Heren agenten,
Even een vraag:
Ik moet regelmatig als de horeca s'nachts actief is (als beveiliger) bij een slagboom staan. Nu komt het regelmatig voor bij deze garage dat men bumperklevend de garage verlaat. Men rijd dus zo dicht op de voorganger dat de slagboom open blijft staan en men zonder het afrekenen van de parkeerkaart de garage verlaat. Wat kunnen wij hiermee doen op het moment dat wij iemand op heterdaad betrappen?
Groet Frank
Wat mij is geleerd, is dat je als beveiliger "alles" moet rapporteren. Dus op zo'n moment moet je eigenlijk notities maken (incl. kenteken als het ff kan) om later te verwerken in het rapport voor je baas. Als de stapel rapporten groot genoeg is, komen er vanzelf maatregelen.
Als je mogelijkheid hebt tot aanhouden, je hebt er in ieder geval de rechtsgronden voor, dus zou een aanhouding gerechtvaardigd zijn. Dat wordt hard lopen
Ik zou het op rapporteren houden, je kunt verder toch niets doen. De politie onderneemt ook geen actie meer op tanken zonder betalen, dat zal denk ik ook gelden voor doorrijders bij de slagboom. Het heeft dus ook geen nut om hun te waarschuwen.