Keuze MBO-V of HBO-V

Auteur Topic: Keuze MBO-V of HBO-V  (gelezen 10912 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #20 Gepost op: 21 februari 2007, 20:29:31
ik doe nu de opleiding verpleegkunde en zij ook altijd op een verpleegopleiding of met gehandicapten nee dank je . ik wil actie en spanning en nu doe heb ik stage gelopen en is me gevoel daar over heel anders.
flappus  niet elke verandering is een verbetering


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #21 Gepost op: 21 februari 2007, 22:33:38
MBO-V, breek me de bek niet open.  :-X

De opleiding inhoudelijk is wel oké, maar de organisatie op school en de begeleiding in de praktijk is zwaar onder de maat. In iedergeval in de regio Utrecht. Dat is ook een reden dat er een gigantische uitval is van mensen in die opleiding. Ze willen wel, maar worden constant tegengewerkt door allerlei factoren die niet nodig hoeven te zijn. Zonde!

Ik ben één van die mensen die in een korte tijd zwaar ongemotiveerd is geraakt over de opleiding. Heb twee verschillende opleidingslocaties gehad maar had het gevoel dat het één pot nat was.

Voor de duidelijkheid. Ik praat hier over de BOL variant en weet niet hoe het met de HBO-V gesteld is.


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #22 Gepost op: 21 februari 2007, 22:39:33
MBO-V, breek me de bek niet open.  :-X

De opleiding inhoudelijk is wel oké, maar de organisatie op school en de begeleiding in de praktijk is zwaar onder de maat. In iedergeval in de regio Utrecht. Dat is ook een reden dat er een gigantische uitval is van mensen in die opleiding. Ze willen wel, maar worden constant tegengewerkt door allerlei factoren die niet nodig hoeven te zijn. Zonde!

Ik ben één van die mensen die in een korte tijd zwaar ongemotiveerd is geraakt over de opleiding. Heb twee verschillende opleidingslocaties gehad maar had het gevoel dat het één pot nat was.

Voor de duidelijkheid. Ik praat hier over de BOL variant en weet niet hoe het met de HBO-V gesteld is.

dat is niet alleen zo in utrecht. in tilburg is het net zo. stage plekken die niet aansluiten bij de begeleiding van school. de ene zegt a en de andere zegt b. dat is voor mij de rede dat ik me droom ga op geven en op zoek ga naar een andere opleiding
flappus  niet elke verandering is een verbetering


JeanBateau

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 21 februari 2007, 23:02:27
Dat is eigenlijk altijd nog zo geweest. Toen ik het toen nog MDGO-VP volgde klopte er ook weinig van de stage-school aansluiting. Dit was toendertijd de start van die opleiding dus werden er nog veel proefballonnen opgelaten, maar gedurende die drie jaar zijn ze allemaal zo goed als lek geraakt.


harold

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 23 februari 2007, 11:17:57
Ik heb de HBO-V gedaan en heb me ook vier jaar lang geergerd aan alles wat er mis was op school. Maar op de een of andere manier is het toch goed gekomen.
School is slechts 1 van de bouwstenen die nodig zijn om een goede verpleegkundige te worden. De rest moet je zelf doen.