stoeltraplift in portiek, minimale breedte trap

Auteur Topic: stoeltraplift in portiek, minimale breedte trap  (gelezen 5679 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Coen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 165
  • Brandweer 4 Life
Reactie #10 Gepost op: 28 februari 2007, 09:56:00
Bouwverordening
Bijlage 4
Artikell 1.1

De ingangen, doorgangen, uitgangen, nooduitgangen, gangpaden, galerijen, trappen, hellingbanen en vluchtwegen moeten te allen tijde over de minimaal vereiste breedte zijn vrijgehouden van obstakels en steeds voldoende stroef zijn.
Dit geldt eveneens voor het als verlengstuk van de vluchtwegen aan te merken gedeelte van het aansluitend terrein.
Een domme leert van zijn eigen fouten, een slimme van de fouten van een ander. Deel daarom de kennis die je hebt!


Engeltje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 243
Reactie #11 Gepost op: 28 februari 2007, 11:01:37
Twee probleempjes: Dit komt waarschijnlijk uit jullie gemeentelijke bouwverordening, want in wijziging 11 van de MBV zie ik deze tekst niet terugkomen. Daarnaast is niet omschreven wat nu de 'minimaal vereiste breedte' moet zijn. Bij een trap kun je beredeneren dat je niet de volle breedte nodig hebt om de aanwezige personen te kunnen laten ontvluchten...
Mijn motto: "live fast, die young and leave a damn' goodlooking corpse"


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #12 Gepost op: 1 maart 2007, 13:14:59
Ik haak hier redelijk af.....maar wel heel interessant om de discussie te volgen! Ik zal binnenkort de teksten uit de bouwverordening van de betreffende gemeente hier neerzetten  :) Allen alvast bedankt voor het meedenken!!!
greetz,  Enrique


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #13 Gepost op: 1 maart 2007, 15:38:00
@Coen

De tekst die jij noemt staat nog wel in de 9e serie wijzigingen.
In de 10e serie wijzigingen is die eruit geggaan. Ik heb al even zitten lezen in de VNG toelichting op de 10e serie wijzigingen en kan nog niets vinden waarom dit er uit is gehaald.

ff verder zoeken....

cu,
Loe
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation