0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.
Het eerste wat een beveiliger leert bij brand: alameren. Een onschuldige prullenbakbrand kan overgaan in een inferno(schipholbrand)
dat is een ander verhaal, maar ik zal toch eerst alarmeren hoor, 6 man uit bed of niet: had je een kantoorbaan moeten kiezen. Ik word ook uit mn nest gebeld voor spinnetjes die over een melder wandelen, maarja... risico van het vak
Eerst kijken en eventueel zelf handelen. Als het na het leegspuiten van de brandblusser die standaard achterin onze auto ligt nog lijkt te branden of smeulen kan je altijd nog de brandweer bellen!!
signaleren, alarmeren, controleren(handelen), rapportereneerst alarmeren, mocht er iets fout gaan bij het controleren dan weet je dat er iemand op de hoogte is van je aanwezigheid en een probleem. eigen veiligheid eerst!
ik had het ook over alarmeren, niet de brandweer bellen, kan me niet schelen op welke wijze als t maar gebeurd.. want voor t zelfde geld gaat het WEL fout.voorkomen is beter dan genezen. en t is vaak minder pijnlijk en langdurig ook