Traumahelikopter voor Zeeland ?

Auteur Topic: Traumahelikopter voor Zeeland ?  (gelezen 31485 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #60 Gepost op: 26 juli 2010, 17:23:56
Als het MMT opgeroepen wordt gaat het toch om acuut gevaar waarbij minuten tellen of heb ik het mis?

LarsAmbu

• Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #61 Gepost op: 26 juli 2010, 18:54:46
In principe wel ja, én handelingen en medicatie die een Ambulanceverpleegkundige niet mag doen, denk aan dingen zoals met geen mogelijkheid de luchtweg vrij krijgen, een traumacentrum op afstand waarbij het te lang duurt voordat de ambulance daar is etc.
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------

Timmos

• Persfotograaf
  • Senior gebruiker
    • Tim-Koster.nl
Reactie #62 Gepost op: 25 augustus 2010, 14:01:19
WELKE is nou precies die "nieuwe, snellere Rotterdamse helicopter"? Mensen die daar wat meer over kunnen vertellen? Vooralsnog lijkt dat in ieder geval een broodje aap...

Evaluatie inzet traumahelikopters in Zeeuws-Vlaanderen

SLUIS - De nieuwe afspraken over de inzet van traumahelikopters in Zeeuws-Vlaanderen worden half 2011 geëvalueerd.

Het college van B en W van Sluis heeft dit laten weten in antwoord op schriftelijke vragen van raadslid Francois Babijn uit Oostburg.

De nieuwe afspraken die sinds begin deze zomer gelden, houden onder meer dat de traumahelikopter uit Rotterdam in principe als eerste wordt opgeroepen bij ernstige ongevallen in Zeeuws-Vlaanderen. Tot dan toe stond de inzet van de traumahelikopter uit Brugge op nummer één. Rotterdam beschikt echter over een nieuwe, snellere heli die binnen dertig minuten in Zeeuws-Vlaanderen kan zijn. Dertig minuten is de aanvliegnorm. ::)

Raadslid Babijn was het hier helemaal niet mee eens. De traumahelikopter uit Brugge kan binnen tien à vijftien minuten al ter plekke zijn. Die moet dus voorrang houden, aldus Babijn.

B en W van Sluis erkennen in antwoord op Babijn het verschil in aanvliegtijd, maar trekken daaruit (nog) niet de conclusie dat de afspraken van begin deze zomer moeten worden veranderd. Babijn vindt dat wel noodzakelijk, op zo kort mogelijke termijn. In de eerstvolgende raadscommissie ruimte en algemeen bestuur op 15 september wil hij de kwestie opnieuw aan de orde stellen

http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-vlaanderen/7177807/Evaluatie-inzet-traumahelikopters-in-Zeeuws-Vlaanderen.ece

Heb geen flauw idee over de afstand en hoe je het kan berekenen, maar 30 minuten klopt wel, 20-25 minuten is ook al voorgekomen

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #63 Gepost op: 25 augustus 2010, 14:07:47
Dan wil ik de (foto) bewijzen hieronder gewoon zien....  ::)

Timmos

• Persfotograaf
  • Senior gebruiker
    • Tim-Koster.nl
Reactie #64 Gepost op: 25 augustus 2010, 14:15:08
Dan wil ik de (foto) bewijzen hieronder gewoon zien....  ::)

Ik heb werkelijk waar geen verstand van heli's dus ik zou het niet weten.. Gister zag die er nog precies hetzelfde uit; alleen aan de achterkant zit iets wat jij niet op de foto heb staan? :D Maar daar kan het niet aan liggen.. Misschien is er technisch iets aangepast?

21 minuten bewijs;
Bericht A1 AMBU LFL02 Rapenburg 7 4581AA Vogelwaarde vgw bon 37647 D25D  
Datum 13-05-2010 10:15:31

Om 10:36 uur was de heli boven Vogelwaarde

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
Reactie #65 Gepost op: 25 augustus 2010, 14:36:03
Men spreek over een nieuwe, snellere heli. De kist, de PH-ULP is visueel nog steeds dezelfde Rotterdamse EC als eerder. Of er dus motorisch wat aan gesleuteld is waardoor hij wellicht iets sneller geworden is weet ik niet, maar ik betwijfel het. Snap nog steeds niet dat er nou niemand van de persmensen is die dat ook opvalt en dat dit bericht maar steeds hardnekkig terug blijft komen in de gevestigde media...  :|

Je kunt je hiermee dus gelijk afvragen welke media er serieus onderzoek doet naar een nieuwsfeit en wie er gewoon klakkeloos iets overneemt..  ::)

Ba(a)s

• Senior gebruiker
Reactie #66 Gepost op: 25 augustus 2010, 14:42:20
Dus, wie belt er even naar de PZC?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..

RoyLL3

• Forum gebruiker
Reactie #67 Gepost op: 25 augustus 2010, 18:22:40
Ik heb werkelijk waar geen verstand van heli's dus ik zou het niet weten.. Gister zag die er nog precies hetzelfde uit; alleen aan de achterkant zit iets wat jij niet op de foto heb staan? :D Maar daar kan het niet aan liggen.. Misschien is er technisch iets aangepast?

http://www.tim-koster.nl/wp-content/gallery/ongeval-absdaalseweg-240810/absdaalseweg240810-1.jpg

21 minuten bewijs;
Bericht A1 AMBU LFL02 Rapenburg 7 4581AA Vogelwaarde vgw bon 37647 D25D  
Datum 13-05-2010 10:15:31

Om 10:36 uur was de heli boven Vogelwaarde

Wat zit er op deze foto dan aan "extra's" achterop ?

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
Reactie #68 Gepost op: 25 augustus 2010, 21:34:26
Wat zit er op deze foto dan aan "extra's" achterop ?
Dat zal optisch bedrog zijn. Vanuit deze hoek zie je de staartstabilisator half voor de rotor zitten. Dat kan als "extra" gezien worden. Maar zoals gezegd, de Zeeuwse media kletsen maar wat in dit geval...

Bleij

• Senior gebruiker
Reactie #69 Gepost op: 25 augustus 2010, 23:34:46
Heb thuis de voormalige A0 kaart hangen van de LL2 van de MKA ( toen nog CPA in Vlissingen ) waarop de gradenboog, afstanden en minuten staan vermeld. Deze zijn nog steeds vrij actueel als ik de alarmeringen en aanvliegtijden mag geloven ( en zien ).