Keuze MBO-V of HBO-V

Auteur Topic: Keuze MBO-V of HBO-V  (gelezen 10910 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Gepost op: 14 februari 2007, 18:11:00
Goedendag,

Ik vroeg me af waarom de èèn voor een opleiding MBO-V kiest of de ander voor de HBO-V.

Ik heb zelf gekozen voor de (deeltijd) opleiding HBO-V in Groningen. omdat dat vaak als vereiste word gezien door veel ambulancediensten.

gr martien




CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #1 Gepost op: 14 februari 2007, 19:03:15
Een HBO werk en denk niveau is zeker een vereiste, maar dat kan op verschillende manieren worden verkregen. De een kiest gelijk voor HBO-v en de ander MBO. Er is niets mis met beide opleidingen, bij de meeste diensten zul je immers toch een vervolgopleiding moeten volgen voordat je uberhaupt in aanmerking komt voor een functie als ambulanceverpleegkundige. De instroom maakt dus niet zoveel uit.

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Karim

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 14 februari 2007, 19:44:48
Ik had zelf destijds gekozen voor de HBO-V omdat dat de meest logische keuze leek, ik had reeds 'n hbo opleiding voltooid (hogere informatica) aan dezeflde school (Hogeschool Zuyd, waar ze meerdere faculteiten in 1 gebouw hadden) dus vandaar dat ik weer naar m'n "ouwe" school ging, maar dan voor de vpk richting.


harold

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 16 februari 2007, 10:53:23
Ik denk dat de keuze voor veel mensen een logische stap is na hun middelbare schoolopleiding. Heb je net havo/vwo achter de rug, dan zal je eerder kiezen voor de HBO-V. Heb je vmbo gedaan, dan zal de MBO-V een logische keuze zijn.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #4 Gepost op: 16 februari 2007, 11:58:01
Logische stap na VWO is geneeskunde ;)
Arts  www.alphalog.nl


harold

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 16 februari 2007, 12:03:40
Welnee, ik ken genoeg vwo'ers die helemaal geen arts willen worden, maar graag verpleegkundige willen zijn! Ik ben er zelf ook 1. Ik zie geneeskunde niet als de overtreffende trap als je de gezondheidszorg in wilt. Geneeskunde en verpleegkundige zijn totaal andere vakken. Gelukkig maar.


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #6 Gepost op: 16 februari 2007, 12:30:29
Ik denk dat de keuze voor veel mensen een logische stap is na hun middelbare schoolopleiding. Heb je net havo/vwo achter de rug, dan zal je eerder kiezen voor de HBO-V. Heb je vmbo gedaan, dan zal de MBO-V een logische keuze zijn.

Inderdaad. Als de ik de sollicitatieronde bij de politie niet doorkom, is het plan eerst MBO-V, heb ik dat af, HBO-V. Ik kan volgens mij niet eens anders, Ik heb VMBO-GT afgerond. (het oude MAVO C niveau geloof ik)
*leegheid*


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #7 Gepost op: 16 februari 2007, 17:14:49
Jammer dat je verpleegkunde als 2de keuze ziet.......... :'(

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #8 Gepost op: 16 februari 2007, 23:00:45
Dat is niet omdat ik verpleegkunde als minder of minder leuk zie (sterker nog, ik ben al 1,5 jaar zelf verpleegassistent in een verpleeghuis), maar omdat ik geneeskunde leuker vind. En zo dacht eigenlijk iedereen bij mij op de middelbare er over die geneeskunde is gaan doen... niemand uit mijn hele (VWO) jaar heeft verpleegkunde gekozen.
Arts  www.alphalog.nl


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #9 Gepost op: 17 februari 2007, 01:16:07
Jammer dat je verpleegkunde als 2de keuze ziet.......... :'(

WM
Nou, om heel eerlijk te zijn zie ik mezelf nog niet de zorg in gaan  ;) Alhoewel het wel heel dankbaar werk is.
*leegheid*