Politiewagen rijdt woning binnen - Kaatsheuvel 10-02-2007

Auteur Topic: Politiewagen rijdt woning binnen - Kaatsheuvel 10-02-2007  (gelezen 3383 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

112actueel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
Gepost op: 10 februari 2007, 10:55:53
Meer foto's:
www.112actueel.nl



Kaatsheuvel - 10-02-2007
KAATSHEUVEL - In het Brabantse Kaatsheuvel heeft zich in de nacht van vrijdag op zaterdag een politieauto in de voorgevel van een woonhuis geboord. De agenten hadden net de achtervolging ingezet op een auto die een stopteken van de politie had genegeerd, maakte de politie zaterdagochtend bekend.


In plaats van de bocht linksaf te nemen, schoot de surveillancewagen op de Hoge Zandschel rechtdoor en ramde de woning. De voorkant van de auto kwam in een hoek van de woonkamer tot stilstand. De agenten liepen geen kwetsuren op.

Bron:Telegraaf.nl




tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2007, 12:34:55
Dit soort berichten lijken steeds meer te verschijnen de laatste tijd.

Ik weet dat politie-auto's een grotere kans hebben om bij een verkeersongeval betrokken te raken, maar toch...
Ik ga niet suggeren hoe het is gebeurd.
Het ziet er alleen wel naar uit dat als het zo door blijft gaan, de gemiddelde diender weer opnieuw bijgeschoold gaat worden, oftwel een speciale rijopleiding krijgt.
Ook de overheid vind dat er te veel schade wordt gereden met politievoertuigen en het zal me niet verbazen dat binnenkort iedere executieve diender weer een opfrisles moet gaan volgen...

Vroeger werden deze opleidingen niet standaard gegeven en kon/mocht iedere executieve politiemedewerker een voertuig met optische- en geluidsignalen besturen.

Nu mag dat niet meer en heeft iedere nieuwe ( aspirant ) agent een verplichte rijopleiding nodig om in een politievoertuig te mogen rijden. En dat is maar goed ook. Ik vind persoonlijk dat er nog te veel schade gereden word..


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2007, 12:46:20
Je moet ook niet vergeten dat er door de nieuwe media als internet (en veel meer fotograven) dit soort berichten meer in het nieuws komen!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2007, 13:01:47
als je de rijstijl van menig agent vergelijkt met de collegas van de ambulancedienst is het bedroevend gesteld met deze.een gros van de noodhulpvoertuigen verplaatst zich met een levensgevaarlijke rijstijl,menig rood verkeerslicht word zonder uitkijken en zonder optische en akoustische signalen genomen om van afremmen maar te zwijgen.
vele van de aanrijdingen zijn gewoon veroozaakt door boerenlompheid.


JoostV

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 10 februari 2007, 13:12:38
Ik wilde eigenlijk niet reageren maar zie hier dat meer mensen hetzelfde hebben als ik.
De meeste agenten raken bij een melding compleet door het dolle en rijden als idioten naar de plek des onheils.
9 van de 10 keer als eerste TP dat zegt genoeg. Natuurlijk kun je met een ambu en helemaal met een TS lang zo snel niet rijden maar ik heb het idee dat de rijvaardigheid van de chauffeurs ook op een hoger niveau ligt.


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #5 Gepost op: 10 februari 2007, 13:42:28
ja weer een voorbeeldje uit de praktijk...........

rij met ladderwagen achter ts aan naar woningbrand
achter me politieauto met ook netjes alles aan.
van rechts (kruising met verkeerslichten) komt een politie met alleen maar blauwe lichten aan en niet eens dimlicht aan. ts door rood met gepaste snelheid ik kom er direct achteraan met lichten op groen en alles aan en ik kan je vertellen een ladderwagen( met een ouderwetse dubbele martinhoorn die hoor je wel!) door groen. Het is dat ik op zat te letten anders had die politieauto toch echt een probleem gehad! en als je hem er dan op aanspreekt.... het ging toch goed? zag je me niet? en als je dan een tip geeft dat als je blauw blauw aanzet je ook dimlicht aan kunt zetten omdat het al zeker schemer is dan vraagt hij ben jij ook al politie? Lang leve de jonge dieners met 20 jaar en 2 jaar hun rijbewijs!


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #6 Gepost op: 10 februari 2007, 13:49:45

Beste mensen,

Laten we dit topic gebruiken om het incident te bespreken en niet om allerlei verhalen te gaan schrijven over hoe fout dienders wel niet rijden.
Het komt niet alleen erg oncollegiaal over, ik denk dat er ook zat voorbeelden te schrijven zijn van chauffeurs uit alle hoeken van de hulpverlening!

Dat is dan ook absoluut niet de bedoeling van dit forum.

Ger@rd
Moderator


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #7 Gepost op: 10 februari 2007, 16:50:31
Tgeeft wel een rotzooi zeg :o, en kou in de woning  ;D ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #8 Gepost op: 10 februari 2007, 16:52:33
Denk dat er ook wel een paar een aantal slapeloze "nachies" hebben...  :|


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #9 Gepost op: 10 februari 2007, 17:19:13

Beste mensen,

Laten we dit topic gebruiken om het incident te bespreken en niet om allerlei verhalen te gaan schrijven over hoe fout dienders wel niet rijden.
Het komt niet alleen erg oncollegiaal over, ik denk dat er ook zat voorbeelden te schrijven zijn van chauffeurs uit alle hoeken van de hulpverlening!

Dat is dan ook absoluut niet de bedoeling van dit forum.

Ger@rd
Moderator

Ok sorry je hebt gelijk!