Henk, ik hoop niet dat je gelijk hebt maar ik vrees aan de andere kant ook wel dat er een grond van waarheid in zit.
Over gegeven oplossingen mag (moet) gediscuseerd kunnen worden, want daar is tenslotte een forum voor, het afbranden van personen hoort hier niet in thuis, gebeurt dit wel dan is het denk ik een taak van de vele moderatoren om hier in te grijpen en een dergelijke reactie simpelweg te verwijderen.
(Wat dat betreft is de soms erg persoonlijke discussie, het topic is zelfs puur persoonlijk begonnen, op brandweergebied rondom Fred Vos een heel slecht voorbeeld)
Het zou geen betoog behoeven dat een ieder in zijn waarden gelaten dient te worden, zonder discussies op basis van inhoud uit de weg te gaan.
Dit werkt natuurlijk twee kanten ook, de hulpverlener met wat meer kennis dient de collega met wat minder kennis in zijn waarde te laten en hem/haar (naar mijn mening) zelfs te ondersteunen/adviseren daar waar mogelijk.
De collega met iets minder kennis dient daarentegen ook te beseffen en te accepteren dat degene met wat meer kennis ook zullen proberen de gestelde vragen zo goed mogelijk op te lossen, het is ook voor hen een uitdaging, het nivo kan dan wel eens wat boven dat van de basis OK uitgaan, maar dat is dan ook slechts een van de vele boekjes op eerste hulp gebied.
Gebruik van vaktermen is prima en leerzaam, mits je de betekenis in normaal nederlands ook even vermeld wanneer die term voor het eerst in een discussie gebruikt wordt, dat houdt het topic voor de mindere latijnofielen wat leesbaarder.
Jacques