Alles over hulpverleningsgerelateerde werkschoenen (Haix, Magnum, Bates, Adidas, Meindl etc.

Auteur Topic: Alles over hulpverleningsgerelateerde werkschoenen (Haix, Magnum, Bates, Adidas, Meindl etc.  (gelezen 91837 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn95

• Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
Beste Martijn,

Persoonlijk vind ik het raar dat de opleiding als enigste eis "als de schoen maar zwart is" heeft.

Als handhaver zul je op veel terreinen komen waar vaak S3/S4 schoenen verplicht zijn.
Zie http://www.veiligheids-schoenen.net/normen.html

Klopt, het moet volledig zwart zijn. Het is waarschijnlijk wel duidelijk dat het bijvoorbeeld geen lakschoenen moeten zijn.

Martijn95

• Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
Het zijn uiteindelijk de sniper boots geworden, bedankt voor de reacties in ieder geval!

Berger

• Forum gebruiker
Ik gebruik de Magnum Stealth Force, fijne en relatief lichte schoenen met de kevlar  neus en zool, die goed lopen,warm zijn en ook een speciaal schuine hiel hebben voor autorijden,fijnste werkschoen die ik ooit heb gehad.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
De Adidas Kistjes. Zijn oa te vinden bij firstcarecompany, maar zijn daar wel erg prijzig.

Ik heb daarvoor inderdaad Visiblesupply gevonden daar zijn ze € 139,00
Bij Firstcarecompagnie en andere zijn ze tussen de € 164,00 en € 170,00
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

K9 Handler

• Zelfstandige / Hondengeleider
  • Forum gebruiker
  • Justice is coming and Hell's coming with me
Ik gebruik zelf ook een aantal jaren de Magnum Stealth Force en wat door Berger  hierboven is beschreven daar ben ik helemaal met eens.
Het enigste nadeel vindt ik van deze schoenen en ik al een aantal exemplaren versleten, dat ze na een jaar wel op zijn bij mijn dan.

Misschien is het alleen bij mij zo. Ik gebruik ze toch wel intensief in de dienst en moet ook wel eerlijk zijn dat ik ze niet zo goed onderhoud.
Maar dat maakt bij mijn niet zoveel uit want de baas betaalt. ^-^

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Beste Berger en K9 Handler,

Er zijn meerdere types van de door jullie genoemde Magnum Stealth Force .
Kunnen jullie a.d.h.v. de volgende link aangeven welke jullie hebben en waarom jullie voor dat type hebben gekozen ?
Maakt het mij en waarschijnlijk anderen wat makkelijker zeker omdat er nogal wat types zijn.
Het enige wat ik tot nu toe gezien heb is dat zelfs de hoogste nog een aantal cm lager is dan de Defensiekisten waar ik nu op loop.

http://www.benscore.com/-price0-p-1-c-.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

K9 Handler

• Forum gebruiker
Beste Enrico1972,

Ik gebruik zelf de Magnum Stealt Force  8.0 Leather CT @ CP (S3).
Ik had eigenlijk geen andere keus om voor dit type schoen te kiezen in verband dat ik met deze schoen ook op bouwplaatsen mag komen.
En de reden waarvoor ik Magnum schoen gebruik en geen ander merk is dat deze schoenen in mijn kleding pakket zitten.

Ik weet effen niet zo snel hoe ik hierop deze site een linkje moet zetten, maar kijk effen op de site van firstcarecompany daar staan ze ook op.
http://firstcarecompany.nl/schoenen/magnum/m416.html

Ik hoop dat ik je zo wat duidelijkheid heb gegeven en anders hoor ik het wel van je.

K9 Handler

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Dank je wel K9 Handler  O0   Hoe lang doe jij met 1 paar ?
Ik doe met 2 paar Defensiekisten makkelijk 2 jaar. Geef elk paar altijd 24 rust zodat ze lekker kunnen luchten.

K9 Handler

• Forum gebruiker
Beste Enrico1972,

Ik doe ongeveer een jaar met één paar, maar ik moet wel zeggen dat ik ze intensief gebruik en ik eerlijk moet zijn de schoenen niet goed onderhoud. e050

Ik zal er zeker langer dan een jaar meedoen als ze goed onderhouden worden.

Berger

• Forum gebruiker
Ik gebruik het zelfde type Magnum als K9 Handler,simpelweg omdat ook ik de S3 klasse verplicht moet dragen. Ik doe ongeveer twee jaar met een paar magnums.