Vrijwillige brandweer Duitsland

Auteur Topic: Vrijwillige brandweer Duitsland  (gelezen 18812 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

joops

• gepensioneerd ambtenaar en oud bestuurder ABVA-KABO
  • Forum gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 4 april 2013, 22:35:34
Maar waar de brandweer wel een voorbeeld aan de Duitsers kan nemen. 998765
Waarmee?
Het uitrukken met een "Zug", 22 man ook voor een OMS?
Opleiding behoorlijk verschillend voor vrijwilligers en beroeps?
TS weer met 9 man?

jacksriver

• Forum gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 18 april 2013, 18:18:32
Je zal het toch met me eens zijn dat we hier aardig zijn doorgeschoten in het beste jongetje van de klas te willen zijn met allle bijbehorende kosten!?
En je wil me toch niet vertellen dat Duitsland een ontwikkelingsland is,toch?  098uo

Herbie1971

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #22 Gepost op: 21 april 2013, 11:34:24
Hebben jullie er allemaal wel eens aan gedacht dat Duitsland niet zo vlak is als Nederland?
Hier hebben we de sirenes niet meer nodig omdat we geen hoge gebergtes hebben zoals bijvoorbeeld in de Eifel.
Dan heb je natuurlijk te maken met onderbrekingen van de signalen door deze gebergtes.
En met die hoogteverschillen is het gemakkelijker om via de telefoonleidingen en/of masten de daarop aangesloten sirenes te laten af gaan voor alarmering dan een compleet C2000 netwerk voor dat soort omgevingen aan te leggen wat volgens mij behoorlijk duur zal worden.

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 21 april 2013, 11:53:47
Hebben jullie er allemaal wel eens aan gedacht dat Duitsland niet zo vlak is als Nederland?
Hier hebben we de sirenes niet meer nodig omdat we geen hoge gebergtes hebben zoals bijvoorbeeld in de Eifel.
Dan heb je natuurlijk te maken met onderbrekingen van de signalen door deze gebergtes.
En met die hoogteverschillen is het gemakkelijker om via de telefoonleidingen en/of masten de daarop aangesloten sirenes te laten af gaan voor alarmering dan een compleet C2000 netwerk voor dat soort omgevingen aan te leggen wat volgens mij behoorlijk duur zal worden.

Duitsland bouwt aan één van de grootste TETRA netwerken ter wereld...

Herbie1971

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #24 Gepost op: 27 april 2013, 19:07:52
Ja....dat begrijp ik ook wel maar weet je hoe groot Duitsland is en hoelang men er over heeft gedaan om overeenstemming te bereiken over dit systeem?
En...ook een signaal van TETRA netwerken gaat niet door een berg heen,er zal dus nogal wat aan masten moeten worden (bij-)geplaatst.En dan met name in bergachtige streken.

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 27 april 2013, 23:46:32
Ja....dat begrijp ik ook wel maar weet je hoe groot Duitsland is en hoelang men er over heeft gedaan om overeenstemming te bereiken over dit systeem?
En...ook een signaal van TETRA netwerken gaat niet door een berg heen,er zal dus nogal wat aan masten moeten worden (bij-)geplaatst.En dan met name in bergachtige streken.

Als je de masten in de dalen zet moet je in ieder dal waarschijnlijk masten bouwen, maar als je slim bent bouw je de masten op de toppen scheelt heel veel masten dus waarschijnlijk is het juist relatief goedkoop omdat je met kleine masten kunt volstaan.

Het is maar hoe je over problemen denkt de geografie als probleem zien, zoals jij doet, of optimaal gebruik makend van de geografie van het gebied.