Roepnummers van reddingsbrigades

Auteur Topic: Roepnummers van reddingsbrigades  (gelezen 30760 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #80 Gepost op: 11 januari 2009, 14:01:48
nok nok, dit is de regio code :D dus het hele roepnummer zou dan worden 15-8811 etc.

dus de oude(nu nog wel in gebruikt) BCN van leidschendam is 88, en bij de brw komen we in de 80 reeks te zitten. Dus als we er dan 15-88** van maken voor leidschendam-voorburg hoeven we niks om te stickeren enz...


Dreamquest

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #81 Gepost op: 11 januari 2009, 19:03:59
Het makkelijkste lijkt mij zoals joris al als voorbeeld gaf, oplopend van elkaar. als er maar 6 brigades zijn ken je de hogere nummers houden voor specefieke eenheden ;)


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #82 Gepost op: 11 januari 2009, 19:16:44
In dat geval idd, maar ik heb ook verhalen gehoord dat men naar 8 operationele brigades wil in de regio(iniedergeval 8 rampeneenheden volgens het voorstel van de spreiding). Maar ik ben toch niet degene die hierover gaat... laat ze het bij de regio maar uitvechten :D


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #83 Gepost op: 12 januari 2009, 09:20:42
een van de redenen voor een nieuwe nummering was dat deze een maximum had van 99 brigades, terwijl het er veel meer zijn!?

Joost,

er zijn in Nederland 25 operationele regio's. Er zijn in Nederland 183 reddingsbrigades aangesloten bij Reddingsbrigade Nederland. Dat zijn dus gemiddeld 7 reddingsbrigades per regio. Dus je kan heel gemakkelijk het materiaal van die reddingsbrigades wegzetten in een nummerieke lijst, zonder toevoeging van letters en GMS-coderingen.
De nationale rampenvloot moet je dus ook niet wegzetten onder de lokale reddingsbrigade qua nummering, maar onder de nationale nummering, zoals bij de GHOR de landelijk opererende MMT en Lifeliners, code 26.
Vraag is dan wel, zet jij je rampenvloot in ook voor normale preventie en lokale hulpverlening?

Maar vervolgens kom ik weer via de nummering uit op communicatie met C2000 en ben nu wel heel nieuwsgierig hoever men uiteindelijk is. Want bij de andere disciplines heeft men, naar achteraf blijkt, C2000 te vroeg geïmplanteerd. Maar maken de reddingbrigades nu ook de fout door een plan neer te zetten wat achteraf niet gaat werken en veel weerstand in het land oplevert.

RR (what's in a name or number?)
Elke hulpverlening start met communicatie.


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #84 Gepost op: 12 januari 2009, 10:19:19

Maar vervolgens kom ik weer via de nummering uit op communicatie met C2000 en ben nu wel heel nieuwsgierig hoever men uiteindelijk is. Want bij de andere disciplines heeft men, naar achteraf blijkt, C2000 te vroeg geïmplanteerd. Maar maken de reddingbrigades nu ook de fout door een plan neer te zetten wat achteraf niet gaat werken en veel weerstand in het land oplevert.

RR (what's in a name or number?)

Die vraag kwam bij mij ook op, en ik denk dat ik eens ga proberen dit topic bij de bond onder de aandacht te brengen....
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #85 Gepost op: 12 januari 2009, 10:27:52
De nationale rampenvloot moet je dus ook niet wegzetten onder de lokale reddingsbrigade qua nummering, maar onder de nationale nummering, zoals bij de GHOR de landelijk opererende MMT en Lifeliners, code 26.
Vraag is dan wel, zet jij je rampenvloot in ook voor normale preventie en lokale hulpverlening?

RR (what's in a name or number?)

Het antwoord is dus ja, en zeker als in een nieuwe rampenvloot de vlet vervangen wordt door een snelle boot. Ik denk dat je de rampenvloot wel moet zien als lokale eenheden, die beschikbaar zijn om in uitzonderlijke situaties naar 'landelijk niveau op te schalen'.

Volgens de presentatie over de Regionale Voorziening Reddingsbrigades wil RN ook afstappen van 1 landelijke vloot, maar gaan werken met operationele brigades in regio's die steeds opschalen met aanliggende regio's tot een steeds grotere vloot. Dus geen reddingsgroepen die 'random' samengesteld worden en dan ineens moeten samenwerken, maar de brigades in een regio vormen een reddingsgroep die al samen getraind heeft etc.
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #86 Gepost op: 25 oktober 2010, 22:50:30
Sinds het laatste bericht in dit topic, zijn we twee zomerseizoenen verder. Ik ben benieuwd hoe er inmiddels met de roepnummers gewerkt wordt.

Melden de reddingsbrigades zich in met de eigen reddingsbrigade namen+nummers bij GMK's, of is er nog steeds sprake van brandweer- danwel ambulanceroepnummers? :)

Een aantal ontwikkelingen die i.m.o. nog van invloed zouden kunnen zijn op gebruik van roepnummers:
Het nieuwe nummerplan van de brandweer (zie dit topic). Zijn er meer brigades/regio's (naast Haaglanden) die hun aansluiting bij de brandweer zoeken?
Samenwerking met de kustwacht door reddingsbrigades, wat (even speculerend) in de toekomst mogelijk verder wordt uitgebreid. Ik kan me voorstellen dat de Kustwacht beter uit de voeten kan met 'IJmuiden 0-16' dan met '15-8016' om maar een voorbeeld te noemen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #87 Gepost op: 25 oktober 2010, 23:01:00
Nog een vraagje in deze categorie trouwens:

Het viel me op dat de KNRM lifeguard op Terschelling ook gebruik maakt van drie letters + drie cijfers. Hebben die nummers dezelfde opbouw als bij de reddingsbrigades?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #88 Gepost op: 25 oktober 2010, 23:08:43
Intussen hebben wij er per eenheid 3....  ::) Overigens worden de brandweernummers over het algemeen alleen gebruikt als wagenparknummer en buiten de dienst om op bijvoorbeeld de brandweerkanalen. Ook onderling zijn er nog veel verschillende plannen in gebruikt. Meestal komt iedereen er wel uit en tevens zijn er kaarten beschikbaar met een overzicht.

"Redingsbrigade *huppeldepup* 15-018, VC, over" ....  98uiye

Nog een vraagje in deze categorie trouwens:

Het viel me op dat de KNRM lifeguard op Terschelling ook gebruik maakt van drie letters + drie cijfers. Hebben die nummers dezelfde opbouw als bij de reddingsbrigades?

Indien er gebruik wordt gemaakt van RN kanalen is dit roepnummerplan verplicht.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #89 Gepost op: 25 oktober 2010, 23:17:27
Intussen hebben wij er per eenheid 3....  ::)

Te weten? :)

1x brandweer
1x reddingsbrigade
1x ?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s