Ground-Flare's

Auteur Topic: Ground-Flare's  (gelezen 10596 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #20 Gepost op: 7 augustus 2010, 01:15:02
Wellicht hoef je dan niet eens te patchen, omdat de A centralist en de P centralist elkaar kunnen bijpraten en deze info kunnen doorkoppelen.

Héél soms word er door de MKA gevraagd of de (politie)collega's ter plaatse een landlingsplek in gedachten hebben ... Echter bepaald de piloot nog altijd zelf.
Enige kennis van je (werk) gebied is in zoverre een voordeel dat wanneer je op een mooie plek gaat staan, de heli em daar ook meestal wel neer zet ;)

Antwoord op de openingspost zie ik graag komen  ^-^
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #21 Gepost op: 10 februari 2011, 17:59:02
Even een vraag als helicopter leek.
Hoe groot of waaraan moet een landingsplek voor een heli voldoen ?
En hoe groot moet het H logo zijn voor de heli als je die wilt helpen de juiste plek aan te geven ?

Puur uit interesse deze vragen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Koos Grandioos

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 613
Reactie #22 Gepost op: 11 februari 2011, 22:23:20
Aan de landingsplaats van helikopters zijn regels verbonden. Men mag alleen landen op luchtvaarttereinen of terreinen die daarvoor tijdelijk zijn aangewezen (Rondvluchten vanaf locatie).  

De traumahelikopters (HEMS), politieheli's en de helikopters van Defensie zijn van deze regels vrijgesteld. Zij mogen hun helikopters overal parkeren voor zover zij nodig en veilig achten.

Bij de traumahelikopter geld een richtlijn dat er een obstakel vrij gebied van 25 bij 25 meter moet zijn.  Zie: http://www.traumahelikopter.nl/?id=handelingenbijlanding
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #23 Gepost op: 12 februari 2011, 00:54:09
Dank voor je reactie GelreNieuws.
Interessant en goed om te weten deze info. Weer wat geleerd.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #24 Gepost op: 29 maart 2011, 23:22:25
We zijn inmiddels (letterlijke en figuurlijk) een tijdje én een stap verder ....

Heli's vliegen 's inmiddels allemaal nachts. Is er al iemand die een antwoordt heeft op m'n vraag?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 29 maart 2011, 23:31:40
Naar ik heb vernomen zouden er 's nachts vastgestelde locaties zijn, vooraf verkend, voor de meeste steden en buitengebieden. Misschien dat iemand die contacten heeft met de MAA of een vlieger hierover verduidelijking zou kunnen vragen?
Ik denk dat het waardevolle info zou zijn ook voor de agenten die een heli staan op te wachten. Bij elkaar in de keuken kijken is denk ik wat dat betreft toch redelijk eenvoudig onderling te regelen. Bij de verkeersleiding 's nachts horen we alleen als een LifeLiner gaat zakken "descending into our destination" of iets dergelijks, verder geen preciese plaatsbepalingen.


Koos Grandioos

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 613
Reactie #26 Gepost op: 30 maart 2011, 14:58:20
Bij een inzet tijdens donkere uren binnen de bebouwde kom wordt bij voorkeur gebruik gemaakt van vooraf geselecteerde landingsplaatsen.
In het buitengebied bepaald de bemanning zelf waar men met de heli landt.
In de VNOG wordt de OvD-G gealarmeerd voor het transport van het MMT van de landingsplek naar het incident. Bij uitzondering wordt gebruik gemaakt van de politie voor tansport.
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!


Gast

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 30 maart 2011, 15:07:08
In het kader van die nachtelijke landingen, en zonder nog precies te weten hoe de bemanning zijn landingsplaats kiest, is er al wel een werkwijze voor eenheden op de grond om een mogelijke landingsplaats aan te duiden? Wordt dit adhoc gedaan of wordt een mogelijke landingsplaats verlicht met koplampen?

Ik vond een 3 jaar oud filmpje op Youtube van een Amerikaan, ex-agent nu piloot, die een draagbaar systeem heeft gemaakt, "Landing Zone system" wat bestaat uit een Whelen UPS-690 power supply en 6 witte strobe-podjes.
De UPS690 is een strobe powersupply met 6 uitgangen en meerdere patronen waaronder Traffic Advisor patronen. In onderstaande video's is te zien hoe hij een Pijl-patroon heeft gebruikt om 6 strobe-pods aan te sturen in een "pijl-richting" om de Helicopter-driehoek landingzone te simuleren. Dit zou met hedendaagse LED-techniek nog makkelijker (lees stroom-vriendelijker) aan te leggen zijn.
Simpel, draagbaar en binnen 2 minuten uitgelegd op de grond:

The LZ System

The Landing Zone System KSTU Fox 13 News Story


Gast

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 30 maart 2011, 15:18:50
Ook dit vond ik op een Amerikaanse website, na te Google-en op Helicopter Landing Zone.
Waarom het wiel opnieuw uitvinden als er in de States al zeer veel aandacht aan dit gegeven is geschonken, voldoende info is te vinden die (mijns inziens) mondiaal te gebruiken zijn.



"Wind, Wires, Way in, Way out, Safety" als kernwoorden voor het opzetten van een "LZ" (spreek uit Ell-Zieee  ;) )