Juist!
En, niet altijd is het mogelijk genoeg mensen te krijgen die bereid zijn ALLE beschikbare opleidingen te volgen.
Als er iemand is die wel graag lid wil worden, maar niet de tijd heeft om alle aspecten van het varen te leren, maar grote interesse in eerste hulp heeft verwelkom ik hem met open armen. Zo hebben wij een lid, een arts in opleiding op de EH. Hij is ook nog duiker. Moet ik nu tegen 'm zeggen dat dat niet genoeg is, dat ie zich in zijn spaarzame vrije tijd ook nog in boathandling moet gaan bekwamen? Ik vind het prima zo, zelfs al zou ie niet in alle gevallen de boot optimaal kunnen besturen. Als we met zijn drieën zijn en twee daarvan kunnen goed varen is dat in mijn opinie voldoende. Zou ik het nodig vinden dat iedereen een opleiding boathandling gevolgd moet hebben dan zou het wel eens kunnen zijn dat ie er de brui aan geeft en ben ik 'm helemaal kwijt, terwijl het eigenlijk geen probleem is.
Er is al een groot tekort aan vrijwilligers. Als je de lat dan ook nog eens voor al die vrijwilligers heel hoog legt hou je er steeds minder over. Een aantal, maar niet iedereen is bereid soms meerdere avonden (+ de uitrukken en zoektochten) en een dag in de week met de vereniging bezig te zijn. Ik vind het heel knap van Peter dat hij zoveel mensen bereid vindt om zo ver te gaan als vrijwilliger, ik neem tenminste aan dat hij zijn mensen ook niet voorziet van een riant salaris.
Om nog even bij de brandweer terug te komen, die krijgen wel nog enige vorm van vergoeding, wij moeten gewoon contributie betalen.
Henk