Alles over hulpverleningsgerelateerde werkschoenen (Haix, Magnum, Bates, Adidas, Meindl etc.

Auteur Topic: Alles over hulpverleningsgerelateerde werkschoenen (Haix, Magnum, Bates, Adidas, Meindl etc.  (gelezen 91664 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sophia_deVries

• Gast

.....

Gossie na alles wat ik nu zo heb gelezen   hm... is het wel een luxe dat wij ieder jaar een nieuw paar schoenen mogen uitzoeken.
Ik zelf kies ervoor om bij onze leverancier langs te gaan zodat je kunt passen en dus ter plekke zelf kunt uitmaken welk paar schoenen het voor dat jaar wordt

CopVR3

• Senior gebruiker
Ik moet nieuwe hoge schoenen (voor dienst) bestellen op doktersadvies.
Dit gaat buiten het politie winkel aanbod omdat deze niet geschikt zijn.

Ik heb platvoeten en van mijn linker-voet zijn de enkelbanden versleten. Hierdoor ga ik nogal eens "door"  mijn enkel.
Wie heeft een idee wat een beetje stevige schoenen zijn die ook na een tijdje nog stevig blijven.
Momenteel heb ik Adidas 9.2's maar die zijn echt na een jaar al versleten en snel uitgelubberd.

Haix ME kisten heb ik ook en die zitten goed echter ik heb maat 48 2/3 en hier kan ik niet mee rijden. Als ik het gaspedaal in trap dan sta ik ook op de rem...  :-X

Ik zat aan Meindls Cobra te denken. Iemand hier ervaring mee?

bvd

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Ik weet niet in welke regio je werkt maar in Amsterdam bij de waecker staat een aardige selectie hoge stevige schoenen. Deze zijn door ons gewoon op kledingpunten te halen. Ik loop zelf op een paar Magnum schoenen. Ik weet helaas niet hoe het zit met collega's van andere regio's maar passen zal vast altijd wel kunnen. (al weet ik niet hoe het aanbod is op het gebied van maatje 48.... )
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Heb je al eens gedacht aan de Defensie kisten ? Die heb ik wel al in jou maat gevonden.
Heb er geen ervaring mee dat ze uitlubberen of zo en vind de enkel bescherming niet verkeerd er van.
http://www.benscore.com/originele-M90-M400-legerkist-Nederlands-(M)-GROTE-MATEN-p-25642.html

En de Defensie kisten zijn hoger dan de Magnum kisten.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

CopVR3

• Senior gebruiker
Nou... de Haix heb ik inderdaad in 48 twee derde. Echter gewone/hoge schoenen is 46.5 of 47 soms ook toereikend. Ik zal even kijken.

ps. regio Drenthe

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Nou... de Haix heb ik inderdaad in 48 twee derde. Echter gewone/hoge schoenen is 46.5 of 47 soms ook toereikend. Ik zal even kijken.

ps. regio Drenthe

Ik loop op de Haix Tibet, maatje 47,5, ook op doktors/fysio voorschrift. Ik kon ook de ME uitvoering krijgen als uitzondering. Uiteindelijk heb ik voor de Tibet gekozen. Prima hoge schoen. Geen last meer van de enkels en rug. Kan er prima auto meerijden. Geen last van 2 pedalen tegelijk.

CopVR3

• Senior gebruiker
Heb even gekeken. Die Tibet's zien er inderdaad goed uit! Maar ze lijken erg veel op de ME kisten. (of zijn dit de ME kisten met een aanpassing??) Op echte ME kisten staat namelijk "ME-boot". Zijn de Tibets smaller? Hoe is het met zo'n kist na ongeveer een half jaar? Nog steeds stevig met goede steun?

Want die Adidasjes 9.2 die ik nu heb lopen goed maar lubberen gauw uit en geven nauwelijk goede steun meer na een aantal maanden.
Ze slijten bovendien erg snel. Zowel de zool die snel kaal wordt als de randen van de schoen, die los laten... (ben 100 kg dus ze hebben wel wat te leiden... :-X)

naamloze

• Nieuwe gebruiker
  • *
Beste forummers,

Ik heb een vraag wat betreft de Stealth Force Leather CT CP 8.0.

Ben voor deze schoenen naar een zaak in de buurt geweest, waar mij is vertelt dat dit officieel gezien (in nederland) geen echte s3 schoenen zijn. Op diverse sites zie ik echter wel dat ze een keurmerk hebben.

Aangezien ik ze wel erg super vindt, maar ik geen geld uit wil geven voor schoenen waar ik uiteindelijk niks aan heb, de vraag, zijn deze schoenen geschikt/gekeurd voor ambulancewerk?

Alvast bedankt voor de reacties.

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Citaat van: naamloze link=msg=1212792 date=1382517170
Ik heb een vraag wat betreft de Stealth Force Leather CT CP 8.0.

Ben voor deze schoenen naar een zaak in de buurt geweest, waar mij is vertelt dat dit officieel gezien (in nederland) geen echte s3 schoenen zijn. Op diverse sites zie ik echter wel dat ze een keurmerk hebben.

Ik heb deze schoenen verstrekt gekregen vanuit de GHOR (als SIGMA), en heb er al vaker ambulancehulpverleners op zien lopen. De website van Magnum geeft wel aan dat het een S3 schoen is.
http://www.magnumboots.com/nl/boots/professional/44/stealth-force-80-leather-ct-cp/
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

naamloze

• Nieuwe gebruiker
  • *
Citaat van: Golly link=msg=1212819 date=1382523320
Ik heb deze schoenen verstrekt gekregen vanuit de GHOR (als SIGMA), en heb er al vaker ambulancehulpverleners op zien lopen. De website van Magnum geeft wel aan dat het een S3 schoen is.
http://www.magnumboots.com/nl/boots/professional/44/stealth-force-80-leather-ct-cp/

Dank voor je antwoord, zoals ik al aangaf zijn er meerdere sites die vermelden dat het een s3 schoen is. En als ik zo lees is dit door het ce-en nummer ook officieel, aangezien nederland binnen de eu valt. volgens mij is me gewoon een vreemd verhaal verteld.