opendag brandweer tilburg brabant

Auteur Topic: opendag brandweer tilburg brabant  (gelezen 3145 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Gepost op: 2 september 2007, 21:28:40
Open dag Brandweer Tilburg
Datum 7 oktober 2007
Tijd van 11.00 tot 17.00 uur
Locatie Post Vossenberg, Pater Geurtjensweg 1

--------------------------------------------------------------------------------
Op zondag 7 oktober aanstaande houdt Brandweer Tilburg een open dag op Post Vossenberg, Pater Geurtjensweg 1 te Tilburg. Tijdens deze open dag krijgt de bezoeker een groot aantal demonstraties van het werk van de brandweer te zien. Post Vossenberg is met het openbaar vervoer te bereiken met lijndienst 127. Parkeren kan op het parkeerterrein van Hornbach aan de Hestiastraat.  


www.brandweertilburg.com


flappus  niet elke verandering is een verbetering


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #1 Gepost op: 2 september 2007, 21:35:05
Hmmz...Nu kom ik bijna elke dag in Tilburg behalve nou net op zondag... :(


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #2 Gepost op: 3 september 2007, 12:32:42
ik probeer wel eventjes te gaan kijken al zat ik eigenlijk die dag al vol
flappus  niet elke verandering is een verbetering


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #3 Gepost op: 1 oktober 2007, 18:30:38
ik ben er zijn er nog meer mensen???????????
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Michelle1983

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 1 oktober 2007, 18:33:33
Ik misschien ook wel. Nog een wat uitgebreider persbericht:

Open Dag Brandweer Tilburg op 7 oktober 2007
Op zondag 7 oktober 2007 organiseert Brandweer Tilburg een open dag voor de Tilburgse bevolking en andere geïnteresseerden. Het terrein van Post Vossenberg en het Veiligheidsoefencentrum aan de Pater Geurtjensweg 1 en 3 in Tilburg is dan van 11.00 tot 17.00 uur het middelpunt van een groot aantal activiteiten. Er staan kraampjes, er zijn spectaculaire demonstraties en het materieel is te bezichtigen. Voor de Brandweer is de open dag bij uitstek een middel om te laten zien dat de Brandweer meer doet dan blussen alleen.

De Brandweer zou de Brandweer niet zijn als er geen demonstraties zouden plaatsvinden op de open dag. Gepland staan demonstraties van het blussen van diverse branden waarbij onder andere de hoogwerker wordt ingezet. Ook is er aandacht voor het werken met gaspakken en het lopen met perslucht. De duikers van Brandweer Tilburg zullen demonstraties verzorgen in een grote duiktank. Politie, GGD, de Koninklijke Luchtmacht, een takelbedrijf en de Brandweer Reddingshondengroep uit Zaltbommel verlenen bovendien hun medewerking aan deze open dag. Daarnaast worden er rondleidingen gegeven in de brandweerkazerne en zijn er stands ingericht van onder meer de Brandwondenstichting en Brandweerfotograaf Erik Haverhals.
De stichting Brandweer zonder Grenzen is eveneens met een stand aanwezig tijdens de open dag. Deze stichting geeft trainingen en stelt materieel beschikbaar voor brandweerorganisaties in ontwikkelingslanden. Alle activiteiten van Brandweer zonder Grenzen worden ondernomen zonder winstoogmerk en worden gedaan door brandweerofficieren in hun vrije tijd.

Voor kinderen richten wij tijdens de open dag een speciale Brandweer Doe Dag in. Stichting ’t Lopend Vuurke, bestaande uit onder andere brandweerpersoneel van collegakorpsen uit Bergen op Zoom en Roosendaal en Brandweer Midden- en West-Brabant zal dit onderdeel van de open dag verzorgen. Stichting ’t Lopend Vuurke is een team dat al acht keer aan de Roparun heeft deelgenomen. De Roparun is de langste non-stop estafette ter wereld. De deelnemende teams nemen niet alleen deel aan de Roparun, maar nemen ook de morele verplichting op zich om geld in te zamelen voor de doelstelling van de Roparun: de leefomstandigheden van kinderen en volwassenen die kanker hebben te verbeteren. Dit doen zij onder andere  door het organiseren van Brandweer Doe Dagen en het verkopen van o.a. brandweerspeelgoed. De activiteiten voor de kinderen tijdens de open dag zijn gratis.

De belangstelling voor het werk van de Brandweer is groot. Omdat niet op ieder individueel verzoek ingegaan kan worden, organiseert de Brandweer eens in de twee à drie jaar een open dag. In 2005 bezochten ruim zevenduizend Tilburgers Post Centrum aan de Fabrieksstraat te Tilburg. Nu is Post Vossenberg aan de beurt. Ook voor de Brandweer zelf zijn deze open dagen belangrijk. Een kijkje achter de schermen maakt beter duidelijk hoe veelzijdig het brandweerwerk is, ook voor mensen die belangstelling hebben voor het vak van brandweerman of –vrouw of mensen die als vrijwilliger aan de slag willen. Iedereen is op zondag 7 oktober aanstaande van harte welkom om nader te komen kennismaken

bron: www.brandweertilburg.nl


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #5 Gepost op: 4 oktober 2007, 16:39:12
mischien als er nog meer mensen komen dat we wat af kunnen spreken daar
flappus  niet elke verandering is een verbetering