Strandwacht Hoek van Holland

Auteur Topic: Strandwacht Hoek van Holland  (gelezen 22471 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #10 Gepost op: 12 februari 2007, 17:46:59
In ieder geval van ongevallen en hulpverlening dat is al snel meer als een dienst sport en spel

9910001
9910001


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #11 Gepost op: 25 maart 2007, 18:24:52
Bron: http://www.brandweer.org/voertuigen/rotterdam_10.html

Met de invoering van de Veiligheidsregio
Rotterdam-Rijnmond (VRR) is de strandwacht van
Hoek van Holland een onderdeel geworden van
District Noord.
De twee vaste medewerkers van de strandwacht zijn
overgenomen van de Gemeente Rotterdam en in
dienst getreden bij de VRR.

District Noord zorgt nu ook voor het wagenpark van
de strandwacht; de huidige twee voertuigen (Toyota)
vierwiel-drive zijn overgenomen.
Deze voertuigen waren wit van kleur en zijn
overgespoten naar de landelijke kleur van de
strandwacht reddingsbrigade en van striping
voorzien.
 
De oproepnummers zijn SA 10-1 en SA 10-2  
(SA = Strandwacht Auto )
Kenteken voertuig op foto: 64-BL-XN
 
foto
---------------------

Leuk is trouwens, dat de strandwacht drie voertuigen had, geen twee. namelijk 2x Toyota Hilux en 1x Toyota Landcruiser. Heeft dienst sport en recreatie er stiekem één achtergehouden ::) :P

Over de boot wordt ook niets gezegd trouwens. Die zal neem ik aan ook overgedragen zijn. SV 10-1 ::)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #12 Gepost op: 25 maart 2007, 19:04:57
Eigenaardige roepnummers heeft men daar, en zijn ze dan meteen helemaal -ook met de boten, of hebben ze er maar 1- over op C2000?
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #13 Gepost op: 25 maart 2007, 19:58:05
Het is nu eigenlijk gewoon een strandwacht afdeling van brandweer rotterdam rijnmond. De beide voertuigen hebben dan ook C2000 communicatie gekregen, daar de brandweer dit ook heeft. Dit is ook de brandweer manier van nummeren. een TS is bijvoorbeeld een tankautospuit en een HV een hulpverleningsvoertuig. Zo doen ze dan met alle wagens in het Rijnmondse.

Het eerste cijfer geeft het district aan. In dit geval 1, district noord.
Het volgende cijfer geeft aan welke kazerne het is. Indien het voertuig niet 'kazernegebonden' is maar districtsgebonden, komt er een 0 te staan. Deze strandwachtvoertuigen zou je dus districtsvoertuigen kunnen noemen.
Het laatste nummer is het volgnummer.

Kortom, SA 10-1:
SA= strandwachtauto
10 = district noord
1 = eerste auto

Hoe het met de boot zit weet ik niet. Ik vraag me af of die C2000 gekregen heeft. Er zijn dus in ieder geval twee voertuigen met C2000.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #14 Gepost op: 25 maart 2007, 20:10:12
Het is nu eigenlijk gewoon een strandwacht afdeling van brandweer rotterdam rijnmond. De beide voertuigen hebben dan ook C2000 communicatie gekregen, daar de brandweer dit ook heeft. Dit is ook de brandweer manier van nummeren. een TS is bijvoorbeeld een tankautospuit en een HV een hulpverleningsvoertuig. Zo doen ze dan met alle wagens in het Rijnmondse.

Het eerste cijfer geeft het district aan. In dit geval 1, district noord.
Het volgende cijfer geeft aan welke kazerne het is. Indien het voertuig niet 'kazernegebonden' is maar districtsgebonden, komt er een 0 te staan. Deze strandwachtvoertuigen zou je dus districtsvoertuigen kunnen noemen.
Het laatste nummer is het volgnummer.

Kortom, SA 10-1:
SA= strandwachtauto
10 = district noord
1 = eerste auto

Hoe het met de boot zit weet ik niet. Ik vraag me af of die C2000 gekregen heeft. Er zijn dus in ieder geval twee voertuigen met C2000.

District noord is een 20 nummer..... ::) ;) ;D ;D :) District Waterweg is een 10 nummer  ;) Maar HvH is, nog, district Noord met een 10 nummer.... snap je het nog... ;D ;D ;D ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #15 Gepost op: 25 maart 2007, 21:38:30
District noord is een 20 nummer..... ::) ;) ;D ;D :) District Waterweg is een 10 nummer  ;) Maar HvH is, nog, district Noord met een 10 nummer.... snap je het nog... ;D ;D ;D ;)

Je hebt gelijk, ik blijf erover struikelen >:( ;D
Komt natuurlijk doordat HvH gemeente Rotterdam is.

Kortom: HvH is district Noord met de nummering van Waterweg. Om het logisch te houden :-\
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #16 Gepost op: 25 maart 2007, 21:49:19
Inderdaad om het logisch te houden...

Ik vind onze eigen nummering uitstekend in elkaar zitten en hoop dan ook dat met de RVR onze nummering in de C2000 fleetmap kan worden opgenomen.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #17 Gepost op: 26 maart 2007, 09:28:24
Inderdaad om het logisch te houden...

Ik vind onze eigen nummering uitstekend in elkaar zitten en hoop dan ook dat met de RVR onze nummering in de C2000 fleetmap kan worden opgenomen.

Nee,

wat is er met de nummering zoals nu is toegepast in Kennemerland? Hieronder zoals het genummerd is voor Bloemendaal

  • tbv brandweer => roepnummer 440 = voor de gehele strandploeg in een incident
  • tbv ambulance => roepnummer 12440 = voor hulpambulance per slachtoffer (RBnr 28-20)
  • tbv ambulance => roepnummer 12450 = voor hulpambulance per slachtoffer (RBnr 28-80)

Het is nu toeval dat ik de nummers van de RB's ken, maar ik weet zeker dat de plek waar ik zit, dat alleen Fly bekend is met de RB-nummers. Daarbij kan een reddingsbrigade nu alle boten bijvoorbeeld wegschrijven onder 1 strandploeg en hoef je niks specifieks aan te maken. Hierdoor blijft de reddingsbrigade autonoom en vrijwillig.

RR (elk voordeel kent een nadeel)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #18 Gepost op: 26 maart 2007, 13:32:57
Is "strandwacht Hoek van Holland" aangesloten bij RedNed? Ik kom ze niet tegen in de lijst van aangesloten leden van RedNed.

Hoe kan iemand die niet is aangesloten, de kleur en striping voeren van RedNed? Of is de kleur en striping niet vastgelegd.....


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #19 Gepost op: 26 maart 2007, 17:11:40
Is "strandwacht Hoek van Holland" aangesloten bij RedNed? Ik kom ze niet tegen in de lijst van aangesloten leden van RedNed.

Hoe kan iemand die niet is aangesloten, de kleur en striping voeren van RedNed? Of is de kleur en striping niet vastgelegd.....

Het is geloof ik een begunstigd lid.
Maar ik kan er niet rouwig om zijn dat ze de RedNed striping hebben. Dat zorgt voor meer uniformiteit en duidelijkheid. Het belang van de 'klant' staat in deze kwestie wat mij betreft voorop.

Het zou eigenlijk nog beter zijn als de overheid een striping ontwerpt voor alle 'waterhulpdiensten' (bijv. RedNed, KNRM, RSG Safety). Op die manier is het dus niet partijgebonden, maar krijg je net als bij de ambulancedienst, dat elke dienst hetzelfde uiterlijjk heeft. Dan moeten ze natuurlijk wel aan bepaalde eisen voldoen, dat moeten de ambulancediensten immers ook wil ze de striping mogen voeren.
Ben benieuwd naar reacties 8)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s