Wat die "ME-look"betreft, ik kan me voorstellen dat het voor HG's en dan surveillanten voldoet. Maar dan lijkt me de kleurstelling van grijs ipv blauw/zwart beter. Zelfs bij de politie heeft iedere regio daar weer een ander voorschrift over.
Wat de opleiding betreft, ik zie dat er twee instantie's zich ermee bemoeien. Denk dat een centraal orgaan beter is.
Bevoegdheden: Het uitmogenvoeren van alleen al een veiligheidsfouillering is al een vooruitgang en als dat bekend is dan krijg je ook geen problemen meer met allerhande bordjes in panden.
De unifomiteit:
Wat er dus al door Maarten werd gezegd, de bergers hebben in Nederland allemaal dezelfde uitstraling in kleding en stripping.
En behouden allemaal hun eigen "IK' in die wereld.
Wat betreft het samenwerken: Ik zeg niet dat die mogenlijkheid niet bestaat. Sterker, in zuidoost draait met enige regelmaat een collega mee op een surveillance voertuig van de fa.Holkema tbv het toezicht op de sloopflats.
Waar het mij omgaat , en dan kom ik dus weer bij het opleiden, ik wil gerust wel de straat op met een bewaker. Maar dan wel een die ter zake kundig is en leergierig. Wat ik de afgelopen tijd te vaak zie is dat men het allemaal heel mooi vind om in auto's rond te scheuren en soms even de "bink"uit te hangen.
En voor alle duidelijkheid ik heb geen hekel aan bewakers, maar er zijn er wel waar ik behoorlijk moeite mee heb.
En geloof het of niet, ik mats ze soms ook wel. Hoop dat die collega van G4S meeleest welke woensdagavond en zat te bellen achter het stuur en geen gordeldroeg. Hij keek heel even tegen een bord aan met: Politie-Volgen wat vanuit een burgervoertuig voor hem was te lezen. Hij begreep de boodschap gelijk en scheelde hem een hoop geld.
Ik vergat nog even het V-tje. Dat zou idd een status moeten krijgen zodat het verboden is om die te dragen of te tonen als je niet behoort tot de beroepsgroep. Maar dat is iets wat vanuit de beroepsgroep bij justitie moet worden neergelegd.