Strandwacht Hoek van Holland

Auteur Topic: Strandwacht Hoek van Holland  (gelezen 22109 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Richard BRW

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
Reactie #40 Gepost op: 11 augustus 2010, 17:31:23
District noord is een 20 nummer..... ::) ;) ;D ;D :) District Waterweg is een 10 nummer  ;) Maar HvH is, nog, district Noord met een 10 nummer.... snap je het nog... ;D ;D ;D ;)

HvH hoort bij district WW


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #41 Gepost op: 11 augustus 2010, 21:33:46
HvH hoort bij district WW

Nu wel ja. Op 25 maart 2007 nog niet ;)

Heeft iemand trouwens ooit nog wat van de plannen gehoord om een reddingsbrigade op te richten ???
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


donderslag

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #42 Gepost op: 12 augustus 2010, 14:26:59
Voor wat betreft het preventief en repressief optreden tijdens evenementen in de Rotterdamse havens kan al jaren gerekend worden op de Dordtse Reddings Brigade!!
Berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #43 Gepost op: 12 augustus 2010, 14:43:59
Voor wat betreft het preventief en repressief optreden tijdens evenementen in de Rotterdamse havens kan al jaren gerekend worden op de Dordtse Reddings Brigade!!

Dat is nu toch KNRM Dordrecht?

Heeft de RB Rotterdam geen boten?

Groeten,
Mark


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #44 Gepost op: 13 augustus 2010, 10:05:30
Dat is nu toch KNRM Dordrecht?

Heeft de RB Rotterdam geen boten?

Groeten,
Mark

Niet alles van de DRB is KNRM geworden en alleen de DRB 49 is naar de KNRM gegaan.
De DRB heeft zelf nog de DRB 19 t/m 39 (en wellicht nog wel meer boten). En niet te vergeten personeel.

Rotterdam heeft zelf wel boten, maar niet zo veel geloof ik. De RB Rotterdam is dacht ik sowieso niet zo groot en beveiligt eigenlijk alleen het Maasvlaktestrand. Ze hebben overigens ook wel een jaar de beveiliging bij de Wereldhavendagen gedaan (2005 ofzo), maar meer dan één boot heb ik toen niet gezien.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #45 Gepost op: 13 augustus 2010, 10:30:21
Niet alles van de DRB is KNRM geworden en alleen de DRB 49 is naar de KNRM gegaan.
De DRB heeft zelf nog de DRB 19 t/m 39 (en wellicht nog wel meer boten). En niet te vergeten personeel.

Rotterdam heeft zelf wel boten, maar niet zo veel geloof ik. De RB Rotterdam is dacht ik sowieso niet zo groot en beveiligt eigenlijk alleen het Maasvlaktestrand. Ze hebben overigens ook wel een jaar de beveiliging bij de Wereldhavendagen gedaan (2005 ofzo), maar meer dan één boot heb ik toen niet gezien.

Voor het repressieve is toch de KNRM, dacht ik zo? Is de DRB ook nog steeds inzetbaar voor spoedgevallen? Of doen zij enkel nog de opleidingen ZR/VR en toezicht bij evenementen (preventief)?

Hierna maar weer on-topic?

Groeten,
Mark

(nog steeds erg tevreden met de ex-DRB29)


RotterdamSafetygear

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #46 Gepost op: 30 augustus 2010, 11:59:54
De strandwacht heeft sinds kort de beschikking over een mobiele post op het strand van Hoek van Holland, wel wat laat geplaatst. Maar beter laat dan nooit, er is een beschiking over een ehbo ruimte. Normaal gesproken moesten badgasten van het strand af voor de ehbo, nu niet meer. Er is een platform op het dak, voor uitkijk en een ruimte voor opvang van verdwaalde kinderen. Buiten het seizoen worden de mobiele posten van het strand gehaald.

filmpje; Vooruitgeschoven Strandpost Hoek van Holland


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #47 Gepost op: 30 augustus 2010, 20:55:24
Zo makkelijk kan dat dus gaan!

 O0


RotterdamSafetygear

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #48 Gepost op: 31 mei 2011, 18:49:19
Strandwacht Hoek van Holland, krijgt medio 2012 een nieuw onderkomen. http://www.devilderzonneveld.nl/nl/news/strandwacht_hoek_van_holland.html
Het wordt een multifunctioneel pand, voorzien van onder ander klein musea, behandelruimte, uitkijk, opslag, instructieruimte, etc.
Het wordt betaald door de veiligheidsregio rotterdam rijnmond.


Mr Dweijllus

  • Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #49 Gepost op: 31 mei 2011, 18:55:51
Het is natuurlijk maar net waar je van houd..Ik vind het nu niet echt de uitstraling hebben van een reddingspost meer een of andere commercieel gebouw.
En heel praktisch is het ook niet je hebt niet eens een uitlkijk gedeelte volgens het ontwerp. ja buiten opdat balkon met je verrekijker maar lijkt me niet heel erg lekkr werken  ;)