Het spijt me erg heren maar ik vind jullie argumenten zeer zwak en hebben mij niet weten te overtuigen.
Maakt verder niet uit of de centen van BiZa of leden komen, deze operatie gaat geld kosten en ik denk dat de NOODZAAK en niet of het wel zo aardig is moet worden aangetoond.
Overigens vind ik persoonlijk de term "reddingsbrigade" oubollig, gooi wat mij betreft dan het roer helemaal om.
En hoe zou dat dan moeten gaan bij de gelieerden die geen vereniging zijn maar een stichting o.i.d.
Ik speel nu even advocaat van de duivel om het één en ander duidelijk te maken.
Wat betreft de voertuigen die nu na een aantal jaren in een andere functie te hebben omgereden tegen bijna nul kosten worden omgevlagd voor reddingsbrigade gebruik. De gemeente schaft nu dikwijls een groot gedeelte van het voertuigenpark al in één keer aan en heeft dus al kortingsregelingen. Aanschaf en inbouw voertuig electronica, een mobilofoon op de plaats van de autoradio en opschroeven van een lichtbalk gebeurt nu door de brigade en kost de gemeente helemaal niets.
Wat betreft die EH materialen, we doen het bij ons gewoon met een standaard verbandtrommel, van het RK gekregen brancards en verder niets.
Het verleden geeft niet aan dat overige materialen noodzakelijk zijn, hooguit gewenst.
Overigens heb ik zelf een inventarisatie gemaakt van aanwezige en/of gewenste EH materialen in ZW Nederland en dan lopen de wensen en mogelijkheden zeer sterk uiteen. Mijn advies aan RedNed is dan ook om eerst eens als de gesmeerde bliksem over heel Nederland zo'n inventarisatie te houden om zaken duidelijk te krijgen.
Vervolgens zou er een grote slag gemaakt kunnen worden door zonder omhaal met de aanloop naar de complete Blauwe Vlag eisen zo snel mogelijk een minimum selectie uit het daarin genoemd pakket aan uitrustings- en opleidingseisen (en daaraan gekoppeld minimum leeftijden) verplicht te gaan stellen en elk jaar op te voeren en dat niet door onduidelijkheid over te laten aan de strandbeheerders.
Zoals ik het zie wil RedNed echter niet te hard lopen om geen gemeentes of brigades al in het voortraject te verliezen.
Kijk eens naar de opkomst op de Blauwe Vlag info dagen zowel vanuit de reddingsbrigades als ook de gemeentes en je weet dat daar niet veel voor nodig is. Als er morgen in Nederland een terroristische aanslag plaats vindt, dan is de hele Blauwe Vlag in één keer vergeten.
Overigens maakt het wel of niet reclame maken door VVV's in het buitenland bijvoorbeeld voor de Brouwersdam echt geen fluit uit dus is er weinig te verliezen.
Kees