Alles over hulpverleningsgerelateerde werkschoenen (Haix, Magnum, Bates, Adidas, Meindl etc.

Auteur Topic: Alles over hulpverleningsgerelateerde werkschoenen (Haix, Magnum, Bates, Adidas, Meindl etc.  (gelezen 92487 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jordyvd

• Nieuwe gebruiker
  • *
Hallo iedereen,

Ik heb ook een vraag wat betreft de schoenen. Ik volg momenteel de opleiding HTV-Politie en voor de stages (Zowel bij de Politie als bij de gemeente en het OV) heb ik goed schoeisel nodig. Zelf zit ik te denken aan de Magnum Stealthforce 8.0 of de Adidas GSG9. Hebben jullie misschien nog tips, of raden jullie andere schoenen aan? Het belangrijkste is dat de schoen door het hele jaar inzetbaar is (zowel zomer als winter) en dat het ik er veel mee kan lopen (lichte schoen dus).

Alvast bedank!  :)

Groet,
Jordy

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Ik heb een vraag.

Ik draag nu de hele oude leger kisten die ik heb gekregen van mijn vader (kisten van de Marechaussee uit de jaren '80). Nu wil ik nieuwe schoenen voor mijn inzetten van het Rode Kruis. Eisen die ik stel aan mijn nieuwe schoenen: lichtgewicht, lang op kunnen staan, hoog en stevig, niet duur (ik moet ze zelf kopen) en moet ermee kunnen rijden. Het liefste zou ik nieuwe schoenen hebben met een zipper aan de voorkant. Ze moeten stevig zijn want ze moeten tegen een stootje kunnen. Ik had in de kisten maat 43, maar normaal maat 42 ongeveer.

Welke schoenen zijn een optie voor mij?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1243593 date=1392120074
Ik heb een vraag.

Ik draag nu de hele oude leger kisten die ik heb gekregen van mijn vader (kisten van de Marechaussee uit de jaren '80). Nu wil ik nieuwe schoenen voor mijn inzetten van het Rode Kruis. Eisen die ik stel aan mijn nieuwe schoenen: lichtgewicht, lang op kunnen staan, hoog en stevig, niet duur (ik moet ze zelf kopen) en moet ermee kunnen rijden. Het liefste zou ik nieuwe schoenen hebben met een zipper aan de voorkant. Ze moeten stevig zijn want ze moeten tegen een stootje kunnen. Ik had in de kisten maat 43, maar normaal maat 42 ongeveer.

Welke schoenen zijn een optie voor mij?

Ik ben zelf momenteel de X1 van Haix aan t inlopen, deze voldoet aardig aan jou wensen.

http://www.bw-online-shop.com/schuhe/einsatzstiefel/haix-stiefel-airpower-x1/
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: Mattijs link=msg=1243613 date=1392125142
Ik ben zelf momenteel de X1 van Haix aan t inlopen, deze voldoet aardig aan jou wensen.

Ik had ze zelf ook al gezien, maar vind ze best aan de prijs. Zijn er ook dat soort schoenen voor minder geld? Of zal ik toch boven de 150 moeten gaan kijken?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1243649 date=1392142153
Ik had ze zelf ook al gezien, maar vind ze best aan de prijs. Zijn er ook dat soort schoenen voor minder geld? Of zal ik toch boven de 150 moeten gaan kijken?

Ik vind ze ontzettend duur, maar ik had een mazzeltje via marktplaats  098uo
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Citaat van: Mattijs link=msg=1243613 date=1392125142

Aangezien ik binnenkort ook weer aan vers schoeisel toe ben en ik deze stappers voor weinig geld via de zaak kan krijgen...

Zijn HAIX schoenen waterdicht (daarmee bedoel ik tot op de enkels waterDICHT) en kunnen ze tegen wat zoute troep op z'n tijd? :)

sylvester1986

• Gast
Ik heb: http://www.dicks.nl/magnum-stealth-force-8-0-side-zip.html

Lichtgewicht, voelen aan als sportschoenen, goede kwaliteit, hoog, stevig en kosten minder dan €150 ;)

sylvester1986

• Gast
Ik heb overigens nog steeds dezelfde schoenen waar ik in 2012 over sprak.  998765
Citaat van: Sylvester link=msg=1088117 date=1350896147
Met rits en heb nergens last van na 1,5/2 jaar.

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Citaat van: Sylvester link=msg=1243674 date=1392149477
Ik heb: http://www.dicks.nl/magnum-stealth-force-8-0-side-zip.html

Lichtgewicht, voelen aan als sportschoenen, goede kwaliteit, hoog, stevig en kosten minder dan €150 ;)

Ik loop al enkele jaren op Magums, weet echter niet exact het type. Heeft i.i.g. geen rits aan de zijkant zoals deze. Gezien m'n werkzaamheden er zelf ritsen bijgekocht en erop gemaakt. Goede degelijke schoenen die tegen een aardig stukje mishandeling kunnen, blijven lang netjes als je ze regelmatig poetst. Inmiddels zijn ze wel total-loss, vooral de binnenkant, maar dat krijg je na een paar jaar intensief gebruik. Ik vind ze echter wel behoorlijk lomp, zeker met mijn formaat voeten... ;)

Ik hoor vaak klachten over autorijden met dergelijke kisten (verschillende merken) aan, heb ik zelf nog nooit last van gehad. Het rijdt natuurlijk wel anders dan op je gympen of sportschoenen, kwestie van even wennen en je aanpassen aan je schoeisel.

sylvester1986

• Gast
Ik had daarvoor altijd: http://www.militarycollectibles4u.nl/a-26756021/schoenen-amp-laarzen/kl-gevechts-laars-legerkisten-schoenen-splinternieuw-origineel/

Vreselijke kisten en toen ik de Magnums kocht, wist ik niet wat me overkwam ;D
Autorijden gaat er prima mee en zoals je al aangeeft, af en toe wel even poetsen.