Insigne voor BOA's

Auteur Topic: Insigne voor BOA's  (gelezen 9538 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #10 Gepost op: 19 februari 2007, 18:48:01
en toch, zou ik bij een kaartjescontrole er naar vragen, mits de persoon niet in uniform is dan :p
Politie Aspirant niveau 4


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 19 februari 2007, 19:05:00
Als ik wikipedia moet geloven, is de FIOD-ECD tegenwoordig één recherchedienst. Maar begrijp ik het goed, dat zij dus bijvoorbeeld ook voor het RVV mogen schrijven, zoals de Douane dat ook mag? Neem me even niet van 12en, had een verkeerde knip gedaan :-[

Volgens mij zin de politiemensen in de flitsbussen van het KLPD ook BOA en zo heb je er nog veel meer. Maar zowieso is de verscheidenheid is BOA's zeer groot, zo zijn leden van het UIM (voorheen BBE mariniers) ook BOA heb ik me laten vertellen. Toch wel een wereld van verschil tussen zo'n BOA en een parkeercontroleur ;DAch zie het zo, ook leden van het AT mogen schrijven voor het RVV ;)



Ron-Almere

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 19 februari 2007, 19:09:01
Nu wordt m.i. de indruk gewekt d.m.v. zo'n insigne dat elke BOA ook dezelfde bevoegdheden heeft. Maar dat is dus zeker niet waar. Een insigne draagt daarom naar mijn mening niet bij aan duidelijkheid naar de burger toe.
Was er niet eens een legitimatiebewijs voor BOA's ingevoerd? Op elk redelijk verzoek te tonen? En wat schort er aan deze werkwijze? Kun je aan het insigne zien met welk vakgebied de betreffende BOA zich bezighoud? En is er geen toezichthouder en direct-toezichthouder die op het functioneren van de BOA moet toezien, en een HovJ die rechtmatigheid van toegepaste opsporingsbevoegdheden moet toetsen?

Weer zo'n idee dat de plank volledig misslaat. Maar da's geheel mijn visie in deze....

Er bestaat een BOA legitimatie bewijs. Daar staat de werkgever en BOA akte nummer op.
Er is een tijdje gelden eerst gesproken om aan iedere BOA een eigen "kleur"te geven. Dus dat zo dan groen,blauw en grijs worden. Maar knappe koppen in Den Haag hebben er anders over beslist.


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #13 Gepost op: 19 februari 2007, 19:10:59
Er bestaat een BOA legitimatie bewijs. Daar staat de werkgever en BOA akte nummer op.
Er is een tijdje gelden eerst gesproken om aan iedere BOA een eigen "kleur"te geven. Dus dat zo dan groen,blauw en grijs worden. Maar knappe koppen in Den Haag hebben er anders over beslist.

op het BOA legitimatiebewijs staat toch ook waarvoor je beëdigd bent? want niet iedere boa mag schrijven voor foutparkeren bijv.
Politie Aspirant niveau 4


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 19 februari 2007, 19:43:12
op het BOA legitimatiebewijs staat toch ook waarvoor je beëdigd bent? want niet iedere boa mag schrijven voor foutparkeren bijv.

Nee alleen de funktie staat erop. Op je akte staan de artikelen.


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #15 Gepost op: 23 februari 2007, 21:01:41
Citaat
en toch, zou ik bij een kaartjescontrole er naar vragen,
Waarnaar vragen ??
Een BOA-legitimatie ??
Die is niet nodig om een OV-kaartje te controleren: alleen als er een PV moet worden opgemaakt is een BOA-legitimatie vereist.
Personeel zonder BOA dient zich wel met een bedrijfslegitimatie te legitimeren als de passagier daar om vraagt.
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #16 Gepost op: 23 februari 2007, 21:11:33
Waarnaar vragen ??
Een BOA-legitimatie ??
Die is niet nodig om een OV-kaartje te controleren: alleen als er een PV moet worden opgemaakt is een BOA-legitimatie vereist.
Personeel zonder BOA dient zich wel met een bedrijfslegitimatie te legitimeren als de passagier daar om vraagt.

het lijt mij niet dat iedereen gerechtigd is een geldig legitimatiebewijs te vragen aangezien het, zeker in die context, opsporing van strafbare feiten betreft.
Politie Aspirant niveau 4


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 23 februari 2007, 21:14:50
Als die persoon is aangewezen als toezichthouder OV dan kan deze er wel naar vragen. Deze toezichthouder moet je niet verwarren met een stadswacht ofzo.


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #18 Gepost op: 23 februari 2007, 21:15:33
true maar die zal zich wel moeten kunnen legitimeren als zijnde toezichthouder?
Politie Aspirant niveau 4


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 23 februari 2007, 21:26:27
true maar die zal zich wel moeten kunnen legitimeren als zijnde toezichthouder?

Die heeft idd een legitimatiebewijs met daarop zijn/haar bevoegdheden. Alleen is het er een welke niet door de overheid word uitgegeven zoals bijvoorbeeld jouw pas of een boa pas.