Politiewagen rijdt woning binnen - Kaatsheuvel 10-02-2007

Auteur Topic: Politiewagen rijdt woning binnen - Kaatsheuvel 10-02-2007  (gelezen 3381 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #10 Gepost op: 10 februari 2007, 23:03:52
Het ziet er alleen wel naar uit dat als het zo door blijft gaan, de gemiddelde diender weer opnieuw bijgeschoold gaat worden, oftwel een speciale rijopleiding krijgt.
Ook de overheid vind dat er te veel schade wordt gereden met politievoertuigen en het zal me niet verbazen dat binnenkort iedere executieve diender weer een opfrisles moet gaan volgen...

Vroeger werden deze opleidingen niet standaard gegeven en kon/mocht iedere executieve politiemedewerker een voertuig met optische- en geluidsignalen besturen.

Nu mag dat niet meer en heeft iedere nieuwe ( aspirant ) agent een verplichte rijopleiding nodig om in een politievoertuig te mogen rijden. En dat is maar goed ook. Ik vind persoonlijk dat er nog te veel schade gereden word..

In sommige regio's worden we in 2007 állemaal bijgeschoold op het gebied van rij-opleidingen...... juist ook vanwege het risico op letsel en schade. ;)
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #11 Gepost op: 11 februari 2007, 00:02:42
Dit had veel erger af kunnen lopen. Ik snap dat de adrenaline gaat stromen en men gedreven is de auto staande te houden, maar liever dat ze die laten lopen dan dat ze met een baksteen in de kop zitten :-\
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #12 Gepost op: 11 februari 2007, 08:42:25
Dit had veel erger af kunnen lopen. Ik snap dat de adrenaline gaat stromen en men gedreven is de auto staande te houden, maar liever dat ze die laten lopen dan dat ze met een baksteen in de kop zitten :-\

Absoluut! Het is gewoon een feit, dat zogauw de toeters en bellen erop gaan, de adrenaline stroomt. Zéker als je ondertussen het mobilofoonverkeer moet volgen en je je collega's hoort roepen met locaties waar hij rijdt. In zoverre is een achtervolging echt anders dan een melding van bv een brand in een woning. Veel onzekerder en qua rijgedrag veel gevaarlijker. Het is niet voor niks dat de meldkamer bijna altijd erbij zegt dat je op de veiligheid moet letten, en dat als het te gek wordt, de achtervolging moet worden afgeblazen. Voor je gevoel op dat moment héél erg tegenstrijdig (want je ziet hem rijden, vlak voor je, hij is slecht, en je wilt hem pakken, daarvoor ben je toch bij de politie gegaan?), maar het is belangrijk dat je je verstand er dan bij houdt (risico's voor ongevallen, met jezelf, je collega's en onschuldige omstanders.....o ja en de verdachte ook  ??? ). Is soms echt moeilijk, maar het hoort wél bij een professionele diender. Waarbij ik absoluut geen oordeel heb over dit geval, want zoiets kan ALTIJD gebeuren!
greetz,  Enrique