Motor parkeren

Auteur Topic: Motor parkeren  (gelezen 7438 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 13 februari 2007, 16:20:30
Waar moet ik mijn motor nou parkeren?
Bestuurders van een motorfiets mogen voor het parkeren van hun voertuig alle weggedeelten gebruiken, behalve het trottoir, het voetpad, het fiets/bromfietspad of het ruiterpad.

De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:

* bij een kruispunt op een afstand van minder dan vijf meter daarvan;
      voor een inrit of een uitrit;
    * buiten de bebouwde kom op de rijbaan van een voorrangsweg;
    * op een parkeergelegenheid voor zover zijn voertuig niet behoort tot de op het onderbord aangegeven categorie voertuigen, op een andere wijze dan op het onderbord is aangegeven, dan wel op de dagen of uren waarop dit blijkens het onderbord is verboden
    * en langs een gele onderbroken streep.
    * De bestuurder mag zijn voertuig voorts niet dubbel parkeren.

Betaald parkeren, valt onder de Gemeentelijke Belastingen en is geregeld in plaatselijke Parkeerverordeningen. Per plaats kan er dus iets geregeld zijn over het al of niet toestaan van tweewielige motorvoertuigen op plaatsen bestemd voor betaald parkeren. Bijna overal mogen tweewielige motorvoertuigen niet geparkeerd worden bij betaald parkeerplaatsen en moet men dus terugvallen op plaatsen waar het RVV het toestaat.

Bron: Politie.nl

Dus je mag je motor officieel niet op de stoep parkeren ???

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 13 februari 2007, 16:30:47
Dus je mag je motor officieel niet op de stoep parkeren ???

stoep: officieel niet toegestaan

Het word gedoogd, als je niet hinderlijk staat, om op de stoep te parkeren.

Daar waren we dus al achter!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Ultimato

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 13 februari 2007, 18:28:03
Betaald parkeren, valt onder de Gemeentelijke Belastingen en is geregeld in plaatselijke Parkeerverordeningen. Per plaats kan er dus iets geregeld zijn over het al of niet toestaan van tweewielige motorvoertuigen op plaatsen bestemd voor betaald parkeren. Bijna overal mogen tweewielige motorvoertuigen niet geparkeerd worden bij betaald parkeerplaatsen en moet men dus terugvallen op plaatsen waar het RVV het toestaat.

Kun je het dan uberhaubt wel beboeten? ik heb nog nergens een bord gezien waar het verboden is (uitgezonderd scheveningen/valkenburg).
Regels zijn prima en je moet je er aan houden, maar je moet ook redelijkerwijs op de hoogte kunnen zijn hiervan. en als ik ga touren gaat niemand van mij verwachten dat ik de APV van elke mogeijke plaats waar ik wil/kan stoppen bestudeerd heb lijkt me. Maak dat namelijk maar eens hard bij de rechter "ja hij was er nog nooit geweest maar hij had de APV gewoon moeten kennen"
Politie Aspirant niveau 4

Ron-Almere

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 13 februari 2007, 19:59:18
Wat heeft de APV te maken met het RVV?

Ultimato

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 13 februari 2007, 20:19:07
als met plaatselijk regelingen mag stellen over zulke onderwerpen zal dit binnen de APV worden geplaatst. de RVV is landelijk

Ron-Almere

• Gast
Reactie #15 Gepost op: 13 februari 2007, 20:24:41
als met plaatselijk regelingen mag stellen over zulke onderwerpen zal dit binnen de APV worden geplaatst. de RVV is landelijk

Nou das nieuw voor me hoor :D
De bebording welke gemeente's gebruiken is gewoon vanuit het RVV. Het AANWIJZEN van een parkeerlokatie komt voort uit de APV.
Maar omdat er van uit het niets op het APV werd gewezen kwam mijn vraag.

Karim

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 13 februari 2007, 20:28:06
Als je 'm nou gewoon zo neer zet neemt ie ook minder ruimte in en is er overal wel 'n plaatsje voor te vinden :

Ron-Almere

• Gast
Reactie #17 Gepost op: 13 februari 2007, 20:43:12
Tis wel een optie :)

Ultimato

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 13 februari 2007, 21:03:02
Als je 'm nou gewoon zo neer zet neemt ie ook minder ruimte in en is er overal wel 'n plaatsje voor te vinden :

- Niet goed voor je achterband al dat gewicht ineens
- Je vering is er niet op berekend (ineens van hele andere hoek belasting)
- Doe dat eens met een Goldwing... kost je je rug.. en de antenne's steken meer uit als de motor zou doen ;)

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 13 februari 2007, 21:54:51
In een APV mag je niks regelen dat in een wet (zoals het RVV) geregeld is.

Het RVV bepaalt dat je niet op het trottoir mag parkeren.

Als je in je gemeente bepaalt dat een bepaald stuk van het trottoir als (motor)parkeerplaats wordt ingericht, is het geen trottoir meer, maar parkeerplaats, zodat het RVV-verbod niet meer geldt op die plek.

En jawel, als jij in Groningen woont en je overtreedt in Middelburg een bepaling uit de APV Middelburg (voorbeeld: je vist op een plek waar je volgens de APV niet mag vissen...), dan krijg je echt een verbaal en dan is het feit dat je uit Groningen komt en de Middelburgse APV niet eerst uit je hoofd hebt geleerd, geen reden voor vrijspraak...
greetz,  Enrique