 00:17:07
De Kmar deed dit al bij het Palingoproer in de Amsterdamse Jordaan in de jaren 30 en ook in het midden van de jaren 60, tijdens de bouwvakrellen in Amsterdam, was de ME van de KMar ook al als bijstand in Amsterdam.

En politie& KMar zijn artikel 141 ambtenaren.

Zeg ik.... 141....

Misschien toch Stapel & Krankjorum maar weer eens inkijken.

Ik bedoelde met de ME ook de ME in haar huidige verschijningsvorm en commandostructuur dus niet de dagen dat dienders nog achterstevoren op een varken met punthelm en zwaard de straat op gingen. Samenwerken deden politie en Kmar natuurlijk al sinds jaar en dag.


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 10 februari 2007, 00:28:55

Ik bedoelde met de ME ook de ME in haar huidige verschijningsvorm en commandostructuur dus niet de dagen dat dienders nog achterstevoren op een varken met punthelm en zwaard de straat op gingen. Samenwerken deden politie en Kmar natuurlijk al sinds jaar en dag.

In juni 1966 was de ME van de KMar als bijstand voor de bouwvak& provorellen.
De Maagdenhuisbezetting in Amsterdam in 1969.
De Nieuwmarktrellen ivm de bouw van de metro in 1974/1975
En dan nog de diverse ontruimingen in Amsterdam in de jaren 80.

En het was niet het palingoproer maar het Jordaanoproer in 1934 waarbij het beredenonderdeel van de KMar in Amsterdam was.
Verder de permanenten bijstand 1966 t/m 1985 op de distrikts buro's in Amsterdam