Hoe komt dhr thuis?

Auteur Topic: Hoe komt dhr thuis?  (gelezen 5810 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #10 Gepost op: 9 februari 2007, 19:59:08
Gehad op het werk dat er op de hoek een oude mevrouw stond die letterlijk en figuurlijk de weg kwijt was. Door in haar tas te kijken zijn we achter het adres / tehuis gekomen waar ze woonde. Toen we belden om een uur of half 3 zeiden ze dat ze haar wel om een uur of vier konden komen ophalen.... ze ging wel vaker aan de wandel.... We hebben de verpleging ff fijntjes uitgelegd dat we ook andere medische toezicht instanties konden inschakelen en dat we geen 'opvang' zijn van bewoners die zij laten 'ontsnappen'....  :-X :-X :-X :-X Raar dat ze toen wel binnen 30 minuten haar konden komen ophalen.... :-X :-X :-X

Het zal je moeder maar zijn die in zo'n tehuis verzorgt wordt... :-X :-X :-X Gelukkig dat de dame er weinig last van had, ze vond het bij ons wel gezellig (en wilde gelukkig niet weg)!  :)


Karim

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 9 februari 2007, 20:38:58
...ze vond het bij ons wel gezellig

...die letterlijk en figuurlijk de weg kwijt was.

Aaah, dat verklaard 'n hoop  :P





Just kidd'n  ;)


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #12 Gepost op: 9 februari 2007, 22:19:06
Herkenbaar....

Patiënt wordt gebracht met ambu, mag na screening weer retour naar huis.
Vaak verwacht men dan ook dat het ziekenhuis "wel"een weer een ambu of een taxi regelt(lees betaald)
Als dit niet medisch geïndiceerd is, wordt aan dat verzoek niet voldaan.

Men mag altijd de telefoon gebruiken om die of gene te bellen en ook willen wij een taxi bellen voor eigen kosten.

Soms is het hard en cru, zoals dit de topic
starter de topic begint (maar ook is dit maar weer de ene kant van het verhaal ;)

ik kan nog vele voorbeelden noemen..... ;D ;) met wat voor verhalen we te maken krijgen.....


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #13 Gepost op: 9 februari 2007, 22:59:46
Ben het helemaal met jullie eens... ben echter wel blij dat er nog mensen bestaan die als burger gewoon stoppen als ze zien dat iemand een probleem heeft. Helaas word dat aantal steeds minder in NL!


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #14 Gepost op: 10 februari 2007, 01:05:56
Tip1 : , bel ene taxi, laat je thuis afzetten , doe de deur open, haal geld voor de taxirekening uit de huishoudportemonnaie en betaal, als dat ook faalt zit er idd niets anders op dan zelf vervoer te regelen dat niet betaald hoeft te worden(en dan bedoel ik daar natuurlijk niet de Ambu etc mee.
Tip 2: schakel familie buren kennissen in, als dat ook faalt zie dan onder 1.

In deze nachtwakersstaat die in restauratie is, wordt ook zelfverantwoordelijkheid verwacht. ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #15 Gepost op: 10 februari 2007, 19:40:41
Ik was mee met de noodhulp van amsterdam.

We kregen een melding van een man die in zijn elektrische rollator zou zitten, en stil zou staan.
Ter plaatse gekomen bleek dit inderdaad het geval. De accu was leeg.

We hebben de nog redelijk goed ter bene 98 jarige man met de pitwagen thuis afgezet. De politiekraan heeft zijn elektrische rollator opgetakeld en in zijn garagebox gezet.

Even een voorbeeld dat dat het dus wél kan.

Dus ik vind het opzich raar dat de politie die dhr. niet naar huis kon brengen. Kleine moeite.
Als er dan een reanimatie tussendoor komt tja... Als je een arrestant overbrengt kan het ook voorkomen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 10 februari 2007, 19:44:45
Maar dat is anders! Als je in een grote stad zit, is de kans groter dat er een (vervangende) noodhulpwagen de melding over kan nemen! Wanneer jij in een landelijker gebied zit, met een of twee noodhulpwagens kan het gewoon niet! (of word het een stuk lastiger).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #17 Gepost op: 10 februari 2007, 19:51:23
Maar dat is anders! Als je in een grote stad zit, is de kans groter dat er een (vervangende) noodhulpwagen de melding over kan nemen! Wanneer jij in een landelijker gebied zit, met een of twee noodhulpwagens kan het gewoon niet! (of word het een stuk lastiger).
Het personeels te kort in amsterdam is enorm.
Daar kan ook niet altijd een auto eruit.

In een landelijk gebied zal het ook rustiger zijn en niet zo snel een ziekenhuis en veel woningen zijn lijkt mij :P


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #18 Gepost op: 11 februari 2007, 13:12:11
Wat ik mij afvraag is, hoe doen ze het als de mevrouw die met de ambu naar het ziekenhuis is gebracht daar niet hoeft te blijven? word die ook gewoon op straat gezet?


Trophy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • keep the rubberside down
Reactie #19 Gepost op: 11 februari 2007, 13:41:58
Wij geven van te voren aan dat wij eventuele begeleidende familieleden niet naar huis kunnen brengen. Als er tijd voor is laten we voor vertrek iemand bellen, zodat een retourtje gewaarborgd is. Is geen familie (of anderen) te vinden voor de retourrit, dan is het advies om de geldbuidel mee te nemen.
Ik kan niet beoordelen hoe het in de aangegeven casus gegaan is, maar in principe vind ik het een taak van het ambulancepersoneel om daar aandacht aan te besteden.

Het is en blijft wel de verantwoording van de familie (begeleider) zelf om een rit terug te regelen. Ambulance - of politievoertuigen, zijn niet bestemd voor taxiritten. Daar is het openbaar vervoer of taxivervoer voor.
Indien een patiënt na onderzoek weer naar huis kan, kan het SEH personeel wel behulpzaam zijn bij het bestellen van een taxi indien er niemand is om de patiënt op te halen.. En volgens mij gebeurd dat ook wel.

Het is wel off-topic, maar:
@ Palmpje. Heb je er wel eens bij stil gestaan aan wat voor een werkdruk personeel van een bejaarden c.q. verzorgingstehuis bloot staat? Krachtens allerlei wetten is het moeilijk om iemand op zijn kamer “vast te binden”. Het gevolg: verwarde of dementerende bejaarden hebben de mogelijkheid om het gebouw te verlaten, desnoods via een nooduitgang die altijd te openen moet zijn. Het is niet goed te praten, maar doordat verzorgenden ogen en handen te kort hebben ontsnapt er wel eens iemand aan de aandacht.
En dan is er iemand die de verpleging effe fijntjes uitlegt dat er ook andere medische toezicht instanties ingeschakeld kan worden en dat jullie geen opvang zijn voor burgers die zij laten ontsnappen. Alsof zij daar op zitten te wachten. Een wat meer begripvolle houding is meer op zijn plaats.
Deze dwalende personen horen ook niet in een bejaardentehuis, maar door ingewikkelde procedures is een overplaatsing vaak moeilijk te realiseren.
VSAZ ambulancezorg