Dakbrand bedrijfspand - Schiphol 08-02-'07

Auteur Topic: Dakbrand bedrijfspand - Schiphol 08-02-'07  (gelezen 4800 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #10 Gepost op: 8 februari 2007, 21:43:05
Volgens mij wel, als er veel wordt gebeld over een brand, ofzo ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Michelle1983

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 8 februari 2007, 21:44:26
De weblog van de ploeg C2 van Schiphol geeft aan dat ze tijdens het oefenen om 10.02 een bevestigde melding doorkregen en daarna met de 640, de 641 en de AFO ter plaatse gingen. Om 10.06 code middelbrand. Vervolgens kwamen een TS en een AL van Hoofddorp.


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #12 Gepost op: 8 februari 2007, 21:45:05
Volgens mij niet hoor, er werd in de eerste alarmering al gesproken van een binnenbrand industrie! Geen oms melding

10:06:44   08-02-07      -GROUP-   BR 1 BINNENBRAND INDUSTRIE (NB Brand: middel,brand) (Incidentnet: 9) Asd Airport Schiphol LAMPENISTENSTRAAT 1 Aanvalsplan 0045 LHS [ 693 641 640 651C ]

Ik weet ut wel zeker...gezien mijn broer in de ploeg zit ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 8 februari 2007, 21:45:49
Volgens mij kan er niet in de eerste melding voor de eenheden al middelbrand sein worden gegeven zonder dat er brw tp is geweest...

Dat is wel mogelijk, als er gesproken word van een brand op het (bijv). schiphol terrein, wat zich op het dak bevind OF  waarneer er grote kans is voor uitbreidingsgevaar kan de AC besluiten om meteen middelbrand te maken. Dit gebeurt ook wel eens wanneer er zich nog personen in een pand bevinden!

Ik weet ut wel zeker...gezien mijn broer in de ploeg zit ;)

Aha okej  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #14 Gepost op: 8 februari 2007, 21:46:18
De weblog van de ploeg C2 van Schiphol geeft aan dat ze tijdens het oefenen om 10.02 een bevestigde melding doorkregen en daarna met de 640, de 641 en de AFO ter plaatse gingen. Om 10.06 code middelbrand. Vervolgens kwamen een TS en een AL van Hoofddorp.
Aha dus geen P2000 melding want ik zat ook al te 'zoeken' op pd5hw :|


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #15 Gepost op: 8 februari 2007, 21:47:32
Dat is wel mogelijk, als er gesproken word van een brand op het (bijv). schiphol terrein, wat zich op het dak bevind OF  waarneer er grote kans is voor uitbreidingsgevaar kan de AC besluiten om meteen middelbrand te maken. Dit gebeurt ook wel eens wanneer er zich nog personen in een pand bevinden!

Aha okej  ;)

Sterker nog als er bij een OMS-melding meerdere melders zijn aangesproken wordt er direct middelbrand gemaakt ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #16 Gepost op: 8 februari 2007, 21:47:44
Volgens mij kan er niet in de eerste melding voor de eenheden al middelbrand sein worden gegeven zonder dat er brw tp is geweest...
Volgens mij wel, als er veel wordt gebeld over een brand, ofzo ;)

De AC kan op basis van de binnenkomende meldingen alvast opschalen als ze dat nodig vinden... ;) Gebeurt regelmatig als er een melding komt dat er nog mensen binnen zitten.... Beter mee verlegen dan om verlegen  ;D ;D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #17 Gepost op: 8 februari 2007, 21:48:08
Aha dus geen P2000 melding want ik zat ook al te 'zoeken' op pd5hw :|

Brandweer Schiphol werkt niet met p2000  ;)
Alleen wanneer er andere (korpsen / voertuigen etc) nodig zijn zie je (soms) de roepnummers van Schiphol er bij staan!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #18 Gepost op: 8 februari 2007, 21:48:18
Sterker nog als er bij een OMS-melding meerdere melders zijn aangesproken wordt er direct middelbrand gemaakt ;)

Euuuuuh, hoe komt de AC dat te weten..... ::) ::) ::) ;)


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #19 Gepost op: 8 februari 2007, 21:50:43
Euuuuuh, hoe komt de AC dat te weten..... ::) ::) ::) ;)

Dat is het mooie van schiphol ;) Die hebben een eigen meldkamer met eigen technische snufjes :P