Dood verklaren slachtoffer

Auteur Topic: Dood verklaren slachtoffer  (gelezen 41674 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #90 Gepost op: 1 juli 2007, 14:38:23
Ik snap je voorbeelden, maar daar gaat het nu helemaal niet om...  ::)

Als rechtgeaarde hamer moet elk probleem met een spijker opgelost worden.
Als gedreven kitspuit is alleen kit de enig zaligmakende oplossing voor elk probleem.
Waar zou het dan gaan in de discussie tussen de hamer en de kitspuit ?

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #91 Gepost op: 8 juli 2007, 15:16:56
::)

http://www.telegraaf.nl/binnenland/67097231/Pati%EBnt_per_abuis_doodverklaard.html?p=5,2

Binnenland

Patiënt per abuis doodverklaard
door onze correspondent

ENSCHEDE - Het ziekenhuis Medisch Spectrum Twente in Enschede heeft een patiënt per ongeluk doodverklaard.

De echtgenote van de patiënt kreeg een enquêteformulier in de bus om te laten weten hoe ze de condoleances van het ziekenhuis had ervaren. De brief plofte uitgerekend op de mat toen de patiënt net weer thuis was. De Enschedeër John van der Weide (59) liep vorige maand zware brandwonden op toen hij met spiritus probeerde de barbecue op te stoken. Hij belandde op de afdeling intensive care. Na diverse huidtransplantaties kon Van der Weide weer naar huis. Vervolgens kwam de gewraakte brief van het ziekenhuis. Vooral de eerste zin sloeg in als een bom. 'Onlangs is uw man op de ic overleden.' "Ik heb met het ziekenhuis gebeld", vertelt Trees van der Weide. "Ze hebben hun excuses aangeboden."

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #92 Gepost op: 8 juli 2007, 15:57:30
Dit is een administratieve misser, geen medische...
Arts  www.alphalog.nl

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #93 Gepost op: 9 juli 2007, 19:02:27
Dit is een administratieve misser, geen medische...

Inderdaad, volkomen irrelevant voor deze (zinloze?) discussie.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #94 Gepost op: 12 juli 2007, 01:22:42
Inderdaad, volkomen irrelevant voor deze (zinloze?) discussie.

Zinloos is deze discussie echt niet al worden er wel eens wa teveel zijpaden bewandelt maar dat gebeurt welk vaker op dit en andere fora.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #95 Gepost op: 27 juli 2007, 21:38:10
Het is pijnlijk voor de familie, maar ook voor degene die de fout gemaakt heeft.

Sander Koelman

• Forum gebruiker
  • -ALPHA- DHR KOELMAN GRAAG TEL. CONTACT MET DE KAZE
Reactie #96 Gepost op: 5 oktober 2009, 18:08:53
Collega's uit de witte kolom,

Afgelopen weekend ben ik als hulpverlener betrokken geweest bij een dodelijke aanrijding in onze regio. Bij aankomst kreeg ik van een ambu-verpleegkundige te horen dat het slachtoffer reeds overleden was (in het net heet dit gesecumbeerd volgens mij?).
Mijn vraag is: In hoeverre mag een ambu-vpk dit vaststellen, zitten hier bepaalde protocollen aan, mag iedere vpk dit doen? Ik dacht dat dit altijd door een schouwarts gedaan moest worden, vandaar mijn vraag.

Ik ben benieuwd.

Met vriendelijke groet,

Een collega uit de rode kolom  :)

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #97 Gepost op: 5 oktober 2009, 18:30:07
Zie dit topic "Dood verklaren slachtoffer" wat daar uitgebreid op ingaat.

Kort samengevat iedereen mag de dood vaststellen, alleen een arts mag een verklaring van overlijden afgeven. Gangbaar is echter dat medisch geschoold personeel de dood vaststelt, LPA bevat een protocol hoe te handelen door de vpk.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #98 Gepost op: 5 oktober 2009, 19:20:45
Ik zou er verder aan toe willen voegen dat het werkwoord succumberen is, verder is de samenvatting compleet :)
Arts  www.alphalog.nl

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #99 Gepost op: 13 oktober 2009, 18:05:35
Verdorie, wilde ik net een nuttig bijdrage leveren...de zaak blijkt al dichtgetimmerd te zijn door mijn voorgangers!

Ga zo door!

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon