Vraag omtrent parkeergarage

Auteur Topic: Vraag omtrent parkeergarage  (gelezen 11569 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #10 Gepost op: 10 februari 2007, 22:45:57
Hangen er in een parkeergarage niet standaard camera's dan?


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 10 februari 2007, 22:49:06
auto lopend staande te houden
::) tuurlijk :'(


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #12 Gepost op: 10 februari 2007, 22:50:23
::) tuurlijk :'(
Een handgebaar maken 'stoppen' niet alles te letterlijk nemen ;D ;)


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 10 februari 2007, 23:02:10
Een handgebaar maken 'stoppen' niet alles te letterlijk nemen ;D ;)

Ja leuk, is hij aangewezen verkeersregelaar dan??


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 10 februari 2007, 23:35:27
Een handgebaar maken 'stoppen' niet alles te letterlijk nemen ;D ;)

Burgers mogen niet staande houden! Dat is voorbehouden aan opsporingsambtenaren!  ;)
Burgers cq. beveiligers mogen wel AANhouden!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #15 Gepost op: 10 februari 2007, 23:50:11
Heren agenten,

Even een vraag:

Ik moet regelmatig als de horeca s'nachts actief is (als beveiliger) bij een slagboom staan. Nu komt het regelmatig voor bij deze garage dat men bumperklevend de garage verlaat. Men rijd dus zo dicht op de voorganger dat de slagboom open blijft staan en men zonder het afrekenen van de parkeerkaart de garage verlaat. Wat kunnen wij hiermee doen op het moment dat wij iemand op heterdaad betrappen?

Groet Frank

Wat mij is geleerd, is dat je als beveiliger "alles" moet rapporteren. Dus op zo'n moment moet je eigenlijk notities maken (incl. kenteken als het ff kan) om later te verwerken in het rapport voor je baas. Als de stapel rapporten groot genoeg is, komen er vanzelf maatregelen.

Als je mogelijkheid hebt tot aanhouden, je hebt er in ieder geval de rechtsgronden voor, dus zou een aanhouding gerechtvaardigd zijn. Dat wordt hard lopen ;)

Ik zou het op rapporteren houden, je kunt verder toch niets doen. De politie onderneemt ook geen actie meer op tanken zonder betalen, dat zal denk ik ook gelden voor doorrijders bij de slagboom. Het heeft dus ook geen nut om hun te waarschuwen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #16 Gepost op: 10 februari 2007, 23:56:36
Ja leuk, is hij aangewezen verkeersregelaar dan??
Waarom nou weer zo'n rare opmerking?

Ik wist niet dat een beveiliger niet mag staandehouden. (niet verwacht dat hij/zij burgerplichten heeft).
Maar ik heb in meerdere garages camerabewaking gezien. Is dat dan geen optie?


Target77

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 11 februari 2007, 02:46:15
Ja leuk, is hij aangewezen verkeersregelaar dan??

Sinds wanneer is dat noodzakelijk in een parkeergarage???....is geen openbare weg...  ;)


Frankovski

  • Artikel 141 én 142 SV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #18 Gepost op: 11 februari 2007, 07:57:31
Ik heb het vannacht voorgelegd aan twee agenten die de situatie konden zien. Mocht er een auto bumperklevend de garage verlaten kun je strafrechtelijk niets. Het hele gebeuren is een civielrechtelijke zaak en het geld kan dus alleen ge-int worden door een incassobureau...

Ik heb het vannacht echter weer aan de hand gehad en met een beetje blufpoker kom je ook een heel eind. Als je zo'n oelewapper meld dat je aangifte zal gaan doen als hij niet gewoon zijn kaartje afrekent, zullen er maar weinig mensen zijn die gewoon doorrijden. Uiteraard is voorzichtigheid altijd geboden....


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 11 februari 2007, 14:45:05
Sinds wanneer is dat noodzakelijk in een parkeergarage???....is geen openbare weg...  ;)

Als er in een garage het RVV 1990 van kracht is dan is het dus zeker wel openbareweg. En kan er worden gehandhaafd door de politie. Bijvoorbeeld als er op een gehandicaptepakeerplaats word geparkeerd door een niet gehandicapte.
Nog even een aanvulling, een parkeergarage is openbaar ook al is die doormiddel van een slagboom afgesloten. Anders is het waneer een parkeergarage behoord tot een woonblok of kantoorgebouw.

En Max, een stopteken kan en mag alleen worden gegeven door een (buitengewoon)opsporingsambtenaar of een aangewezen verkeersregelaar. Dus is geen raar antwoord.

Verder vraag ik me af op welke grond je iemand wilt aanhouden waneer het een civielrechtelijk feit betreft.