@ SEH zustertje,
Dat van verstandig advies dat snap ik ook wel, en verwachtte ik ook wel
Mijn punt is meer dat er twee organisaties zijn die erop ingericht zijn om telefonisch mensen te woord te staan en van advies te dienen. Kritisch bekeken misschien maar één maar bij de MKA kan je heel goed de vraag neerleggen of ze ervoor komen...
Het lijkt mij dus onnodig om daar nog een organisatie aan toe te voegen die er niet voor bedoeld is, laat jullie alsjeblieft op de SEH doen waar jullie voor bedoeld zijn (en goed in zijn). Daarom ben ik ook blij dat hier in de regio de HAP voor de SEH zit, buiten kantooruren komen hier geen zelfverwijzers meer op de SEH.
Dan mijn stukje over verantwoordelijkheid, bedenk je wel dat je je op glad ijs begeeft als e telefonisch advies gaat geven, denk bijvoorbeeld alleen al aan verslaglegging? Of noteren jullie de gegevens van mensen die bellen? Verzekeringstechnisch ben je denk ik ook niet gedekt.
Doorverwijzen naar de HAP is een uitstekend advies, maar dan kan je als EHBO'er beter gelijk naar de HAP bellen