selectie sigma

Auteur Topic: selectie sigma  (gelezen 8683 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

rob-r

• Forum gebruiker
  • SIGMA Breda, EHBOver. Breda
Reactie #10 Gepost op: 11 februari 2007, 11:56:43
Dacht dat wij tot ons 55e mochten blijven!!  :(

Arno-BN

• Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #11 Gepost op: 11 februari 2007, 13:52:57
Nop, nieuwe regels per 1 januari hoorde ik vorige maand. FLO is verlengd ;)

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #12 Gepost op: 11 februari 2007, 14:09:33
Nop, nieuwe regels per 1 januari hoorde ik vorige maand. FLO is verlengd ;)

Dat is een mooi voorbeeld van tegengestelde belangen.
mijn reactie :) :) , die van de ambumensen  >:( >:(
Desondanks had ik veel liever voor hun gezien, dat ik dit jaar het toneel moet gaan verlaten omdat ik in juni 55 wordt.

rob-r

• Forum gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 11 februari 2007, 21:34:40
Zit er zoveel verschil tussen 55 of 59 dan??
Buiten dat je langzamer wordt, slechter na gaat denken enz. enz.  ;D  ;D  ;D

Paul

• Forum gebruiker
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #14 Gepost op: 13 februari 2007, 22:59:29
nou, misschien een beetje off topic .... maar ik zie bij mijn collega's die tussen de 50 en 55 zijn echt wel tekenen van minder functioneren, niet alleen op lichamelijk vlak maar ook op psychisch vlak en daarom vind ik het ook op zijn minst apart dat er doorgewerkt moet/mag worden tot oudere leeftijden.  
Maar een goede medische keuring is zeker op zijn plaats, echter een fietsproef vind ik wat over-done
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

bdneema

• Forum gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 14 februari 2007, 13:06:06
Helaas merk ik wel dat de keuring niet altijd voldoende is en er mensen doorslippen die lichamelijk toch wel het een en ander mankeren.

In het verleden meerdere keren meegemaakt dat ik als teamleider vrijwilligers niet voor bepaalde taken kon inzetten omdat ze last hadden van de rug, armen benen enz. Terwijl ze toch goed gekeurd waren. :(

In het verre verleden (voor de huidige HOC opleiding maar wel dezelfde soort keuringen) zelfs een keer iemand gehad die tijdens een oefening eventjes rust moest nemen met een pilletje onder de tong……………………... :'(

Maar die kunnen dan mooi koffie zetten. ::)

Groetjes Martin
(die vandaag weer voor 4 jaar is goedgekeurd) :D
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er

Marinus W

• Forum gebruiker
  • Hoofd Brandwacht, Ex SIGMA
Reactie #16 Gepost op: 14 februari 2007, 13:19:40
De citeer functie werkt niet bij mij op het moment en daarom reageer ik maar even zonder te citeren op Paul. Waarom vind jij fietsproef wat over-done? Ik vind dat je van Sigma-leden bepaalde lichamelijke conditie mag verwachten omdat het fysiek best zwaar kan zijn. Met een fietstest kan je iemands conditie zeer goed meten. Bij de brandweer hebben we ook een fietstest. Nu is het wel zo dat het bij brandweer fysiek nog wel wat zwaarder is. Zeker met ademlucht op. Heb in mn Sigma periode nooit zoveel gezweten als tijdens mijn paar maanden bij de brandweer...... ;D ;D Discussiepunt kan wel zijn op welke niveau je de eisen voor de fietsproef bij de Sigma legt. Kan me voorstellen dat je die lager legt dan bij brandweer. Ben bang dat er anders ook te veel zullen afvallen.....

Trouwens, Rob en Martin, gefeliciteerd met jullie "slagen"  ;) ;)

rob-r

• Forum gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 14 februari 2007, 16:10:42
Heb in mn Sigma periode nooit zoveel gezweten als tijdens mijn paar maanden bij de brandweer...... ;D ;D Discussiepunt kan wel zijn op welke niveau je de eisen voor de fietsproef bij de Sigma legt. Kan me voorstellen dat je die lager legt dan bij brandweer.

Ik wist wel dat je bij ons de kantjes er af liep!!  ;D  ;D  ;D

rob-r

• Forum gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 14 februari 2007, 16:37:51
Martin, jij voor 4 jaar zelfs?? Toe Maar  ;)
Ik dacht voor 2 jaar, vergis ik mezelf toch  :o
Maar goed het blijft een moment opname en van mij mogen ze er nog wel meer inbrengen zoals b.v. een hartfilmpje, de eerder genoemde fietstest en een bloedonderzoek!!

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #19 Gepost op: 15 februari 2007, 00:57:27
nou, misschien een beetje off topic .... maar ik zie bij mijn collega's die tussen de 50 en 55 zijn echt wel tekenen van minder functioneren, niet alleen op lichamelijk vlak maar ook op psychisch vlak en daarom vind ik het ook op zijn minst apart dat er doorgewerkt moet/mag worden tot oudere leeftijden.  
Maar een goede medische keuring is zeker op zijn plaats, echter een fietsproef vind ik wat over-done
Heb jij al eens 300 meter, stevig doorlopend, met een ALS koffer lopen sjouwen ?  :-\